April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
افزایش دوبرابری سود شش ماهه اول سال جاری نشان می‌دهد
کد خبر: ۴۰۶۴۰۹
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
افزایش دوبرابری سود شش ماهه اول سال جاری نشان می‌دهدعرض اندام بیمه دی در بین رقبا

عرض اندام بیمه دی در بین رقبا

بیمه‌ها یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی کشور هستند. بیمه‌ها می‌توانند ریسک لحظه به لحظه را برای مردم در تمامی بخش‌های زندگی مدیریت کنند. با بیمه می‌توان با خیال آسوده به زندگی ادامه داد و مطمئن بود که در صورت بروز هر گونه حادثه که می‌تواند هزینه‌های سنگینی را رقم بزند، روند زندگی به چالش کشیده نشود.

بیمه نیازمند درک

اگر چه هنوز بسیاری از مردم نسبت به اهمیت بیمه بی تفاوت هستند، اما بخش قابل توجهی از مردم به جایگاه بیمه پی برده اند و دلیل اثبات این ادعا، افزایش فروش شرکت‌های بیمه است. البته این رویکردی دو طرفه است که از یک سو باعث درآمدزایی برای شرکت‌های بیمه می‌شود و از سوی دیگر شاهد خسارت پردازی‌های سنگین و گسترده هستیم. باید بپذیریم که هرچقدر بستن قرارداد‌های بیمه بالا برود، به همان نسبت خسارت پردازی نیز افزایش می‌یابد که خوشبختانه شرکت‌های بیمه در این زمینه بخوبی عمل کرده اند.

جذابیت در اوج

یکی از شرکت‌های بیمه‌ای که تاکنون بخوبی عمل کرده، بیمه دی است. این شرکت در زمینه ارایه خدمات و پوشش بیمه‌ای بخوبی عمل کرده که این عملکرد باعث رغبت بیشتر مردم به بیمه دی شده است. اگرچه بیمه دی مسوولیت سنگین خدمات دهی به خانواده ایثارگران را بر عهده دارد، اما به عنوان بیمه‌ای فراگیر عمل کرده و توانسته برای دیگر اقشار جامعه جذابیت داشته باشد و این جذابیت به اندازه‌ای بالا بوده که تاثیرات چشمگیری بر عملکرد این شرکت گذاشته است.

افزایش دوبرابری سوددهی

عملکرد مناسب بیمه دی، تاثیر بسزایی در افزایش درآمد و سرمایه این شرکت داشته به نوعی که شرکت بیمه دی در شش ماهه نخست سال جاری توانسته با تکیه بر تخصص، دانش و حرفه‌ای گری نسبت به مدت کل سال گذشته، افزایش سود بیش از دوبرابری را تجربه کند. محمد عبدالعظیمی، مدیر مالی بیمه دی گفت: بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده EPS در پایان این دوره ۱۰۰۹ ریال و سود ناخالص مبلغ ٨،٠٧٠ میلیارد ریال بیش از دوبرابر کل سال گذشته محقق گردیده است.

 

بیشتر بخوانید:

مدیریت جان و مال مردم با بیمه مسوولیت بیمه دی



افزایش درآمد سرمایه گذاری

از آنجا که تکیه بر حق بیمه می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های روزانه باشد، اما چنانچه حق بیمه‌های دریافتی در مسیر درستی به جریان نیفتد، آینده شرکت را با چالش رو به رو می‌کند، تمامی شرکت‌ها به سوی سرمایه گذاری گام برداشته اند که در بخش‌های گوناگون این مهم صورت می‌گیرد. بیمه دی نیز با داشتن نیرو‌های مجرب و کارآمد، بخوبی توانسته در زمینه سرمایه گذاری عمل کند به نوعی که مدیر مالی بیمه دی اعلام کرد: درآمد سرمایه گذاری شرکت با ۲۰۵ درصد افزایش به مبلغ ۷۶۲ میلیارد ریال در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ رسیده است.

افزایش سرمایه در دستور کار

مهمترین بخشی که برای شرکت‌های بیمه اهمیت دارد، افزایش سرمایه است. افزایش سرمایه باعث می‌شود شرکت‌های بیمه بتوانند قرارداد‌های بزرگترین را برقرار کنند که بیمه دی در این زمینه نیز بخوبی عمل کرده و برنامه ریزی جالب توجهی در دستور کار دارد. در این رابطه عبدالعظیمی گفت: با توجه به تایید گزارش توجیهی افزایش سرمایه توسط بازرس قانونی در مرحله اول، سرمایه شرکت از ۵٫۹۵۰ میلیارد ریال به مبلغ ۹٫۵۰۰ میلیارد ریال پس از تایید سازمان بورس و بیمه مرکزی و در مرحله دوم ٢٠،٠٠٠ میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

افزایش توانگری مالی

نکته مهمی که در عملکرد مدیران به ویژه در بخش مالی خودنمایی می‌کند، رسیدن به نقطه‌های بالاست که بیمه دی در این زمینه نیز بسیار توانمند ظاهر شده، زیرا مدیر مالی بیمه دی اعلام کرده با وجود افزایش حدود دوبرابری فروش، این شرکت همچنین موفق به اخذ نسبت توانگری مالی معادل ۱۲۹ درصد بالاتر از سال گذشته (سطح یک) برای سال ۱۴۰۲ از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: