May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۴۵۶
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
0
یک متخصص طب سنتی گفت: در هنگام بروز آلودگی هوا بهتر است افراد از انار که آنتی اکسیدان خوبی دارد و همچنین انگور استفاده کنند.

توصیه طب سنتی برای رفع اثر آلودگی هوا: دمنوش عناب و بخور طبیعی

فاطمه مرادی٬ متخصص طب سنتی با اشاره به نکات تغذیه‌ای لازم در هنگام بروز آلودگی هوا گفت: یکی از مهم‌ترین توصیه متخصصان در هنگام بروز آلودگی هوا٬ مصرف بیشتر مایعات، دمنوش و آبمیوه‌های طبیعی است.

وی اضافه کرد: در هنگام بروز آلودگی هوا افراد باید سعی کنند از غذا‌های سبک و آبکی مانند انواع آش و سوپ استفاده کنند تا تاثیر آلودگی هوا بر بدن کاهش پیدا کند.

مرادی ادامه داد: یکی از آبمیوه‌های مناسب آلودگی هوا آب سیب طبیعی است و دمنوش عناب نیز یک نوشیدنی مناسب خواهد بود. افرادی که از نظر گرمی مشکلی ندارند٬ می‌توانند یک قاشق مربا خوری آویشن شیرازی به دمنوش عناب خود اضافه کنند.

این متخصص طب سنتی در ادامه افزود: برای تهیه دمنوش عناب باید چند عناب شکسته را با آب داخل قوری بریزیم تا بجوشد. دمنوش عناب نباید بیشتر از چهار هفته و روزی یک بار مصرف شود.

مرادی تاکید کرد: برای مقابله با آلودگی هوا مصرف شربت شیره انگور همراه با لیمو ترش تازه بسیار مفید است.

وی اضافه کرد: مصرف سوپ سبزیجات حاوی جعفری و گشنیز برای مقابله با آلودگی هوا موثر است. در هنگام بروز آلودگی هوا افراد بهتر است از انار که حاوی آنتی اکسیدان بسیار خوبی است و همچنین از میوه انگور استفاده کنند. آب لیمو شیرین و پرتقال برای آلودگی هوا مفید است.

او گفت: مصرف گوشت درمواقع آلودگی هوا سفارش نمی‌شود و افراد بهتر است از سیر و پیاز پخته همراه با غذا استفاده کنند. استفاده از بو‌های طبیعی نیز مفید است؛ مثلا پوست پرتقال و لیمو را بر روی بخاری گذاشته یا پوست این میوه‌ها را داخل اب گذاشته و بخار آن را به شکل بخور استفاده کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: