April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۴۶۴
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
یک کارشناس حوزه مدیریت کسب و کار گفت: کارآفرینان باید به مواجهه با ریسک‌ها و چالش‌ها تسلط داشته باشند و به دنبال فرصت‌های نوآورانه باشند.

یک کارآفرین موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

محسن خدادادی کارشناس حوزه مدیریت کسب و کار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه کارآفرین فردی است که تصمیم می‌گیرد یک کسب‌وکار را راه‌اندازی کند و مسئولیت اداره و راهبری آن را به عهده بگیرد افزود: کارآفرینان افرادی هستند که با ایجاد و توسعه ایده‌ها، خلق محصولات یا خدمات جدید و مدیریت کسب‌وکار‌های خود، نقشی بسیار مهم در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال ایفا می‌کنند.

وی بااشاره به ویژگی کارآفرینان موفق گفت: نوآوری یا توانایی خلق و اجرای ایده‌ها و محصولات جدید با هدف رفع نیاز‌های بازار در کنار توانایی مقابله با ریسک‌ها و تصمیم‌گیری در مواجه با شرایط نامطلوب می‌تواند به توسعه یک کسب و کار کمک کند.

خدادای با اشاره به اینکه برخی از کارافرینان قابلیت سازگاری با تغییرات بازار و تکنولوژی و ایجاد تغییرات در کسب‌وکار خود را ندراند، افزود:

کارآفرینی به عنوان یک فرآیند پویا و پیچیده، نیازمند ایجاد و تعادل این ویژگی‌ها است تا کسب‌وکار‌ها به سوی موفقیت حرکت کنند.

کارشناس حوزه کسب و کار افزود: کارآفرینان افرادی هستند که کسب‌وکار‌های خود را راه‌اندازی می‌کنند و مسئولیت اداره و راهبری کسب‌وکار را بر عهده دارند. برخلاف کارمندان، که در سازمان‌ها به عنوان اجزایی از ساختار کلی کار می‌کنند، کارآفرینان به عنوان مالکان و مدیران کسب‌وکار‌های خود ایفای نقش می‌کنند.

خدادادی با اشاره به مراحل تبدیل شدن به یک کار آفرین موفق گفت: مرحله اول شناسایی ایده موفق است، یعنی کارافرین یک ایده نوآورانه و بازارپسند را شناسایی می‌کند و سپس با برنامه‌ریزی موشکافانه که اطلاعات مالی، بازاریابی، عملیات، و منابع انسانی را در بر می‌گیرد وارد بازار کار می‌شود.

وی افزود: مدیریت مالی موثر، پیش‌بینی هزینه‌ها و تأمین منابع مالی برای ادامه کار مهم هستند.

وی گفت: ارتباط با افراد موفق در حوزه خود، شرکت در رویداد‌ها و جلسات شبکه‌سازی به ایجاد یک شبکه حرفه‌ای کمک می‌کند.

خدادای با بیان اینکه شکست‌ها در کسب‌وکار‌ها بخش طبیعی از مسیر موفقیت هستند و می‌توانند فرصت‌های یادگیری ارزشمندی ایجاد کنند، گفت: عدم توسعه برنامه‌ها و استراتژی‌های مفصل برای مواجهه با چالش‌ها و تغییرات بازار و توجه نکردن به تغییرات نیاز‌های مشتریان و عدم ارتباط فعال با بازار، به شکست یک کار افرین سرعت می‌بخشد.

وی افزود: ناتوانی در مقابله با رقبا یا عدم تمایل به ایجاد ارزش افزوده مناسب و همچنین عدم به نمایش گذاشتن محصولات یا خدمات به درستی و جلب توجه مشتریان از جمله اشتاباهات کار آفرینان است.

کارشناس حوزه کسب و کار گفت: مهمترین نکته در مواجهه با شکست‌ها این است که از آن‌ها به عنوان فرصت‌هایی برای یادگیری استفاده کنید و تغییرات لازم را در کسب‌وکار خود ایجاد کنید. هر شکست، یک گام به سوی یادگیری و بهبود است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: