April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۴۶۵
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
0
سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: ساخت بزرگراه شهید شوشتری نزدیک به ۵.۵ درصد از ترافیک محدوده شرق را کاهش می‌دهد.

کاهش ۱.۵ درصدی ترافیک پایتخت با افتتاح بزرگراه شوشتری

مهدی صداقتی سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره دلائل عدم تکمیل بزرگراه یادگار امام (ره) در مدیریت شهری پیشین گفت: هر هدفی برای رسیدن به مرحله اجرا ابزار مخصوص لازم دارد. مدیریت شهری گذشته در پروژه یادگار امام تجهیز نشده بود. در میدان فتح دو دستگاه پل شرق به شرق و غرب به غرب ساخته شده، ولی، چون هدف توسعه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام نبود، این محدوده تبدیل به فضای سبز شد.

صداقتی با اشاره به بزرگراه شوشتری و نقش کلیدی آن در کاهش ترافیک پایتخت اضافه کرد: طبق بررسی‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک، ساخت بزرگراه شهید شوشتری ۱.۵ درصد از ترافیک کل تهران و نزدیک به ۵.۵ درصد از ترافیک محدوده شرق را کاهش می‌دهد. پروژه آزاد راه شهید شوشتری در ۲ فاز برنامه‌ریزی شده بود. فاز اول این پروژه ۹.۳ کیلومتر بوده که اکنون در حال اجرا بوده و هزینه اجرایی فاز اول پروژه شهید شوشتری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان است.

صداقتى تاکید کرد؛ پروژه بزرگراهی شهید شوشتری که از اوایل دهه ۹۰ عملیات اجرای آن آغاز شده، در دوره ششم مدیریت شهری به پروژه آزادراهی تغییر وضعیت یافته و ملاحظاتی از قبیل تعریض شریان و نیز ملاحظات ایمنی متناسب با کاربری‌های مجاورش در دستورکار قرار گرفته است. این شریان مواصلاتی به عنوان یکی از کمربند‌های جنوبی و شرقی تهران، بار ترافیکی بزرگراه بسیج و مناطق ۱۳، ۱۴ و ۱۵ تهران را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: