April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۴۶۸
۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
گزارشی تازه پیش بینی‌های جالبی را از مهمترین تهدیدات سایبری مورد انتظار در سال ۲۰۲۴ ارائه کرده است.

مهمترین تهدیدات سایبری مورد انتظار در سال ۲۰۲۴

یک گزارش تازه نگاه دقیقی به تهدیدات سایبری و فناوری در سال ۲۰۲۴ داشته است که در ادامه به تبیین آن‌ها می‌پردازیم:

افزایش کلاهبرداری‌ها در قالب کمپین‌های خیریه

به گفته سازمان ملل، سال ۲۰۲۳ شاهد بالاترین سطح درگیری‌های بین المللی جهانی از زمان جنگ جهانی دوم بوده است و با افزودن این درگیری‌ها به پیامد‌های بعدی همه گیری کرونا و بلایای طبیعی مداوم، محیطی ایده آل برای گسترش کلاهبرداری‌ها تحت عنوان کمپین‌های خیریه فراهم کرده است؛ بنابراین انتظار می‌رود شاهد افزایش قابل توجهی از این نوع کلاهبرداری در فضای مجازی و سایبری باشیم.

تمرکز مجرمان سایبری بر برنامه‌های بازی پولساز

برنامه‌های بازی P۲E سرمایه‌گذاری‌های مالی و بازیکنان زیادی را با نوید دستیابی به سود آسان از بازی جذب می‌کنند که در این بین مجرمان سایبری نیز جذب می‌شوند و خود را برای افزایش تمرکز بر بهره‌برداری از این قابلیت آماده می‌کنند.

گسترش دیپ فیک‌های صوتی

همان طور که دیپ فیک‌های تصویری رایج‌تر می‌شوند، پیشرفت به سمت دیپ فیک‌های صوتی نیز سرعت می‌گیرد. رونمایی اخیر OpenAI از یک API متن به گفتار با قابلیت‌های پیشرفته برای تولید گفتار شبیه انسان، پیشرفت قابل توجهی در فناوری صدای مصنوعی را برجسته می‌کند.

در حالی که این نوآوری‌ها گام بزرگی به جلو هستند، اما در همین حین فرصت‌هایی برای سوءاستفاده نیز ارائه می‌کنند؛ زیرا کلاهبرداران ممکن است از این فناوری‌ها برای ایجاد محتوای فریبنده قانع‌کننده‌تر سوء استفاده و خطرات مرتبط با دیپ‌فیک‌ها را تشدید کنند.

سوء استفاده کلاهبرداران از انتشار فیلم‌ها و بازی‌های جدید

انتظار می‌رود با نزدیک شدن به انتشار فیلم‌های مورد انتظار مانند Dune: Part ۲، Deadpool ۳، Joker ۲، Gladiator ۲ و Avatar ۳، کلاهبرداری‌ها افزایش یابد.

همچنین، اعتصاب بازیگران ممکن است منجر به اشتراک‌گذاری غیر قانونی فیلم‌های جدید شود، که فرصتی طلایی برای انتشار سایت‌های فیشینگ است که دسترسی انحصاری به آن فیلم‌های جدید را ارائه می‌دهند.

این روند تنها به انتشار فیلم‌های جدید محدود نمی‌شود، بلکه به دنیای بازی‌های الکترونیکی نیز کشیده می‌شود، چیزی که کلاهبرداری را تقویت می‌کند.

برای ایمن ماندن از تهدیدات سایبری در سال ۲۰۲۴، کارشناسان موارد زیر را توصیه می‌کنند:

آموزش ببینید: در مورد آخرین تهدیدات و کلاهبرداری‌های سایبری به روز باشید؛ زیرا دانش یک دفاع قدرتمند در برابر حملات سایبری است.

مراقب کلاهبرداری‌های فیشینگ باشید: مراقب ایمیل ها، پیام‌ها یا وب سایت‌هایی مشکوک باشید که پیشنهادات انحصاری یا هدایای رایگان ارائه می‌دهند، همچنین صحت فرستنده یا منبع را قبل از به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی یا پرداخت هر مبلغی به صورت آنلاین مجدداً بررسی کنید.

از راه حل‌های امنیتی استفاده کنید: از یک راه حل امنیتی قابل اعتماد استفاده کنید که پیوست‌های مخرب را شناسایی کرده و سایت‌های فیشینگ را مسدود می‌کنند.

قبل از به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود به دقت فکر کنید: هنگام به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی به صورت آنلاین مراقب باشید، به خصوص جزئیات حساس مانند آدرس، شماره تلفن یا اطلاعات مالی خود را فقط در پلتفرم‌های مطمئن و ایمن به اشتراک بگذارید.

منبع: ارم نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: