April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۴۷۷
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
سامسونگ از دو سنسور دوربین جدید برای هدست‌های AR/VR و گوشی‌ها رونمایی کرد.
رونمایی سامسونگ از سنسورهای جدید دوربین
دو سنسور جدید ایزوسل Vizion ۶۳ D و Vizion ۹۳۱ کاربرد‌های گسترده‌ای در هدست‌های AR/VR، ربات‌ها، گوشی‌های هوشمند و هواپیما‌های بدون سرنشین دارند.


جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. سامسونگ از دو سنسور دوربین جدید ایزوسل Vizion ۶۳ D و Vizion ۹۳۱ رونمایی کرد. این دو سنسور در هدست‌های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده و گوشی‌های هوشمند به‌کار خواهند رفت. ایزوسل Vizion ۶۳ D یک سنسور ToF و ایزوسل Vizion ۹۳۱ یک سنسور گلوبال شاتر است. انتظار می‌رود هر دوی این سنسور‌ها در آینده در محصولات سامسونگ مانند هدست واقعیت ترکیبی (MR) استفاده شوند.

براساس وبلاگ رسمی سامسونگ، این شرکت کره جنوبی می‌گوید هر دو سنسور جدید آن‌ها در‌حال‌حاضر توسط سازندگان و برند‌های مختلف در سراسر جهان درحال آزمایش هستند. این سنسور‌ها کاربرد‌های مختلفی در انواع هدست‌ها، دوربین‌های گوشی‌های هوشمند و ربات‌ها دارند.

ویژگی‌های سنسور‌های ایزوسل Vizion ۶۳D و Vizion ۹۳۱

ایزوسل Vizion ۶۳D یک سنسور ToF سه‌بعدی است که می‌تواند عمق و فاصله را با دقت و وضوح استثنایی اندازه‌گیری کند. این سنسور قادر است تصاویری با کیفیت QVGA (۳۲۰ در ۲۴۰ پیکسل) با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه بگیرد. همچنین این سنسور ۱/۶.۴ اینچی دارای پیکسل‌های ۳.۵ میکرومتری است و می‌تواند ویدیو‌هایی با وضوح VGA (۶۴۰ در ۴۸۰ پیکسل) ضبط کند. سنسور جدید سامسونگ تغییر فاز بین نور ساطع‌شده و بازتاب آن را محاسبه می‌کند تا محیط اطراف خود را به‌صورت سه‌بعدی تشخیص دهد. از این سنسور می‌توان در هدست‌های واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی، ربات‌ها و گوشی‌های هوشمند برای تشخیص بیومتریک چهره استفاده کرد.

سنسور دوربین ایزوسل Vizion ۶۳Dسامسونگ

ایزوسل Vizion ۶۳D اولین سنسور در صنعت سنسورهاست که سخت‌افزار سنجش عمق یکپارچه ISP (پردازنده سیگنال تصویر) دارد؛ به این معنی که این سنسور می‌تواند اطلاعات عمق را ضبط کرده و بدون نیاز به تراشه جداگانه، آن‌ها را پردازش کند. این امر در مقایسه با سنسور‌های معمولی مانند تراشه قبلی سامسونگ، ایزوسل Vizion ۳۳D، مصرف انرژی را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. همچنین این سنسور به BST (فناوری پراکندگی پشتی) مجهز است که بالاترین راندمان کوانتومی و سطح جذب نور را به ارمغان می‌آورد. این کار نویز و تاری حرکت را کاهش می‌دهد و وضوح را بالاتر می‌برد.

سنسور دوربین ایزوسل Vizion ۹۳۱سامسونگ


ایزوسل Vizion ۹۳۱ یک سنسور گلوبال شاتر است؛ به این معنی که می‌تواند حرکت سریع را بدون تغییر شکل و اثر ژله‌ای ثبت کند. برخلاف شاتر غلتکی که یک صحنه را خط به‌خط از بالا به پایین اسکن می‌کند، شاتر گلوبال، مانند ایزوسل Vizion ۹۳۱، می‌تواند یک صحنه را در لحظه ثبت کند؛ پس این سنسور تقریباً همانند نگاه‌کردن با چشم به یک منظره عمل می‌کند. این ویژگی می‌تواند تصاویر واضح و واقعی از اجسام با حرکت سریع را ثبت کند که آن را برای هدست‌های AR، هواپیما‌های بدون سرنشین و ربات‌ها مناسب می‌کند.

وضوح این سنسور ۶۴۰ در ۶۴۰ پیکسل است و برای تشخیص عنبیه، ردیابی چشم، تشخیص چهره و ژست در هدست‌های XR (واقعیت گسترده) مناسب است. ایزوسل Vizion ۹۳۱ دارای بالاترین سطح بازده کوانتومی در میان سایر سنسورهاست.

منبع : دیجیاتو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: