April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۵۳۷
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
0

با شروع تعطیلات نوروزی، اولین سؤالی که ذهن اغلب ما را به خود درگیر می‌کند، این است که عید کجا مسافرت بریم؟ تعطیلات عید، بهترین زمان برای مسافرت و گشت‌وگذار در ایران پهناور و زیبا است.

همه شهرهای ایران، جذابیت‌های خاص خود را دارند؛ اما در میان آن‌ها، برخی پربازدیدتر هستند و بیشترین آمار مسافران نوروزی را طی سال‌های اخیر به خود اختصاص داده‌اند. در این مقاله، تعدادی از این شهرها را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید آن‌ها را به عنوان مقصد سفر در تعطیلات نوروزی در نظر بگیرید.

سفر به کیش؛ نگین جنوب

جزیره زیبای کیش، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در تعطیلات عید محسوب می‌شود که جاذبه‌های زیادی را در خود گنجانده است. آب‌وهوای کیش به خصوص در فصل بهار بسیار مطبوع و متعادل است. جان می‌دهد به ساحل زیبا بروید و ساعت‌ها به تماشای طلوع و غروب خورشید بنشینید یا بر روی ماسه‌های ساحل قدم بزنید.

در تعطیلات عید، بازار کیش داغ داغ است. می‌توانید برای تنوع، سری هم به بازارها و مراکز جزیره بزنید. خرید سوغاتی، مهم‌ترین بخش سفر شماست. پس، چه بهتر که از کیش خرید کنید که کالاهای متنوع و قیمت مناسب به شما عرضه می‌کند.

 

بازدید از جاذبه‌‌های کیش

اگر عاشق طبیعت یا تفریحات آبی هستید، جزیره کیش با انواع و اقسام تفریحات آبی و ساحلی انتظار شما را می‌کشد. از قایق‌های کف شیشه‌ای گرفته تا پاراسل، اسکی روی‌ آب، غواصی و جت اسکی همه با بالاترین درصد هیجان، به خوبی از شما استقبال می‌کنند؛ اما این تنها بخشی از جاذبه‌های کیش است، با دیگر جاذبه‌های این جزیره در ادامه آشنا خواهید شد.

پارک ساحلی

یکی از بزرگترین و مجهزترین پارک‌های ساحلی ایران، پارک ساحلی کیش است که در جنوب غربی جزیره واقع شده است. این پارک، امکانات زیادی را ایجاد کرده تا هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد. در اطراف این پارک، زمین‌های بازی و اسکیت ساخته شده تا کودکان شما را ساعت‌ها سرگرم کند. مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی نیز شما را به آرامشی فوق‌العاده دعوت می‌کنند.

کشتی یونانی

در حال حاضر، کیش به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری شناخته شده است. کشتی یونانی، از جاذبه‌های دیدنی این جزیره است که شما را به زمان‌های دور می‌برد. این کشتی، سالیان سال است که در گوشه‌ای از ساحل جا خشک کرده و داستانی مبهم را در خود نهفته کرده است. در اطراف کشتی، می‌توانید خوش بگذرانید و از امکانات تفریحی آن استفاده کنید.

با توجه به فزونی جاذبه‌ها در این جزیره، رزرو هتل در کیش امری ضروری است تا با خیال راحت از آن‌ها بازدید کنید. با اقامت در هتل‌های لوکس این جزیره، سفری راحت و لذت‌بخشی را تجربه خواهید کرد.

لذت قدم‌زدن در ساحل نقره‌ای را در سفر به قشم تجربه کنید

یکی دیگر از شهرهایی که می‌توانید به عنوان مقصد سفر در تعطیلات عید روی آن حساب باز کنید، قشم است. زیبایی این جزیره در فصل بهار به اوج خود می‌رسد. فقط باید بروید و از نزدیک آن را شاهد باشید. گشت‌وگذار در فصل بهار آن هم در تعطیلات عید با توجه به آمار بالای مسافران نوروزی، ممکن است سفر شما را با مشکل روبه‌رو کند. از این رو، با رزرو هتل در قشم، خیلی راحت می‌توانید از نقاط مختلف جزیره بازدید کنید و لذت ببرید.

بازدید از جاذبه‌های قشم

آب‌وهوای خنک و دلنشین قشم در بهار، مناظر طبیعی بی‌نظیر، جنگل‌های حرا، تنگه چاهکوه قشم و غار نمک از جمله جاهای دیدنی هستند که می‌توانید در سفر به این جزیره از آن‌ها بازدید کنید. لذت خوردن غذاهای دریایی از جمله قلیه ماهی را هم می‌توانید در قشم تجربه کنید.

ساحل نقره‌ای

اگر به قشم سفر کنید، ساحل نقره‌ای که در جزیره هنگام واقع شده را خواهید دید. روز و شب هم که به این ساحل بروید، باز هم از تماشای آن سیر نمی‌شوید. زیبایی ساحل در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز شما را شیفته خود می‌کند.

دلیل درخشندگی ساحل، وجود ماسه‌هایی است که با ذرات نور آمیخته شده و رنگ نقره‌ای به خود می‌گیرند. جالب است که این درخشش تا مدتی روی ساحل باقی می‌ماند و به محض رسیدن موج بعدی به تدریج از بین می‌رود. در هیچ کجای ایران جز قشم، این ساحل زیبا را پیدا نخواهید کرد. پس اگر شیفته ساحل نقره‌ای شده‌اید، در تعطیلات عید حتماً سفری به قشم داشته باشید.

غار نمک

در ۹۰ کیلومتری قشم، غار نمک با رگه‌هایی سفید از نمک خودنمایی می کند. نمک‌های این غار، بهترین مواد در نوع خود است که در مصارف پزشکی کاربرد فراوانی دارد. غار نمک، قدمت میلیونی دارد. پس در سفر به قشم با یک جاذبه بسیار کهن روبه‌رو خواهید شد. لایه‌ها و قندیل‌های نمکی داخل غار که هر کدام دهها هزار سال پیش تشکیل شده‌اند، منظره جالبی را به شما نشان می‌دهند.

از آنجا که غار نمک، هیچ‌گونه روشنایی ندارد، لازم است، برای دیدن زیبایی‌های داخل آن، حتماً چراغ قوه همراه خود داشته باشید. داخل غار که می‌شوید، باید تنها دید و لذت برد. سعی کنید به قندیل‌های داخل غار دست نزنید، چون احتمال افتادن آن‌ها وجود دارد.

سفر عید به مقصد چابهار

تعطیلات عید را با سفر به چابهار، خاطره‌انگیز و تکرارنشدنی کنید. این شهر در کرانه دریای مکران واقع شده و سواحل بکر و روستاهای بی‌نظیری دارد. بهتر است، اولین برنامه سفر خود را به بازدید از ساحل زیبا اختصاص دهید، تمام خستگی و خشکی جاده را فراموش خواهید کرد. پس فرصت را از دست ندهید. خود را برای دیگر ماجراجویی‌های بی‌نظیر چابهار آماده کنید.

بازدید از جاذبه‌های چابهار

آیا تا به حال به چابهار رفته‌اید؟ آیا از صحرای بی‌کران و دریاچه‌های شور و کوهستانی این شهر دیدن کرده‌اید؟ آیا می‌دانستید که این شهر، مقصد علاقه‌مندان به پرواز با چتر بادی است؟ پس کوله خود را ببندید و برنامه سفر بچینیند. جاذبه‌های متنوع این شهر منتظر شما هستند. رزرو هتل در چابهار، گزینه‌ای ایده‌آل برای تجربه یک سفر بکر و متفاوت به جنوب است.

دریاچه لیپار

در سفر به چابهار، لذت یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی دنیا نصیب شما می ‌شود. دریاچه لیپار به رنگ صورتی، همان جایی است که شما را شگفت‌زده می‌کند. یکی از دلایل رنگی‌بودن دریاچه، پلانکتون‌هایی هستند که در آب دریاچه زندگی می‌کنند. جالب است بدانید که تعداد این موجودات در خرداد و شهریور به بیشترین حد خود می‌رسند.

اطراف دریاچه، گونه‌های مختلف گیاهی با بوته‌ها و درختچه‌های گز را مشاهده می‌کنید. در همین نزدیکی، کپرهایی هم برای فروش هنر دست بلوچی‌ها ساخته شده است. این دریاچه از جاذبه‌‌های چابهار است که پیشنهاد می‌کنیم از بازدید آن غافل نشوید. مشابه این دریاچه را تنها در استرالیا می‌توانید ببینید.

ساحل چابهار

ساحل چابهار که ترکیبی از ماسه‌های ریز و درشت با صخره‌های بلند است، یکی از دیدنی‌ترین مناطق این شهر است. در این منطقه، صدای دلنشین امواج که با شدت به ساحل برخورد می‌کنند و آبفشان‌ هایی را ایجاد می‌کنند و پارک ساحلی همگی از بهترین سوژه‌های عکاسی هستند. اگر از تهران راهی چابهار می‌شوید، ابتدا باید به مرکز شهر بروید و از آنجا با تاکسی به سمت جنوب و خلیج فارس حرکت کنید. در بین مسیر نیز می‌توانید از تماشای مناظر طبیعی لذت ببرید.

جمع‌بندی

بهترین شهرهایی که می‌توانید عید را آنجا بگذرانید، در همین چند مورد ذکر شده محدود نمی‌شود. ایران، شهرهای دیگری نیز دارد که می‌توانند مقصد سفر شما در عید قرار گیرند؛ تنها نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، انتخاب محل اقامت است تا سفری بدون دردسر را در تعطیلات عید تجربه کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: