April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کمیته امداد از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن تقدیر کرد
کد خبر: ۴۰۶۶۳۵
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
کمیته امداد از مدیرعامل و کارکنان بانک سپه بدلیل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به نیازمندان تحت پوشش تقدیر کرد.

نیازمندان بی خانه در کانون توجه بانک سپه

از هنگامی که انقلاب به پیروزی رسید، نیازمندان واقعی گمان کردند که روز‌های سخت به پایان رسیده و جمهوری اسلامی دیگر اجازه نخواهد داد چرخ گردون، روزگار سختی را برای مستضعفان رقم بزند. به همین دلیل دستگاه‌ها و نهاد‌هایی همچون سازمان بهزیستی و کمیته امداد برای یاری رساندن به محرومان و مستضعفان وارد عرصه شدند.

جذب و هدایت کمک‌های مردمی

در این بین کمیته امداد با رویکردی متفاوت به عرصه خدمات رسانی به نیازمندان وارد عرصه شد. کمیته امداد از یک سو به جذب و هدایت کمک‌های مردم پرداخت تا این کمک‌ها در مسیر سالم و درستی به جریان بیفتد. کمیته امداد با دقتی که در بررسی شرایط نیازمندان و دهک‌های پایین جامعه دارد، آن دسته از افراد را تحت پوشش خود قرار می‌دهد که در واقع سرپناه و امیدی به آینده ندارند. امید نیازمندان به کمیته امداد به اندازه بالاست که بسیاری از نیازمندان تنها به واسطه دریافت مستمری کمیته امداد به زندگی خود ادامه می‌دهند و چنانچه کمک‌های کمیته امداد قطع شود، با چالش جدی رو به رو می‌شوند.

شناسایی نیازمندان واقعی

خاصیت و خصلت بزرگی که کمیته امداد دارد، توانمند کردن افراد است. نگاه کمیته امداد بر این است که افراد تحت پوشش هرچه سریعتر از مسیر بحران عبور کنند، به همین دلیل شاهد هستیم که طرح‌های اشتغالزایی از اشتغال خانگی تا معرفی به بازار کار با جدیت انجام می‌شود تا پس از توانمند شدن آنها، از پوشش کمیته امداد خارج شوند و کمک‌های مردمی به دیگر نیازمندان اختصاص یابد.

اجاره نشینی چالش نیازمندان

کارتن خوابی، گورخوابی، مرگ در اثر یخ زدن و بسیاری موارد دیگر نتیجه نداشتن سرپناه برای بسیاری از نیازمندان است. آوارگی این افراد به اندازه‌ای جدی است که چهره شهر را زشت می‌کند و عملکرد مسوولان را زیر سوال می‌برد. در نتیجه اگر بتوان به هر روش ممکن سرپناهی برای نیازمندان تامین کرد، رویکردی دوگانه دارد. هم چهره شهر زشت نمی‌شود و هم کارتن خوابان می‌توانند در آرامشی حداقلی به زندگی ادامه دهند.

نقش آفرینی بانک‌ها

برای آنکه بتوان برای نیازمندان و محرومان سرپناهی حداقلی ایجاد کرد، لازم است در گام اول اجاره نشینی در دستور کار قرار گیرد، اما برای اجاره نشینی، به ودیعه نیاز است تا صاحب خانه‌ها بتوانند به مستاجران اعتماد کنند. در این رابطه لازم بود از توان بانک‌ها استفاده شود و، چون امکان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن از سوی بانک‌ها نمی‌رفت، پرداخت ودیعه مسکن از سوی بانک‌ها در قالب لایحه بودجه به مجلس تسلیم و با تصویب نمایندگان به قانون تبدیل شد.

 

بیشتر بخوانید:

اقدام موثر بانک سپه در شناسایی و کمک به نیازمندان واقعی



کم لطفی بانک‌ها به محرومان


با وجود آنکه قانون بانک‌ها را مکلف کرده بخشی از نقدینگی خود را صرف تامین ودیعه مسکن نیازمندان کنند، اما شاهد هستیم که بانک‌ها در این زمینه مقاومت می‌کنند، وضعیتی که باعث می‌شود هم قانون زیر سوال برود، هم اهداف تقویت محرومان محقق نشود و هم اعتماد این افراد به قانون کمرنگ شود.

مهربانی برخی بانک‌ها با نیازمندان

هر بانکی که نسبت به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بخوبی عمل کند، از یک سو نگاه انسانی به محرومان دارد و از سوی دیگر در قانونمداری رتبه قابل قبولی دریافت می‌کند. در این بین بانک سپه از دیگر بانک‌ها پیشی گرفت و با پرداخت ودیعه مسکن به اندازه تعهدات تعیین شده، توانست رتبه خوبی در قانونمداری و انسان دوستی بدست بیاورد.

تقدیر از بانک سپه

از آنجا که بانک سپه توانسته بود به تمامی کسانی که از سوی کمیته امداد برای دریافت ودیعه مسکن معرفی می‌شوند، تسهیلات بپردازد، مورد توجه قرار گرفت و کمیته امداد در راستای احساس مسوولیت قدرشناسی، با ارسال تقدیرنامه‌ای به بانک سپه، از آیت اله ابراهیمی مدیرعامل و تمامی کارکنان بانک سپه برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تقدیر و تشکر کرد.

مرتفع کردن بخشی از مشکلات

در بخشی از این تقدیر نامه که به امضای سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد رسیده، خطاب به ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه آمده؛ در اجرای بند (و) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری پیرامون پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به نیازمندان و مددجویان معزز مورد حمایت کمیته امداد، یکی از اهداف اصلی و حائز اهمیت طرح مذکور، یاری رساندن به اقشار آسیب پذیر جامعه و مرتفع کردن بخشی از مشکلات این، ولی نعمتان انقلاب اسلامی، بر اساس شاخص‌هایی همچون سه دهک پایین درآمدی، زنان سرپرست خانوار، سالمندان و ... است.

تشکر از خیرخواهی خالصانه

در ادامه این تقدیر نامه خطاب به ابراهیمی آمده است؛ با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده، میزان بهره‌مندی جامعه هدف کمیته امداد از تسهیلات موصوف که نشان از همت والای آن برادر گرامی دارد، به مصداق حدیث شریف "من لم یشکر المنعم من المخلوقین لم یشکر ا... عزوجل" از تلاش‌های خیرخواهانه، خالصانه و مجدانه جنابعالی و کلیه همکاران خدوم آن بانک در سراسر کشور، تقدیر و تشکر می‌نماید. امید است خداوند رئوف، ما را مشمول احسان خویش ساخته و توفیقمان در خدمت به عیال الله را مستدام بدارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: