April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۷۰۶
۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
0
انسان ها سال های طولانی است که به فضا پا گذاشته و دستاوردهای زیادی را محقق کرده اند.

دستاورد‌هایی که انسان‌ها در فضا محقق کردند

انسان‌ها مدت‌هاست که فضا را مورد هدف قرار داده‌اند، اما در برهه اخیر فناوری‌های فضایی با رویای سفر به سیارات دیگر توسعه قابل توجهی یافته اند؛ به گونه‌ای که اکنون برخی به سکونت در آن فکر می‌کنند. حال با این همه توسعه، حقیقتا انسان‌ها تاکنون چه کار‌هایی را در خارج از زمین انجام داده‌اند؟

تاکنون فضاپیما‌های بسیاری بر روی سیارات، قمرها، دنباله‌دار‌ها و سیارک‌ها در سراسر منظومه شمسی فرود آمده‌اند و برخی از این کاوشگر‌ها مانند دو فضاپیمای وویجر توانسته‌اند از منظومه شمسی به داخل فضای عمیق و بین ستاره‌ها خارج شوند و با گسترش این فناوری ها، ما اطلاعات زیادی در مورد فضای خارج به دست آورده ایم.

همچنین تعدادی از افراد در دو ایستگاه فضایی که به دور زمین می‌چرخند زندگی می‌کنند، ایستگاه فضایی بین المللی و ایستگاه فضایی چین که در آن جا آزمایش‌هایی را در شرایط گرانش صفر انجام می‌دهند و با تحقیقات خود به حقایقی می‌رسند که ممکن است امکان زندگی در سیارات دیگر را فراهم کند.

علاوه بر این، انسان‌ها اکنون و پس از گذشت بیش از ۵۰ سال پس از اولین باری که ایالات متحده آمریکا این کار را انجام داد، در حال آماده شدن برای بازگشت به ماه هستند. آمریکا پنجاه سال پیش دو فضانورد را به ماه فرستاد که با پا‌های خود آن را لمس کردند و از دور به سیاره زمین نگریستند. این بار، هدف از ارسال فضانوردان به ماه، ایجاد یک پایگاه دائمی و حفاری در دریاچه‌های یخی عمیق در قطب جنوبی آن است.

در سال ۱۹۶۳ فقط ۵۷ ماهواره در مدار زمین وجود داشت. اکنون حدود ۱۰۰۰۰ ماهواره وجود دارد و ده‌ها هزار ماهواره دیگر برای پرتاب برنامه ریزی شده اند.

خدمات ماهواره‌ای امروز به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده است، به گونه‌ای که می‌توانید از طریق آنها، وضعیت آب و هوا، کشاورزی، حمل و نقل، بانکداری و مدیریت بلایا را پیش بینی کنید و همه این خدمات به داده‌های ماهواره‌ای بستگی دارد.

منبع: الیوم السابع

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: