April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۷۴۲
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: تعرفه خدمات پزشکی باید قبل از پایان هر سال و قبل از ارسال لایحه بودجه به مجلس تعیین شود اما هنوز تعیین نشده است.

تعرفه پزشکی علی‌رغم ارسال لایحه بودجه هنوز تعیین نشده است

محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در نشست خبری گفت: پیشرفت‌های کم نظیری در حوزه بهداشت و درمان داشته ایم. الان ۱۶۵۰۰۰ پزشک، بالغ بر ۵۰ هزار متخصص، ۲۱ هزار متخصص زن، ۱۶۰۰ فوق تخصص زن، ۷۰ دانشکده پزشکی در ایران داریم.

وی بیان کرد: پیچیده‌ترین عمل‌های جراحی در کشور انجام می‌شود و دیگر نیازی به اعزام بیمار جهت درمان نداریم و این موضوع به معنای کیفیت درمانی متخصصان ایران است. در دانشکده‌ای که ۶۰ نفر ظرفیت داشته، الان ۱۱۰ نفر مشغول به تحصیل هستند.

رئیس زاده ادامه داد: جامعه پزشکی به دنبال انحصار طلبی نیست. در سایه ورود اظهارنظر‌های غیر تخصصی و غیر واقعی، احتمال روند معکوس پیشرفت پزشکی وجود دارد.

وی تاکید کرد: در دوران کرونا جامعه پزشکی بالغ بر ۲۰۰ شهید تقدیم کشور کرده است و در دوران جنگ و صلح این جامعه خدمات درخشانی انجام داده است. در زمینه حرکت در مرز دانش اقدامات خوبی توسط جامعه پزشکی انجام شده است.

رئیس زاده ادامه داد: تعرفه خدمات پزشکی باید قبل از پایان هر سال و قبل از لایحه بودجه در شورای عالی بیمه و هیئت دولت مصوب شود و ملاک تعرفه خدمات پزشکی، مصارف و منابع است و امروز لایحه بودجه به مجلس رفته است.

وی افزود: اگر قانونی اجرا نشود مقصر جامعه پزشکی نخواهد بود. بر اساس قیمت تمام شده تعرفه باید مشخص شود. دیروز نامه‌ای به رئیس جمهور در خصوص تعیین نشدن تعرفه و قیمت تمام شده، ارسال کردیم. در سال گذشته تعرفه خدمات پزشکی در آبان تعرفه مشخص شد، اما امسال هنوز تعرفه تعیین نشده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: