April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۸۴۰
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: تحریم انتخابات رویکرد مقبولی نیست و در همسایگی نظریات براندازی تفسیر می‌شود.

تحریم انتخابات رویکرد مقبولی نیست/ استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات تفاوت چندانی با رویکرد‌های گذشته ندارد

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره سخنان رهبر انقلاب در خصوص انتخابات گفت: مقام معظم رهبری چهار محور را به عنوان ارکان برگزاری یک انتخابات پرشور و موثر و در تراز جامعه ایرانی مطرح کردند.

وی ادامه داد: این محور‌های چهارگانه که تحت عنوان مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت هستند محور‌هایی کاملا شفاف، گویا و کارکردی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: پیام رهبر انقلاب دلالت بر این دارد که این ارکان در پیوستگی و انسجام کافی با هم هستند. فی‌الواقع اگر بخواهیم یک مشارکتی داشته باشیم که دلالت کند بر حضور چشمگیر مردم طبعا باید یک رقابتی در کنار این منطق مشارکت و پیش‌نیاز مشارکت باشد که زمینه حضور سلیقه‌های مختلف را فراهم کند و از رهگذر تبلیغ و تشویق حضور همه‌جانبه اندیشه‌های مختلف استعدادی برای حضور حداکثری فراهم شود.

عطریانفر بیان کرد: رهبر انقلاب در کنار این ماجرا اشاره کردند به امنیت و سلامت که بخشی از دو محور مشروعیت و جمهوریت از ناحیه دولت و بخش دیگر از ناحیه گروه‌های سیاسی است که اگر درست شکل بگیرد این مشارکت حاصل می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: واقعیت این است که در سخنان رهبری یک اشاره روشنگری بود و آن اینکه حتما سلیقه‌های مختلف باید حضور داشته باشند. به نظر بنده این پیام رهبری بیشتر در مقام نقد سیاستی بود که حضرات دولت و شورای نگهبان در پیش گرفته‌اند.

وی ادامه داد: سیاست‌های انتخاباتی حاکمیت و یا مشخص‌تر وزارت کشور، دولت و شورای نگهبان به گونه‌ای بوده که این زمینه فراهم نشده است و واقعیت خارجی این است که آن قانون شتاب‌زده‌ای که از مجلس گذراندند و پیش‌ثبت‌نام را مطرح کردند فرصتی را فراهم نکرد که حتی احزاب سیاسی مشخصا احزاب اصلاح‌طلب که امروز از صحنه قدرت خارج هستند و دخالتی ندارند فرصت کافی برای اینکه روی این قضیه متمرکز شوند و فکر کنند و بتوانند مطابق با قانون جدید خود را سازگار کنند، پیدا نکردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: این آسیب‌شناسی در فرمایشات رهبری به زبان بی‌زبانی و با ادبیاتی کاملا آبرومندانه شکل گرفت و یک تکلیفی برعهده مقامات مسئول در به‌وجود آوردن این شرایط است چراکه این شرایط ضعیف از بابت اشتیاق و استقبال مردم را باید رفع کنند و اگر این شرایط فراهم شود حتما مشارکت جدی خواهد بود و اگر توقعی از اصلاح‌طلبان باشد که هست این‌ها بتوانند با حضور نامزد‌های انتخاباتی که درواقع کفایت نمایندگی اندیشه آن‌ها را در مجلس داشته باشند در انتخابات فعال شوند.

عطریانفر درباره استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دوازدهم گفت: استراتژی اصلاح‌طلبان خیلی تفاوتی با رویکرد‌های گذشته در انتخابات ندارد. اگر زمینه‌ای فراهم شود که نامزد‌هایی اندیشه‌های اصلاح‌طلبان را نمایندگی کنند و در لیست احتمالی که در شورای نگهبان تایید می‌شود به اندازه کفایت وجود داشته باشند و بتوانند حداکثر در ۶۰ درصد از حوزه‌های سراسر کشور نماینده داشته باشند طبیعتا در انتخابات فعال خواهند بود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی افزود: اصلا مشخص نیست چه کسی تایید صلاحیت خواهد شد یا اصلا چه کسی در این مرحله حضور دارد.

وی گفت: رویکرد تحریم انتخابات رویکرد مقبولی نیست. در سخنگویان رسمی و نمایندگان رسمی دیدگاه‌های اصلاح‌طلب کسی را پیدا نخواهید کرد مقوله تحریم را تشویق کند.

عطریانفر اظهار کرد: تحریم نوعی سیاست در همسایگی نظریات براندازی معمولا تفسیر می‌شود. از این حیث تصور نمی‌کنم هیچ نظریه اصلاح‌طلبی که در جبهه دوم خرداد که متکثر هستند نظریه‌ای مبنی بر ضرورت تحریم و تشویق به تحریم در آن‌ها وجود داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: حزب کارگزاران به صفت بررسی عمومی اگر این پیش‌فرض‌هایی که در مقدمه عرایض بنده مطرح شد حاصل شود و زمینه حضور سلیقه‌ها در گروه‌های سیاسی چپ و راست رضایت‌بخش باشد باورم این است که ظرفیت ۵۰ الی ۵۵ درصد مشارکت در انتخابات را داشته باشیم که عدد قابل توجهی خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: