April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر خبر داد؛
کد خبر: ۴۰۶۸۷۸
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
بابایی گفت: سعی کرده ایم با نوآوری‌هایی که در جشنواره مد و لباس فجر انجام داده‌ایم درصدی از مشکلات علاقه مندی به پوشاک غربی در کشور را اصلاح کنیم.

تغییرات جشنواره مد و لباس گام مهمی برای ترویج لباس‌های فاخر ایرانی

جشنواره مد و لباس فجر، فرصتی برای علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان در حوزه پوشش است و برای افرادی که به پوشاک و ویژند‌های داخلی علاقه دارند جذابیت دارد. به همین دلیل، خیلی از افراد بر این باور هستند که باید به سمت خرید لباس فاخر ایرانی حرکت کنند تا بر اساس سبک فرهنگی کشور لباس بپوشند نه فرهنگ غربی. از اینرو، باید دید کارگروه مد و لباس تا چه اندازه توانسته است برای فرهنگ سازی لباس فاخر ایرانی در بازار پوشاک کشور موفق عمل کند؟ زیرا بسیاری از جوانان ایرانی علاقه‌مند به لباس فاخر ایرانی نیستند و در مقابل، لباس غربی توانسته است با استفاده از فضای مجازی و فضاسازی رسانه‌ای غربی جای خود را در دل آن‌ها باز کند که این موضوع نیازمند توجه ویژه متولیان فرهنگی کشور در حوزه پوشاک است و به همین دلیل، باید تمهیداتی برای این منظور درنظر گرفته شود.

علیرضا بابایی، دبیر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر درمورد ترغیب مردم برای خرید لباس ایرانی بیان کرد: برای این که بتوانیم جاماندگی را جبران کنیم سعی کرده ایم با نوآوری‌هایی که در دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر انجام داده ایم درصدی از این مشکلات را اصلاح کنیم.

درواقع، در این هنر - صنعت طراحی گرفتار چالش‌هایی هستیم که آن‌ها باید برطرف شوند و وجه‌هایی از این چالش ناظر به فضای دولت است؛ به طوری که در دولت باید این موارد از جمله روند‌های جشنواره اصلاح شوند و سپس، توقع موثر بودن جشنواره در این هنر - صنعت را داشته باشیم و پس از آن به سراغ زنجیره تأمین برویم و آن را اصلاح کنیم یا تغییر دهیم و کارکردش را تنظیم کنیم.

بابایی تصریح کرد: نمی‌توان با تغییر جشنواره تغییر عجیب و غریبی را در حوزه پوشاک جامعه مشاهده کرد. اما همیشه یکی از چالش‌های جشنواره این بوده است که طرح‌های برگزیده به تولید نمی‌رسیده اند و در این میان، حمایت‌هایی صورت گرفته است و کماکان این حمایت‌ها وجود دارند. اما از یک طراح این توقع بوده است که از طریق طرحش، تولیدکننده شود در حالی که امکان دارد یک فرد نتواند به طور همزمان هم طراح و هم تولیدکننده باشد. به همین دلیل، ما در این دوره تلاش کرده ایم با اضافه کردن ویژند‌های ایرانی، مجموعه لباس برنده یا کالکشن برتر در فروشگاه‌های عرضه موجود شوند که این می‌تواند گام خوبی باشد. البته با توجه به این که سال اول این طرح است طبیعی است که هنوز استقبال آن گونه که باید، صورت نگیرد و حتی دچار ریزش مخاطب هم باشیم. هرچند که با اتحادیه‌ها و انجمن‌ها جلسه گذاشته ایم و به طور مفصل درمورد این تغییر توضیح داده ایم. اما آیا می‌توان گفت از طریق این طرح، همه مشکلات موجود در این حوزه اصلاح می‌شوند؟ خیر.

دبیر جشنواره دوازدهم مد و لباس افزود: در حوزه صنعت تبلیغات هم، جایزه تعریف کرده ایم و در این زمینه اعتقاد داریم که غفلت صورت گرفته است. مثلاً وجود استایلیست به این معنا نیست که کسی را اجبار کنیم چه لباسی بپوشد. زیرا حتی ممکن است فروشنده‌های لباس برای خرید افراد به آن‌ها کمک کنند که چه لباسی را بخرند و مسئله ارتقاء سواد در حوزه پوشاک و پوشش است و انتخاب به جای کسی نیست. به همین دلیل، اگر بتوانیم به استایلیست یا عکاس مد و ... جایزه دهیم آن‌ها را ترغیب می‌کنیم که در حوزه پوشاک فعالیتی انجام دهند که ناظر به جامعه ایران باشد و به سمت خلاقیت در زمینه مد برویم؛ نه استفاده از مسیر‌هایی که با فرهنگ ما تضاد دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: