April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۹۱۶
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: حدود ۸۰۰ تا ۸۳۰ میلیون مترمکعب در روز گاز به شبکه سراسری برای مصرف تزریق می‌شود که پتروشیمی‌ها کمتر از ۱۰درصد از این رقم را مصرف می‌کنند.

تزریق روزانه ۸۳۰ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری

مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مصرف گاز واحد‌های پتروشیمی در بیشترین حالت به حدود ۸۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد که حدود نیمی از آن برای خوراک و نیمی دیگر برای سوخت مصرف می‌شود.

وی افزود: صنعت پتروشیمی با مصرف حدود ۱۰درصد گاز کشور، ارزآوری قابل توجه و توسعه اقتصادی مولدی را برای کشور به دنبال دارد، در حالی که بیشتر گاز مصرفی در بخش‌های غیرمولد و به صورت غیربهینه مصرف می‌شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: هرچه از مصرف گاز در بخش‌های غیرمولد با بهینه سازی مصرف و پیاده سازی اصول صحیح مصرفی، بکاهیم وگاز را به بخش‌های مولد، چون پتروشیمی‌ها و صنایع دیگر اختصاص دهیم، در جهت افزایش رونق اقتصادی، اشتغالزایی و درآمدزایی بیشتر برای کشور حرکت کرده ایم.

وی ادامه داد: نیروگاه‌ها نیز سهم قابل توجهی از مصرف گاز کشور را به خود اختصاص می‌دهند، در روز‌های گرم سال این رقم به ۳۰۰ میلیون مترمکعب در روز هم می‌رسد و در روز‌های سرد سال که به علت ناترازی در گاز، بخشی از مصرف سوخت نیروگاه‌ها با سوخت مایع جایگزین می‌شود، باز هم مصرف گاز نیروگاه‌ها از کل گاز مصرفی در صنعت پتروشیمی بیشتر است؛ از اینرو ضرورت افزایش راندمان نیروگاه ها، یک امر اجتناب ناپذیر برای کشور است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: