کد خبر: ۴۰۶۹۹۵
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
0
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: امکانات و تجهیزات هنرستان‌ها با بودجه دولتی تامین می‌شوند.

تلاش برای همکاری با بخش‌ خصوصی جهت کاهش نیازهای تجهیزاتی هنرستان‌ها

عباس بیات، مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام هنرستان‌های دولتی با بودجه دولتی راه اندازی و اداره می‌شوند.

وی افزود: امکانات و تجهیزات هنرستان‌ها با بودجه دولتی تامین می‌شوند و هزینه‌ای برای تجهیزات هنرستان‌ها از والدین گرفته نمی‌شود.

او ادامه داد: ممکن است بعضی از اولیاء هزینه‌هایی به عنوان کمک به مدرسه به مدیران هنرستان‌ها پرداخت کنند.

بیات پیش از این گفته بود: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، سازمان برنامه و بودجه باید اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی به ما تخصیص می‌داد؛ اما هنوز این رقم تخصیص داده نشده است.

این در حالی است که در مرداد سال جاری بیات، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرده بود: بسیاری از هنرستان‌های کشور مجهز به امکانات مربوط به رشته‌های مختلف هنرستانی هستند؛ اما به طور کلی با استاندارد مقداری فاصله داریم و به همین علت نیاز است تا دولت توجه ویژه به این بخش کند.

وی افزود: امسال حدود ۴.۷ برابر بودجه سال گذشته، پیش بینی شده است؛ اما متاسفانه این عدد پایین است و ما پیش بینی کرده‌ایم که ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و به روز کردن تجهیزات هنرستان‌ها نیاز داریم.

بیات ادامه داد: ما درصدد هستیم با بخش‌های خصوصی همکاری کنیم تا نیاز‌های تجهیزاتی هنرستان‌ها کاهش یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: