April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۹۹۶
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
0

سفر ارزان به استانبول؛ ۵ روش برای کاهش هزینه ها

تردیدی نیست اکنون ترکیه و به‌ویژه شهر استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری بین ما ایرانی‌ها است. اگرچه سفر به استانبول اساساً از جمله سفرهای گران محسوب نمی‌شود سفر ارزان به استانبول در شرایط فعلی کشور ما دغدغه بسیاری از گردشگران است. اگر شما هم به دنبال راه‌های سفر ارزان به استانبول هستید یا می‌خواهید بدانی سفر به استانبول با تور به‌صرفه است یا شخصی، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به جواب سؤال‌هایتان برسید.

 

خرید بلیط ارزان هواپیما

یکی از اصلی‌ترین راهکارهایی که برای سفر ارزان به استانبول وجود دارد، خرید بلیط‌های ارزان‌قیمت هواپیما است. شما برای سفر هوایی به استانبول گزینه‌های مختلفی از ایرلاین‌های داخلی و خارجی پیش‌روی خود دارید. 

 

ایرلاین‌های خارجی مانند ترکیش یکی از برترین ایرلاین‌های ترکی است و تجربه یک پرواز فوق‌العاده را برای شما به ارمغان می‌آورد، اما طبیعتاً هزینه‌های شما نیز افزایش خواهد یافت؛ بنابراین برای کاهش هزینه‌های خود می‌توانید به سراغ ایرلاین‌های داخلی یا خرید تور لحظه آخری استانبول بروید که در کنار قیمت‌های پایین‌تر از کیفیت خوبی نیز برخوردارند. اگر کلاس پرواز خود را کلاس اکونومی (اقتصادی) انتخاب کنید، می‌توانید بلیط مقرون‌به‌صرفه‌تری بخرید.

 

حتی فرودگاهی که پرواز شما در استانبول در آن فرود خواهد آمد در قیمت بلیط شما مؤثر است. اگر فرودگاه صبیحا را که در بخش آسیایی استانبول قرار دارد به‌جای فرودگاه جدید استانبول در بخش اروپایی انتخاب کنید، هزینه‌ پرواز شما کمتر خواهد شد. 

 

سفر زمینی به استانبول

یکی از مزایایی که باعث می‌شود کشور ترکیه مقصد محبوب گردشگران ایرانی باشد، نزدیکی و همسایگی ایران با این کشور است؛ به‌گونه‌ای که شما می‌توانید اساساً بی‌خیال سفر هوایی شوید و به صورت زمینی به استانبول بروید یا تور ترکیه زمینی بخرید.

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای سفر زمینی هم گزینه‌های متعددی پیش روی شما است. شما می‌توانید هم با خودروی شخصی‌ خودتان، هم با قطار تهران ـ آنکارا و هم با اتوبوس به استانبول بروید. برای سفر با خودرو یا اتوبوس می‌توانید ابتدا به تبریز بروید و از آنجا به مرز بازرگان که اصلی‌ترین مرز خروجی به سمت کشور ترکیه‌ است بروید.

 

با قطار تهران ـ آنکارا نیز می‌توانید به صورت مستقیم خود را به آنکارا برسانید و سپس از آنجا با قطارهای دیگر عازم استانبول شوید. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که معمولاً سفر زمینی زمان بسیاری از شما می‌گیرد و باید ۲۰ الی ۳۰ ساعت را در اتوبوس یا خودرو و بیش از ۵۰ ساعت را در قطار بگذرانید. 

 

سفر ارزان به استانبول؛ ۵ روش برای کاهش هزینه ها

 

رفتن به اقامتگاه های ارزان

یکی از مواردی که در هزینه نهایی یک سفر تأثیر بسیاری دارد، هتل یا اقامتگاهی است که در شهر مقصد انتخاب می‌کنید. در استانبول تا دلتان بخواهد هتل‌های لوکس و لاکچری پیدا می‌کنید، اما این موضوع به این معنی نیست که نمی‌توانید هتل‌های ارزان‌تری انتخاب کنید.

 

با کمی جست‌وجو، بررسی و پرس‌وجو از دیگر گردشگران می‌توانید در هتل‌هایی با کیفیت خوب و رضایت‌بخش ولی ارزان‌تر اقامت کنید. اگر قصد دارید تور استانبول نوروز 1403 را بخرید اما هزینه کافی ندارید، به‌جای هتل‌های معروف و ۵ ستاره به سراغ هتل‌های ۳ و ۴ ستاره بروید. از بابت امکانات این هتل‌ها نگران نباشید؛ همه این هتل‌ها امکانات استاندارد و باکیفیتی را در اختیار شما خواهند گذاشت.

 

رفتن به رستوران های ارزان تر

خورد و خوراک در سفر همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی و همچنین یکی از موارد هزینه‌براست. انتخاب گزینه‌های خورد و خوراک ارزان‌تر در استانبول خیلی کار راحتی نیست؛ چراکه به‌سادگی نمی‌توان از رستوران‌های جذاب، کافه‌های شیک، غذاهای رنگارنگ و سنتی ترکی گذشت.

 

برای اینکه بتوانید از هزینه‌های سفرتان کم کنید، بهتر است انتخاب‌های خودتان را محدود کنید و بعد از امتحان کردن غذاهای شاخص ترکی یا رستوران‌های معروف، سایر وعده‌ها را در رستوران‌های محلی که بین مردم بومی استانبول معروف است صرف کنید. همچنین در استانبول غذاهای خیابانی کیفیت خوبی دارند و از گزینه‌های پیش‌روی شما هستند. ضمن اینکه از نان‌های سنتی ترکی غافل نشوید و برای میان‌وعده از این نان‌ها میل کنید.

 

رفتن به تفریحات رایگان

از راه های سفر ارزان به استانبول، استفاده از تفریحات و رویدادهای رایگان است. شاید باورتان نشود ولی این تفریحات در استانبول کم نیستند. برای مثال، بسیاری از دیدنی‌های استانبول هزینه ورودی ندارند و به رایگان می‌تواند از آن‌ها بازدید کنید؛ مسجد سلیمانیه، دیوار قسطنطنیه، آب انبار شرفیه و ... از جمله این موارد هستند.

 

به علاوه بسیاری از موزه‌های استانبول در روزها یا ساعت‌های خاصی به صورت رایگان اجازه بازدید به عموم مردم را می‌دهند و گشت‌وگذار در طبیعت نیز همیشه رایگان است و لذت‌بخش.

 

سفر با تور استانبول ارزان تر است یا به صورت شخصی؟

احتمالاً این سؤال برایتان پیش آمده است که ارزانترین راه سفر به ترکیه چیست و سفر به استانبول با تور به‌صرفه است یا شخصی؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم خرید تور یکی از راحت‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های سفر به استانبول است و هزینه‌ سفر به استانبول بدون تور بیشتر از هزینه خرید تور خواهد بود.

 

شما زمانی که در یک تور شرکت می‌کنید، بسیاری از هزینه را یک‌جا پرداخت کرده‌اید و لازم نیست دوباره مجدداً هزینه بپردازید؛ به‌ویژه ممکن است از قیمت‌های دقیق و منصفانه شهر مقصد اطلاعات کافی نداشته باشید و مجبور به پرداخت هزینه بیشتری شوید.

 

زمانی که با تور به صورت گروهی سفر می‌کنید، هزینه‌ها عمدتاً کاهش می‌یابد و معمولاً آژانس‌های مجری تور استانبول پیشنهاداتی برای خریداران دارند که هزینه‌های سفر را کاهش می‌دهد؛ مانند تور لحظه آخری یا انتخاب نوع هتل که مسافران براساس بودجه خود نوع هتل را انتخاب می‌کنند؛ بنابراین به صورت کلی شما با خرید تور استانبول یک سفر کم‌هزینه‌تر و بی‌دغدغه‌تر را تجربه می‌کنید که تا مدت‌ها از یاد نخواهید برد.

 

سفر ارزان به استانبول؛ ۵ روش برای کاهش هزینه ها

 

خرید بهترین و ارزان ترین تور استانبول از آژانس الفبای سفر

سفر به استانبول یک تجربه بی‌نظیر و به‌یادماندنی است که گردشگران بسیاری به دنبال تجربه آن هستند، اما افزایش هزینه‌های سفر نگرانی‌هایی را برای گردشگران به وجود می‌آورد. از این رو برای داشتن یک سفر ارزان‌ به استانبول ایرلاین‌های داخلی را انتخاب کنید، در هتل‌های ارزان‌تر اقامت داشته باشید، هزینه‌های خورد و خوراک را مدیریت کنید و تفریحات رایگان را غنیمت بشمارید.

 

سفر به استانبول با تور می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و همچنین نگرانی‌های شما بسیار مؤثر باشد؛ به‌ویژه اگر تور خود را از یک آژانس مطمئن خریداری کنید. آژانس هواپیمایی الفبای سفر با تجربه چندین ساله در اجرای تورهای گردشگری به نقاط مختلف دنیا از جمله استانبول می‌تواند یک انتخاب عالی برای تجربه یک سفر بی‌نظیر و مقرون‌به‌صرفه باشد. برای خرید تور استانبول و مشاهده‌ قیمت تورهای آن همراه با هتل، تاریخ و پروازهای مختلف به سایت www.alefbatour.com مراجعه کنید یا با کارشناسان الفبای سفر با شماره تلفن 0214935 تماس بگیرید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: