April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کیانی در بازدید از پروژه‌های محدوده خداآفرین دستور رفع مشکلات را صادر کرد
کد خبر: ۴۰۷۰۵۹
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
کیانی در بازدید از پروژه‌های محدوده خداآفرین دستور رفع مشکلات را صادر و بر حمایت از تولید و تولیدکننده تاکید کرد.

فرش قرمز منطقه آزاد ارس زیر پای تولید و تولیدکننده

بزرگترین چالشی که سالهاست مناطق آزاد را درگیر کرده، اتهام فاصله گیری از تولید و رفتن به سوی واردات است. منتقدان مناطق آزاد اصرار دارند این مناطق به بارانداز کالا‌های وارداتی تبدیل شده و عده‌ای رانت خوار با سواستفاده از معافیت‌های مناطق آزاد، به بهانه تولید به واردات می‌پردازند. اما به نظر می‌رسد این اتهامات با واقعیت‌ها فاصله زیادی دارد.

احداث شهرک‌های صنعتی

اگر به مناطق آزاد توجه کنیم، شهرک‌های صنعتی بسیاری در این مناطق شکل گرفته تا سرمایه گذارانی که قصد تولید و اشتغالزایی پایدار دارند، در این شهرک‌ها مستقر شوند. در شهرک‌های صنعتی چیزی به نام دفتر تجاری یا بازرگانی با هدف واردات وجود ندارد و زمین‌های این شهرک‌ها فقط در اختیار تولید و تولیدکننده قرار می‌گیرد.

تولید نیازمند فرهنگ سازی

اتفاقاتی که در شهرک‌های صنعتی مناطق آزاد صورت گرفته، به تولید و اشتغال پایدار منجر شده، اما بدلیل ضعف اطلاع رسانی، مردم در جریان تولیدات مناطق آزاد قرار ندارند. این در حالی است که اطلاع رسانی به فرهنگسازی منجر می‌شود. از سوی دیگر اطلاع رسانی باعث می‌شود سرمایه گذاران از ظرفیت‌های مناطق آزاد با خبر شوند و سرمایه‌های خود را در این مناطق به جریان بیندارند.

اختصاص زمین برای تولید

نکته بسیار مهمی که در مناطق آزاد انجام می‌شود، اختصاص زمین برای فعالیت‌های تولیدی است. اختصاص زمین باعث می‌شود سرمایه گذارانی که هدف تولید دارند، دنبال اجاره یا خرید کارگاه نباشند و بدانند که اگر به مناطق آزاد بیایند، هم زمین در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و هم از معافیت‌های مناطق آزاد برای تولید بهره مند می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید:

پایان فرصت سوزی ها با ایجاد منطقه مشترک اقتصادی



جانانلو میزبان تولید

یکی از اتفاقات مبارکی که در منطقه آزاد ارس انجام شده، احداث شهرک صنعتی با نام جانانلو است. از هنگام شکل گیری این شهرک صنعتی، بسیاری از تولیدکنندگان بدنبال فعالیت در آن بودند که با نظر مساعد مدیریت منطقه آزاد ارس، تولید در جانان شکل گرفته و فعال شده به نوعی که هم‌اکنون چهار واحد تولیدی فعال و پنج واحد تولیدی در حال احداث با مجموع سرمایه‌گذاری حدود ۴۴۰ میلیارد ریالی در شهرک صنعتی جانانلو در محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس وجود دارد.

ظرفیت سازی پس از بازدید

برای آنکه سرمایه گذاران در جریان امتیاز‌های شهرک صنعتی جانان قرار گیرند، لازم بود که بدرستی اطلاع رسانی شود، به همین دلیل مدیرعامل منطقه آزاد ارس به بهانه بازدید، به معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های شهرک صنعتی جانان پرداخت. مجید کیانی در بازدید از پروژه‌های عمرانی درحال اجرای خداآفرین، از شهرک جانانلو، نیروگاه سد خداآفرین و قیز قلعه‌سی بازدید کرد. مدیرعامل منطقه آزاد ارس در این بازدید با سرمایه‌گذاران دیدار و گفت و کرد.

تاکید بر رفع مشکلات

از مهمترین اقداماتی که مدیرعامل منطقه آزاد ارس انجام داد، شنیدن مشکلات از زبان کارفرمایان و دستور برای رفع مشکلات بود. یکی از پروژه‌های درحال احداث جانان، سوله ۲۱۰۰ متری برای شش واحد کوچک تولیدی بود که کیانی بر تسریع در اجرای پروژه تاکید کرد. شرکت تولیدی آدلی سلولز ارس با ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی ۱۲ نفری و تولید سالانه ۱۰۰۰ تن دستمال کاغذی مقصد بعدی مدیرعامل سازمان بود که دستور پیگیری تامین سرمایه در گردش این شرکت صادر شد.

پروژه‌های در دست احداث

حرکت بزرگی که مدیرعامل منطقه آزاد ارس انجام داد، بازدید از پروژه‌های درحال احداث بود. کیانی از شرکت نام‌آوران اتحاد سازه ارس با ظرفیت تولید روزانه ۱۵۰۰ متر تیرچه صنعتی و با سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیارد ریالی و ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی، شرکت بتن سازگستر ارس با ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی و ۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، بازدید از شرکت آیلین نایلکس ارس با ۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی بازدید کرد و دستور رفع مشکلات و موانع را صادر کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: