کد خبر: ۴۰۷۰۸۶
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: واحد گازی G۱۷ نیروگاه شریعتی مشهد به ظرفیت ۱۲۳ مگاوات با پایان تعمیرات اساسی به شبکه سراسری متصل شد.

۱۲۳ مگاوات برق به شبکه سراسری متصل شد

مسعود مرادی مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: با پایان یافتن عملیات تعمیرات اساسی و RI واحد G ۱۷ نیروگاه سیکل ترکیبی شریعتی و ایجاد پایداری در آن، گامی دیگر در راستای سیاست راهبردی صنعت برق حرارتی کشور و ارتقای آمادگی مجموعه نیروگاهی کشور برداشته شد.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی درباره فعالیت‌های انجام شده در این پروژه، خاطرنشان‌کرد: تیپ این واحد از نوع GEF ۹ بوده و در صنعت نیروگاهی به‌عنوان واحد‌های با فناوری پیچیده شناخته می‌شوند و اصولاً انجام هرگونه فعالیت بر روی این تیپ مستلزم دانش و توان مهندسی بسیار بالا است.

مرادی گفت: عملیات تعمیرات اساسی و RI این واحد بر اساس قرارداد منعقد شده در سریع‌ترین زمان ممکن وبا شرایط کیفی ممتاز به اعتبار دانش بومی و تخصص کارکنان، به پایان رسید.

وی به دمونتاژ و مونتاژ همه متعلقات از جمله پوسته‌ها و سرویس محفظه احتراق، لاینر و نازل‌های سوخت، تعویض ۱۷ ردیف پره‌های ثابت و متحرک کمپرسور انجام عملیات ماشین‌کاری و سنگ‌زنی و رفع اشکال پره‌های جدید، عملیات حرارتی، انجام بالانس همه تجهیزات دوار اشاره کرد و گفت: همچنین انجام تست‌های مکانیکی و الکتریکی مرتبط با فعالیت‌های فنی و تعمیراتی در دو بخش نیروگاه مبدأ و کارگاه‌های تخصصی درون شرکت انجام شد و پس از انجام موفق تعهدات فنی و مهندسی این واحد ۱۲۳ مگاواتی به مدار شبکه اصلی برق کشور متصل شد.

او افزود: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های مدون صورت‌گرفته بیش از ۳۰ پروژه نیروگاهی را برای ارتقای توان نیروگاهی کشور تا قبل از آغاز پیک ۱۴۰۳ را به‌عنوان محور فعالیت‌های خود برنامه‌ریزی عملیاتی کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: