April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
قائم‌مقام مدیرعامل بر فعالیت بیشتر بانکداری تجاری تاکید کرد
کد خبر: ۴۰۷۲۲۱
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
قائم‌مقام مدیرعامل بانک سینا بر فعالیت بیشتر بانکداری تجاری تاکید کرد و به تشریح بهره‌گیری از سوپرمارکت مالی پرداخت.

بهره‌گیری از سوپرمارکت مالی در دستور کار بانک سینا

مدتهاست حضور در فضای مجازی به سیاستگذاری کلان در بیشتر عرصه‌ها به ویژه عرصه خدمات پولی و مالی تبدیل شده است. این سیاست گذاری باعث شده شعب بانک نسبت به گذشته خلوت‌تر شود و مردم به جای مراجعه حضوری، در بستر اینترنت حاضر شوند و خدمات نقل و انتقال مالی را در فضای مجازی انجام دهند. با رفتار‌هایی که بانک‌ها در پیش گرفته اند، امنیت نقل و انتقال در فضای مجازی بسیار بالاست و به جرات می‌توان ادعا کرد هیچ سواستفاده‌ای در فضای مجازی صورت نمی‌گیرد.

خدمات غیرحضوری

اصرار بانک‌ها بر انجام خدمات غیر حضوری، باعث شده تا سطح سواد مجازی مردم بالا برود. تمامی کسانی که حاضر به استفاده از کارت بانکی نبودند و اصرار بر گرفتن دفترچه بانکی داشتند، بناچار سطح آگاهی خود را بالا بردند و این اقدام بانک‌ها باعث حذف دفترچه‌های بانکی شد، رویکردی که باعث صرفه جویی قابل توجه ناشی از حذف هزینه‌های کاغذ، چاپ و... برای دفترچه‌های بانکی شد.

نقش کاهش شعب

یکی از مهمترین دستاورد‌های فضای مجازی، کاهش شعب بانک بود. بسیاری از بانک‌ها بدلیل فعالیت در بستر فضای مجازی، شعب خود را تعطیل کردند، اقدامی که باعث می‌شود هزینه‌های جاری شعب از حقوق کارکنان تا هزینه‌های آب و برق و گاز و تلفن کاهش قابل توجهی داشته باشد، اقدامی که می‌تواند ترازنامه بانک را مثبت کند.

اهمیت مراجعه حضوری

اما نمی‌توان حکم به حذف شعب داد، زیرا بسیاری از امور بانکی نیاز به مراجعه حضوری و مذاکرات مستقیم چهره به چهره دارد. نکته دیگر اموری است که امکان انجام آن‌ها در فضای مجازی وجود ندارد و باید در قالب مذاکرات انجام شود. این موارد اهمیت شعب بانکی را اثبات می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

صعود بانک سینا به قله‌ها



دسترس پذیرکردن

بانک سینا با درک درست از اهمیت ایجاد شعب، اقدام به راه اندازی دو شعبه بانکی کرد. قائم‌مقام مدیرعامل بانک سینا در مراسم افتتاح دو شعبه جدید این بانک در محدوده‌های امین‌حضور و زعفرانیه تهران گفت: با هدف دسترس‌پذیرتر کردن خدمات، آمایش شعب بانک سینا در دستور کار قرار گرفته است. چنگیز مروّج افزود: بانک سینا از طریق ایجاد بانکداری جامع و ارائه انواع خدمات حضوری و غیرحضوری، متناسب با نیاز و ذائقه مشتریان، توانسته گام‌های مؤثری را جهت افزایش رضایت‌مندی مشتریان بردارد.

هدایت به دیجیتالی شدن

بانک سینا درک درستی از ارایه و دریافت خدمات در فضای مجازی دارد و در این مسیر با جدیت گام برداشته به نوعی که قائم مقام مدیرعامل بانک سینا گفت: بر اساس مؤلفه‌های طرح راهبردی کسب‌وکار بانک با تکیه بر رویکرد توسعه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی، تغییراتی بنیادین در جهت هدایت مشتریان به سمت استفاده از خدمات الکترونیک در بانک سینا صورت گرفته است.

بانکداری تجاری

خدمات بانکی در زمینه‌های گوناگونی تعریف می‌شود که بخش مهمی در بانکداری تجاری تعریف می‌شود. بانکداری تجاری می‌تواند ابزاری برای رونق تجارت در عرصه‌های گوناگون باشد که برای تحقق این مهم، نیاز به مراجعه و مذاکره حضوری با جدیت مطرح می‌شود. به همین دلیل مروج با تاکید بر اینکه در افق ۳ ساله اجرای این طرح، شعب بانک سینا بیشتر در حوزه‌های بانکداری تجاری فعالیت بیشتری خواهند داشت گفت: شعب بانک سینا به سمت ارائه خدمات مشاوره‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ایجاد سوپرمارکت مالی سوق داده خواهند شد که بر این اساس، ضرورت دارد در راستای سهولت دسترسی مشتریان، شعب بانک در مناطقی که نیاز است توسعه یابد.

توسعه و تحول

قائم‌مقام مدیرعامل بانک سینا با اعلام اینکه افتتاح دو شعبه جدید در محدوده‌های جنوب و شمال شهر تهران در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و تحولی این بانک است گفت: بر اساس برنامه آمایش شعب، روند افتتاح یا جابه‌جایی شعب با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آمایشی، تداوم خواهد داشت.

افزایش سهم بازار

مروّج با اشاره به اهداف راهبردی بانک سینا گفت: یکی از اصلی‌ترین اهدافی که به دنبال تحقق آن هستیم، افزایش سهم بازار از طریق طراحی و ارائه محصولات و خدمات جدید به گروه‌های مشتریان است که این روند، زمینه‌ساز تحوّل به‌سزایی در افزایش سهم بازار بانک خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: