سودآوری، کیفیت گزارش‌های مالی و نبود هرگونه ابهام باعث شد
کد خبر: ۴۰۷۲۸۷
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
سودآوری، کیفیت گزارش‌های مالی و نبود هرگونه ابهام باعث شد مهر تایید "جایزه ملی مدیریت مالی" بر پیشانی "فولاد مبارکه" زده شود.

مهر تایید

بزرگترین چالشی که عملکرد بنگاه‌های اقتصادی را زیر سوال می‌برد، ناترازی مالی است. ناترازی مالی می‌تواند از اعداد کوچک شروع و به اختلاس‌های بزرگ ختم شود. میزان ناترازی تفاوتی نمی‌کند، زیرا کوچکترین اعداد نیز باعث می‌شود مهر فساد و بدنامی بر پیشانی مدیران و مسوولان یک بنگاه اقتصادی زده شود.

اهمیت دادن به شفافیت

با توجه به اهمیت سلامت مالی برای یک بنگاه اقتصادی، شرکت‌ها و بنگاه‌ها به صورت مستمر عملکرد خود را اعلام می‌کنند تا هر گونه سوتفاهم و شائبه‌ای را از خود دور کنند. شرکت‌ها بر شفاف بودن تاکید دارند و سعی می‌کنند عملکرد خود را به صورت ماهیانه، فصلی، نیم سال و سالیانه اعلام کنند. این رفتار‌ها باعث می‌شود نظارت دقیقی از سوی سهامداران، هیات مدیره و دستگاه‌های ناظر صورت پذیرد.

دستگاه‌های ناظر

اما در بسیاری از موارد اعلام بنگاه‌های اقتصادی با انتقاد‌هایی رو به رو می‌شود، از جمله اینکه منتقدان، بر تعریف کردن یک طرفه و مغرضانه بنگاه‌ها از خود انتقاد دارند. اینکه دستگاهی عملکرد خود را به تصویر بکشد، یک سر ماجراست، اما نگاه از زاویه دیگر این است که مدیران مالی بخوبی می‌دانند چگونه اسناد را تنظیم کنند تا در اذهان عمومی عملکرد مثبتی ارایه شود. به همین دلیل دستگاه‌هایی برای بررسی عملکرد مالی بنگاه‌ها تعریف شده تا به هرگونه شائبه پایان دهند. این دستگاه‌ها همچون سازمان حسابرسی می‌توانند دستگاهی رسمی و قانونی باشند یا در قالب ان. جی. او اظهار نظر کنند.

همایش‌های تعیین کننده

یکی از بزرگترین مواردی که می‌تواند در بررسی عملکرد مالی بنگاه‌های اقتصادی تاثیرگذار باشد، همایش‌ها و جشنواره‌ها هستند. جشنواره‌ها به اندازه‌ای اهمیت دارند که دبیرخانه دائمی تشکیل می‌دهند تا به صورت مستمر فعالیت داشته باشند. جشنواره‌ها برای آنکه اعتبار خود را از دست ندهند، با دقت بیشتری به بررسی، شناسایی، انتخاب و معرفی برگزیدگان می‌پردازند، زیرا در صورتی که هر گونه زدوبندی صورت پذیرد، اعتبار جشنواره برای همیشه زیر سوال می‌رود.

جایزه ملی مدیریت مالی

یکی از مهمترین جشنواره‌هایی که برگزار می‌شود، جایزه ملی مدیریت مالی است. اولین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران در قالب جشنواره در سال ۱۳۸۹ برگزار شد که بدلیل استقبال چشمگیر، از آن پس به صورت مستمر برگزار شده است. این جایزه بستر ساز بهبود و ارتقای سطح مدیریت مالی و اقتصادی در شرکت‌ها و سازمان‌های شرکت کننده شده است.

استقبال فولاد مبارکه

جایزه ملی مدیریت مالی برای فولاد مبارکه نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. فولاد مبارکه بدلیل رویکرد شفافی که در تمامی عرصه‌ها دارد، به صورت داوطلب اسناد و مدارک فعالیت خود را در اختیار این جشنواره قرار داده تا در آزمون سلامت نمره قبولی البته به عنوان سالمترین بنگاه اقتصادی را دریافت کند.

 

بیشتر بخوانید:

رکورد شکنی فولاد مبارکه بدون توجه به قطعی انرژی



عملکرد غیر قابل انکار

در این رابطه معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه در پایان جلسه ارزیابی چهاردهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران گفت: به اذعان ارزیابان، عملکرد مالی شرکت فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ با سال‌های قبل از آن قابل‌مقایسه نیست و هیچ نقطه ابهامی در آن وجود ندارد. مهدی کویتی گفت: در جلسه ارزیابی چهاردهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران، ارزیابان مربوطه فرایند‌های مالی فولاد مبارکه را از زاویه دیگری مورد نقد و بررسی قرار دادند و نتایج آن منجر به اصلاح فرایند‌ها و امور مالی این شرکت، به‌ویژه در مباحث کنترل‌های مالی و کنترل‌های داخلی خواهد شد.

سند افتخار

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه ارزیابی جایزه ملی مدیریت مالی، سند افتخاری برای حوزه مالی هر سازمان به حساب می‌آید گفت: این جشنواره نقاط ضعف و قوت حوزه مالی سازمان‌ها را به تفکیک و براساس نوع فعالیت نشان می‌دهد تا سازمان مربوطه برای انجام اقدامات لازم جهت رفع موانع و کمبود‌ها در مسیر دست‌یابی به اهداف و استراتژی‌های حوزه‌های مالی هدایت شود. کویتی با یادآوری اینکه فولاد مبارکه اظهارنامه چهاردهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران را در آبان‌ماه سال جاری برای دبیرخانه دائمی این جایزه ارسال کرد گفت: پس از بررسی‌های لازم، جهت رفع نقاط ابهام و پاسخ به پرسش‌های تخصصی، جلسه‌ای با حضور ارزیابان این جایزه و کارشناسان مالی شرکت برگزار و موضوعات مربوطه مطرح گردید؛ سپس نکات و ابهامات در این خصوص برطرف شد.

سودآوری در کنار کیفیت

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه با اشاره به اینکه مدل اجرای فرایند‌های مالی، عملکرد مالی در سال ۱۴۰۱، سودآوری و کیفیت گزارش‌های مالی شرکت فولاد مبارکه ازجمله ویژگی‌هایی بود که نظر ارزیابان چهاردهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران را به خود جلب کرد گفت: به اذعان این ارزیابان، عملکرد مالی شرکت فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ با سال‌های قبل از آن قابل‌مقایسه نیست و هیچ نقطه ابهامی در آن وجود ندارد. این اظهارنظر‌ها در حالی اعلام شده که صورت‌های مالی فولاد مبارکه طی یک ماه گذشته زیر ذره‌بین ارزیابان قرار گرفت و جزئیات آن نیز بررسی شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: