April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
رشد ۴۰ درصدی در شرایط رکورد بورس نشان می‌دهد
کد خبر: ۴۰۷۳۰۵
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
رشد ۴۰ درصدی قیمت سهام بیمه البرز در شرایط رکورد بورس نشان می‌دهد که این شرکت نقش برجسته ای در سبز ماندن تالار شیشه‌ای داشته است.

نقش آفرینی بیمه البرز در سبز ماندن تالار شیشه‌ای

رونق بازار سرمایه به یک صنف یا شغل خاصی بستگی ندارد، بلکه هر فعالیت اقتصادی که توانسته باشد بورس را قانع به پذیرش در تالار‌ها کند، نقش خود را در رونق بورس و البته اقتصاد کشور اثبات کرده است. بی شک هر بنگاه اقتصادی که بتواند نقش آفرینی موثر از نوع مثبتی در عرصه اقتصاد داشته باشد، می‌تواند در بازار سرمایه حضور یابد.

بورس نیازمند تنوع

اینکه انتظار داشته باشیم بورس تنها در یک حوزه فعالیت کند، انتظار اشتباهی است. اگرچه صنایع بزرگی همچون فولادسازی ها، معادن، خودروسازی‌ها و تولیدکنندگان در عرصه‌های گوناگون نقش اساسی در بازار سرمایه دارند، اما فعالیت اقتصادی دیگری همچون بیمه‌ها نیز در سبز نگه داشتن شاخص بازار سرمایه موثر هستند. البته درآمدزایی بیمه‌ها بسیار مهم است و عملکرد مناسب بیمه بر دیگر عرصه‌ها نیز اهمیت دارد.

فراز و فرود‌های بورس

بورس نقش تاثیرگذاری در مدیریت تورم دارد. فعالان بورسی سرمایه‌های کلانی دارند که در مسیر تولید سالم به جریان می‌اندازند، اما اگر این سرمایه از بورس خارج شود، در مسیر واسطه گری و دلالی به جریان می‌افتد، اتفاقی که می‌تواند باعث بحران جدی در اقتصاد شود. البته ماهیت بورس بر فراز و فرود است، به نوعی که یک روز شاخص سقوط می‌کند و روز دیگر بالا می‌رود.

عملکرد خوب در شش ماه

واقعیت این است که بیمه البرز توانسته حضور خود را در بورس با قدرت به نمایش بگذارد و این نمایش به اندازه‌ای تاثیرگذار بوده که رییس هیات مدیره بیمه البرز در مجمع عمومی فوق العاده گفت: به عنوان نماینده‌ای از سهامداران از کارکنان بیمه البرز از جمله مدیرعامل که رهبری و راهبری شرکت بیمه البرز را برعهده دارد به خاطر رشد و عملکرد خوبی که در دوره مالی شش ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۱ داشته اند، قدردانی می‌کنم.

رشد ۴۰ درصدی سهام

سیدمحمدحسن ملیحی با بیان این که خوشبختانه قیمت سهام بیمه البرز با وجود افت بازار بورس در شش ماه سال جاری رشد ۴۰ درصدی داشته گفت: اعتماد و ماندگاری سهامداران برای کارکنان و شبکه فروش بیمه البرز قوت قلب است و این رشد قیمت سهام حاکی از اعتماد سهامداران و بازار سرمایه به عملکرد شرکت و پتانسیل‌های نهانی بیمه البرز است.

 

بیشتر بخوانید:

بیمه البرز در مسیر تحقق اهداف نهضت ملی مسکن



رشد ۱۱۲ درصدی فروش

بی شک آمار‌ها بیانگر عملکرد بیمه البرز است و برای استناد به این گزینه، اظهارات مدیرعامل بیمه البرز در مجمع عمومی فوق العاده می‌تواند ملاک خوبی باشد. موسی رضایی با اعلام اینکه در ۸ ماه سال جاری، درآمد حاصل از صدور بیمه نامه‌های بیمه البرز ۱۱۸ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال بود گفت: این درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۲ درصد رشد داشت.

کاهش خسارت پردازی

یکی از مهمترین چالش‌هایی که تهدید جدی برای شرکت‌های بیمه محسوب می‌شود، خسارت پردازی است، اما بیمه البرز با مدیریت مناسب ریسک توانسته در این زمینه نیز بخوبی عمل کند به نوعی که مدیرعامل بیمه البرز اعلام کرد: نسبت خسارت از ۵۸ درصد در سال گذشته به ۴۳ درصد در ۸ ماه سال جاری کاهش یافته است.

تحقق بودجه

مهمترین گامی که شرکت‌های خصوصی برمی دارند، افزایش سرمایه است که برای این مهم چشم انداز تعریف می‌کنند. بنابر این شرکتی که بتواند به چشم اندار ترسیم شده دست یابد، نشانگر مدیریت هوشمند، کارکنان متعهد و تلاش مستمر است. در خصوص اهمیت افزایش سرمایه گزینه‌های بسیاری مطرح می‌شود، اما می‌تواند قدرت سرمایه گذاری و رقابت پذیری را بالا ببرد. موسی رضایی با اعلام اینکه درصد رشد حق بیمه البرز در سال گذشته ۵۴ درصد بود گفت: این میزان در ۸ ماه سال جاری به ۱۰۴ درصد افزایش یافت. مدیرعامل بیمه البرز با اعلام اینکه درصد تحقق بودجه بیمه البرز در این مدت ۱۴۸ درصد بود گفت: این عدد نسبت به سال گذشته ۳۱.۳ درصد رشد داشت.

مدیریت ریسک

موسی رضایی در خصوص دلایل اصلی عملکرد مناسب بیمه البرز در تولید حق بیمه و کاهش نسبت خسارت شرکت گفت: مدیریت ریسک در صدور بیمه نامه، انتخاب بهینه پرتفوی بیمه‌ای و توسعه فروش بیمه‌های خرد به ویژه بیمه‌های زندگی از دلایل اصلی روند رو به رشد است.

افزایش بیمه‌های زندگی

در شرایطی که بنابر اعلام بیمه مرکزی، شاهد کاهش خرید بیمه‌های زندگی هستیم، نایب رییس هیات مدیره بیمه البرز از افزایش سهم بیمه‌های زندگی در پرتفوی بیمه البرز از ۳.۰۶ درصد در سال گذشته به ۱۷.۶ درصد در ۸ ماه سال جاری خبر داد و آن را از دستاورد‌های مهم بیمه البرز در سال جاری عنوان کرد.

سطح یک توانگری

مهمترین دستاوردی که در نتیجه عملکرد مناسب محقق می‌شود، دستیابی به جایگاه بالا و رتبه‌های بالا در رتبه بندی‌های داخلی و خارجی است که موسی رضایی با اشاره به اینکه بیمه البرز دارای سطح یک توانگری مالی است گفت: کسب رتبه نخست موثرترین و سودده‌ترین شرکت بیمه و همچنین دارا بودن بالاترین ظرفیت نگهداری ریسک در بین شرکت‌های بیمه از دیگر موفقیت‌های بیمه البرز در سال جاری است.

تصویب افزایش سرمایه

مهمترین مساله‌ای که در مجمع شرکت‌ها صورت می‌پذیرد، تخصیص سود به سهامداران و مخالفت با افزایش سرمایه است، اما مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت بیمه البرز که با حضور بیش از ۸۵ درصد سهامداران برگزار شد، با افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۳۵ هزار میلیارد ریال به ۴۶ هزار میلیارد ریال معادل ۳۱.۴ درصد از محل مطالبات حال شده سهامداران، آورده نقدی، سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای موافقت کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: