کد خبر: ۴۰۷۳۰۹
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
0
در گزارش زیر اهداف و دلایل عملیات تروریستی کرمان را واکاوی کرده‌ایم.

پیدا و پنهان سناریوی ۴ ضلعی جنایت بزرگ در کرمان

۱۳دی، چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود. در این روز هزاران نفر برای گرامیداشت فرمانده فقید سپاه قدس در گلزار شهدای کرمان حضور یافتند، اما دو عملیات تروریستی به شهادت بیش از ۹۰ نفر و زخمی شدن دست کم ۱۴۴نفر دیگر منجر شد.

حدود ۶۰درصد شهدای جنایت تروریستی در کرمان را زنان وکودکان تشکیل می‌دهند. هرچندگروه تروریستی داعش مسئولیت جنایت تروریستی ۱۳دی را درکرمان به‌عهده گرفت، اما دیدگاهی که وجود دارد و ایرانیان نیز به آن باور دارند، این‌که داعش پیاده نظام رژیم صهیونیستی و آمریکاست. بنابراین، گرچه داعش تاکنون چنین جنایت‌هایی را بار‌ها انجام داده، اما به نظر می‌آید عملیات تروریستی کرمان با هماهنگی آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام شده است.

علل جنایت تروریستی در کرمان
برای عملیات تروریستی کرمان، می‌توان چند عامل را به‌عنوان اصلی‌ترین عوامل نام برد.

نخست، داعش درسال۲۰۱۴ درصدد ایجاد خلافت خودخوانده بود، امافقط سه سال دوام آورد وتشکیلاتش ازهم پاشید. شکست این گروه تروریستی بیش از همه نتیجه فعالیت‌ها و مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی است. داعش در زمان حیات فرمانده رشید سپاه قدس توان ضربه زدن به وی را نداشت واکنون نیز قساوت، سنگدلی وکینه خود را با زائرانش تسویه کرد.

دوم، جنایت تروریستی زمانی انجام شد که سه ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس در نوار غزه می‌گذرد؛ جنگی که تاکنون بیش از ۲۲هزار شهید و حدود ۶۰ هزار مجروح داشته، اما رژیم صهیونیستی به اهداف نظامی خود ازجمله آزادی اسیران و از بین بردن حماس دست نیافته است. آنچه سبب گمانه‌زنی درباره پیوند داعش با رژیم غاصب صهیونیستی در این عملیات تروریستی می‌شود، شکست صهیونیست‌ها در جنگ غزه است، زیرا تل‌آویو شکست خود را از یک‌سو ناشی از راهبرد جمهوری اسلامی ایران در محور مقاومت و از دیگر سو، ناشی از مکتب شهید سلیمانی می‌بیند که در رزمندگان مقاومت عیان است و ریشه در کمک‌های حاج قاسم به گروه‌های مقاومت فلسطینی دارد.

سوم، عملیات تروریستی کرمان در فاصله کمتر از دو ماه تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انجام شد. دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱اسفند برگزار خواهد شد؛ بنابراین گرچه حدود دو ماه تا انتخابات باقی است، اما تحت تأثیر قرار دادن آن از دیگر دلایل انجام عملیات ددمنشانه تروریستی در کرمان است.


اهداف جنایتکاران
جنایت تروریست‌ها در کرمان با چند هدف انجام شد؛ نخست، القای ناامنی در جمهوری اسلامی ایران:

یکی از امتیازات مهم ایران به‌ویژه ازسال۱۳۶۸ به بعد، امنیت داخلی است. حتی زمانی که گروه تروریستی داعش در منطقه غرب آسیا ازجمله در مجاورت مرز‌های ایران جولان می‌داد در داخل ایران امنیت وجود داشت. دشمنان با ترفند‌های گوناگون ازجمله اغتشاش وعملیات تروریستی سعی دارند القا کنند جمهوری اسلامی ایران با معضل ناامنی داخلی مواجه است.

دوم، وارد کردن کشورمان به جنگ با رژیم صهیونیستی: عملیات تروریستی کرمان فقط هشت روز پس از اقدام جنایتکارانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در ترور سردار سید رضی موسوی در سوریه و یک روز پس از ترور صالح العاروری، معاون نایب رئیس‌دفتر سیاسی حماس انجام شد. یکی از دیدگاه‌هایی که درباره علل این ترور‌ها وجود دارد، این است که رژیم صهیونیستی سعی دارد جنگ غزه را به جنگی گسترده‌تر در منطقه تبدیل کند.

سوم، زیر سؤال بردن اعتبار بازدارندگی ایران: جمهوری اسلامی ایران همواره با خردگرایی که یکی از دال‌های مرکزی نظریه رئالیسم است، سعی کرد به سمت تقابل مستقیم حرکت نکند. در واقع جمهوری اسلامی ایران به جنایت‌هایی که دشمنان انجام داد در قالب تقویت محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و اخراج آمریکا از منطقه و در برخی برهه‌ها نیز به طور متقابل پاسخ داد. چهارم، امنیتی‌سازی فضای جامعه و تأثیر بر مشارکت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری: امام خامنه‌ای (حفظه ا...)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار سلامت، مشارکت و رقابت، امنیت را یکی دیگر از راهبرد‌های انتخابات عنوان کردند. دشمنان با عملیات تروریستی کرمان درصددند القا کنند ایران با معضل امنیت مواجه است و عملیات‌های مشابهی نیز می‌توان هنگام برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفند انجام داد تا به این وسیله مردم را برای شرکت در انتخابات دچار تردید کنند. در واقع، مشروعیت‌زدایی از جمهوری اسلامی ایران با کاهش مشارکت مردم در انتخابات یکی دیگر از اهدافی است که در قالب انجام عملیات تروریستی پیگیری می‌شود. بر این اساس، نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی باید عملیات تروریستی در کرمان را به عنوان هشدار در نظر بگیرند و دغدغه بیشتری به مقوله امنیت داشته باشند.

جنایت تروریست‌ها نباید بی‌پاسخ بماند
کرمان، شهرمقاومت چهارشنبه گذشته شاهد جنایت‌تروریست‌ها علیه زائران وسوگواران فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. جمهوری اسلامی ایران یکی ازقربانیان اصلی تروریسم است ودست رژیم‌صهیونیستی، آمریکا، منافقین و گروه‌های تروریستی نظیر داعش به خون مردم ایران آلوده است. با وجود این، ترور سبب نشد جمهوری اسلامی ایران مقابل دشمنان خود عقب‌نشینی کند، همچنان که سبب هراس مردم نیز نشده است. نشانه آن حضور گسترده مردم در گلزار شهدای کرمان یک روز پس از عملیات تروریستی است. جنایت تروریست‌ها قطعا نباید بدون پاسخ بماند، موضوعی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در قالب عبارت «انتقام سخت» بر آن تأکید کردند. نباید از نظر دور داشت، شهید کردن مردم بی‌گناه به ویژه زنان و کودکان خردسال جنایتی نابخشودنی است. این جنایت چهره برخی سلبریتی‌هایی را که ادعای دفاع و حمایت از مردم ایران دارند، ولی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، افشا کرد.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: