کد خبر: ۴۰۷۳۸۶
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
0
محققان پیش‌بینی کرده اند که در سال ۲۰۲۴ شاهد تحولات گسترده‌ای در عرصه فناوری‌های دیجیتال، دفاع سایبری و حفاظت از حریم خصوصی خواهیم بود.

فناوری‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۴ / مرز‌های جدید در دفاع سایبری و حفاظت از حریم خصوصی

سال ۲۰۲۳ شاهد پیشرفت بی نظیری در زمینه فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی بود که این نظر را تقویت می‌کند که سال ۲۰۲۴ سالی محوری برای تعریف مجدد امنیت سایبری خواهد بود؛ زیرا انتظار می‌رود شاهد تحولات بزرگی در عرصه هوش مصنوعی و افت و خیز در روند فناوری‌های نوظهور باشیم.

کارشناسان و پیشگامان حوزه صنعت انتظار تحولات بزرگی را دارند که چشم انداز فناوری را در زمینه دفاع سایبری و حفاظت از حریم خصوصی و رونق در استفاده از فناوری سیستم‌های دفاع سایبری قوی در آینده شکل خواهد داد.

در این گزارش توضیح داده شده است که هوش مصنوعی به دلیل توانایی در سرعت بخشیدن به قوانین حریم خصوصی قابل اجرا، به عنوان یک شمشیر دولبه در دنیای امنیت سایبری ظاهر خواهد شد؛ اما با این وجود نسبت به سوء استفاده از آن توسط مجرمان سایبری هشدار داده است. بنابراین، تأثیر هوش مصنوعی بر امنیت سایبری در آینده مشهود خواهد بود؛ زیرا هم مدافعان و هم مجرمان از قابلیت‌های آن برای یافتن راه‌حل‌های نوآورانه و حملات پیچیده بهره می‌برند.

با تغییر چشم‌انداز فناوری، استارت‌آپ‌ها برای محدودیت‌های اقتصادی در طول سال جدید آماده می‌شوند؛ زیرا انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاری آن‌ها کاهش یابد؛ بنابراین کارشناسان بر ارزیابی دقیق ضرورت راه‌حل‌های فناوری اطلاعات در میان محدودیت‌های بودجه تاکید دارند.

این گزارش توضیح داد که محاسبات کوانتومی با تأثیرات انقلابی امیدوارکننده در علم مواد، توالی‌یابی ژنوم و کشف دارو، در صدر کاربرد‌های عملی هوش مصنوعی خواهد بود. با این حال، پیاده سازی آن در مقیاس بزرگ نیازمند تحقیق و توسعه بیشتر است.

در زمینه هوش مصنوعی مولد که این روز‌ها روبه رشد است، خلاقیت ماشینی را در زمینه‌های مختلف، در تولید زبان طبیعی، سنتز تصویر، گفتار، ایجاد موسیقی و توسعه بازی‌های مستقل بازتعریف خواهد کرد. با این حال، کارشناسان در مورد انتظارات اغراق آمیز هشدار می‌دهند و بر نیاز به دیدگاه مبتنی بر داده در مورد طول عمر و تاثیر ابزار‌های هوش مصنوعی مولد تاکید می‌کنند.

منبع: ارم نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: