April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۴۲۶
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0
مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: صاحبان خودروهای لوکس بالای سه میلیارد تومان تا پایان بهمن ماه برای پرداخت مالیات خود فرصت دارند.

پایان بهمن آخرین فرصت صاحبان خودروهای لوکس برای پرداخت مالیات

شاهین مستوفی مدیرکل حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سازمان امور مالیاتی در حوزه اخذ مالیات از خودرو‌های لوکس مکلف شده با توجه به اطلاعاتی که از سایر دستگاه‌های ذیربط در اختیار سازمان مالیات قرار می‌گیرد به محاسبه، مطالبه و وصول مبالغ مالیات مربوطه با عنایت به قانون بودجه اقدام کند.

وی ادامه داد: مبنای محاسبه مالیات بر خودرو‌های گران قیمت در سال ۱۴۰۰ برای خودرو‌های لوکس فرد و افراد تحت تکفل عدد بالای یک میلیارد تومان بود، اما در سال ۱۴۰۲ با توجه به قانون بودجه خودرو‌های بالای سه میلیارد تومان مشمول مطالبه مالیات خودرو‌های لوکس شد.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: با توجه به اینکه حکم قانون و آیین نامه به صراحت مشخص کرده بود افرادی که به موجب برگه سبز خودرو در ابتدای هر سال مالک آن وسیله نقلیه باشند مشمول پرداخت این مالیات می‌شوند، بنابراین اطلاعات از فراجا دریافت شد و محاسبه مالیات برای سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۷۰ هزار خودرو، برای سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۶۴ هزار خودرو و برای ۱۴۰۲ به تعداد ۱۶۳ هزار خودرو رسید.

مستوفی ادامه داد: مجموعا برای سال ۱۴۰۰ دو هزار میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۱ دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۲ مجموعا دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات خودرو‌های گران قیمت و لوکس محاسبه شد و به اطلاع مالکان رسیده است تا به موقع به پرداخت آن اقدام کنند.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: برای سال ۱۴۰۲ مالکان خودرو‌ها تا پایان بهمن ماه فرصت خواهند داشت نسبت به واریز مبالغ مالیات خود در مورد خودرو‌های گران قیمت اقدام کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: