کد خبر: ۴۰۷۴۷۰
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پس از بررسی اقدامات جهادی بانک مسکن در پرداخت تسهیلات مسکن به ویژه طرح نهضت ملی مسکن در مقایسه با سایر بانک‌ها، از ارائه پیشنهاد ایجاد خط اعتباری ویژه برای بانک مسکن خبر داد.

ایجاد خط اعتباری ویژه برای بانک مسکن/تسهیلات ویژه فرزندآوری پرداخت می‌شود

بانک مسکن از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛ تعداد ۱۰ هزار و ۵۵۳ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به متقاضیان پرداخت کرده است.

ین تسهیلات از محل حساب‌های پس انداز و جاری قرض الحسنه به فرزندان متولد ۱۴۰۰ به بعد تعلق می‌گیرد؛ به طوری که برای تولد فرزند اول ۳۰۰ میلیون ریال با مدت بازپرداخت سه سال، فرزند دوم ۶۰۰ میلیون ریال با مدت بازپرداخت چهار سال، فرزند سوم ۹۰۰ میلیون ریال با مدت بازپرداخت پنج ساله پرداخت می‌شود.

همچنین خانواده‌ها برای فرزند چهارم یک میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال با مدت بازپرداخت ۶ ساله و فرزندپنجم و بالاتر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با مدت بازپرداخت هفت سال تسهیلات فرزندآوری دریافت می‌کنند. بازپرداخت این تسهیلات در صورت درخواست متقاضی با درنظر گرفتن ۶ ماه تنفس تعیین می‌شود.

بانک مسکن در این زمینه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد۱۰ هزار و ۵۵۳ فقره به مبلغ شش هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال پرداخت کرده و این روند تا پایان سال جاری نیز ادامه دارد.

متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌توانند در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ثبت نام و نسبت به انتخاب بانک عامل خود اقدام کنند.

 

حجت الاسلام نصرا… پژمانفر رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در دیدار با دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن با بیان این مطلب گفت: بانک مسکن در راستای پیشبرد طرح نهضت ملی به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دولت در بخش مسکن بیش از تعهدات خود در این طرح عمل کرده است.

وی افزود: این روند باعث شده فاصله زیادی بین منابع و مصارف این بانک ایجاد شود که باید راهکار‌ها و تمهیدات اجرایی برای کاهش این فاصله ارائه کرد.

پژمانفر با قدردانی از تلاش مدیران و کارکنان بانک مسکن در ایفای نقش خود در تسهیل فرایند خانه دار شدن مردم افزود: ایجاد خط اعتباری ویژه و حمایت از بانک مسکن به این بانک در ایفای نقش مطلوب و تاثیرگذار در بخش مسکن اثر بسزایی دارد و ما در تلاشیم با حمایت همه جانبه روند اقدامات بانک را تسریع کنیم.

پژمانفر با اشاره به نگاه جامعه به بانک مسکن به عنوان تنها بانکی که در بخش تامین خانه به مردم تسهیلات ارائه می‌دهد افزود: باید منابع سایر بانک‌ها نیز به بخش مسکن هدایت شود و آن‌ها نیز همسو و همراه با بانک مسکن دغدغه مردم را حل کنند.

همچنین تلاش می‌کنیم با برگزاری جلسات منظم با نمایندگان مجلس و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط منتهی به تصمیمات مطلوب شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: