May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۵۰۸
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
0
مقداد ملکی مدیرعامل شرکت دانش بنیان کاوشگران صنایع معدنی راشا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پول نیوز به تشریح دستاوردهای این شرکت پرداخت.

حجم معاملات بورس کالا با رشد ۷۰ درصدی همراه شد

ملکی ابتدا در معرفی شرکت راشا گفت: شرکت دانش بنیان کاوشگران صنایع معدنی راشا یکی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر شرکت چادرملو به شمار می‌آید که با شعار حلقه ارتباط پژوهش فناوری و صنعت ایجاد شده است. این شرکت برای حل چالش‌های صنعت آهن و فولاد کشور در سال ۹۸ ایجاد شده است  

 

وی افزود: طی این سال‌ها با حمایتی که سهامداران راشا داشتند ما به دستاوردهای دانش بنیانی رسیدیم که از جمله آنها می‌شود به هوشمندسازی عملیاتی تجهیزات کارخانه‌های صنعتی اشاره کرد. پروژه هوشمندسازی گلوله‌های آسیاب کنی را با موفقیت انجام دادیم و توانستیم شاخص‌های کلیدی که برای آنها هیچ سنسوری و هیچ تجهیزی وجود نداشت که اندازه‌گیری شوند را با کمک دیتاهای سیستم به صورت آنلاین انجام دهیم.

 

مدیرعامل شرکت دانش بنیان کاوشگران صنایع معدنی راشا در پاسخ به پرسش خبرنگار پول نیوز درباره دستاوردهای شرکت گفت: برای کارخانه‌های احیای مستقیم که یکی از جاهای کلیدی زنجیره آهن و فولاد است توانستیم با هوشمندسازی میزان کربن و ام دی آهن اسفنجی را به صورت آنلاین اعلام کنیم کاری که هیچ سنسور و تجهیزی برای اندازه‌گیری آن وجود ندارد و برای اولین بار در دنیا ما این کار را انجام دادیم.

 

 

وی همچنین درباره بازآوری پسماند تولید فولاد گفت:  فرآوری سرباره های کوره های توسعه الکتریکی است می‌دانید که این یک پسماند جامد است که حدود ۳۰ درصد از حجم تولید فولاد را به خود اختصاص می‌دهد و تا امروز راهکار اقتصادی که بتواند این پسماند را فراوری بکند و تمام آن را به استفاده برساند موجود نبود. ما طی دو سال کار پژوهشی آزمایشگاهی و نیمه صنعتی با کمک شرکت آهن و فولاد ارفع شرکت چادرملو و شرکت گل گهر و دیگر شرکت‌های فعال برای فراوری این سرباره که با این پسماند سروکار دارند، در این حوزه موفق شدیم به یک فناوری برسیم.

 

وی افزود: یک کار اقتصادی  بسیار سودآور است و از طرفی پسماندی که به جا می‌ماند قابلیت کاربرد در صنایع آسفالت سازی را دارد همچنین در صنایع تولید سیمان نیز کاربرد دارد. که توسط کارخانه‌های تولید سیمان تایید شده و پسماند را هم از آن درآمدزایی می‌کنیم و هم به طور کامل از آن استفاده مفید داریم.

 

بیشتر بخوانید: چادرملو نسبت به سال گذشته تولید بیشتری دارد و از برنامه جلو هستیم (+فیلم)

 

لازم به ذکر است پنجمین دوره جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از ۱۹ تا ۲۱ دی ماه سال جاری در برج میلاد تهران و به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و حمایت و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ایمیدرو، شرکت های بزرگ فولادی و معدنی و سازندگان و شرکت های دانش بنیان مطرح داخلی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: