April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۵۶۷
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
هجوم مگس‌ها به روستاهای کچورستاق، امیران، اسلام‌آباد، احمدآباد و... اهالی این روستاها را نگران کرده است.

حمله مگس‌ها به روستاهای اردستان

یکی از ساکنان روستا می‌گوید: وضعیت آلودگی فاضلاب شهری اردستان و تخلیه کود‌های شرکت کشاورزی فجر چهارمیل در مجاورت با منازل مسکونی قرار دارد و باعث هجوم مگس‌های آلوده به منازل و مغازه‌های روستا‌های کچورستاق، امیران، اسلام‌آباد، احمدآباد حسین‌آباد، گلزار محمد و دیگر روستا‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه شدت هجوم مگس‌ها تا حدی است که زندگی را برای مردم سخت کرده است، افزود: بوی نامطبوعی که از کود‌های طرح کشاورزی و فاضلاب اردستان پخش می‌شود موجب مشکلات تنفسی شدید و حالت تهوع برای اهالی شده است.

ساکنین این روستا‌ها چندین سال است که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و دیگر تحمل این وضعیت را غیرممکن می‌دانند آن‌ها در انتظار گوشی هستند که گلایه آن‌ها را بشنود و گامی برای حل مشکل اهالی این روستا‌ها بردارد.

کود‌های انباشته شده در روستا‌ها دلیل هجوم مگس‌ها است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان اظهار کرد: بازدید‌های میدانی متعددی از برخی از روستا‌ها و اطراف آن داشتیم و دپوی کود در طرح کشاورزی فجر چهارمیل مشاهده نشد.

حسن ذبیحی با بیان اینکه بررسی‌های کارشناسان بهداشت محیط نشان داد که کود انباشته شده در برخی از روستاها، دلیل اصلی افزایش تعداد مگس‌ها و هجوم آن‌ها به خانه‌ها و مغازه‌ها در روستا‌ها شده است گفت: البته شغل کشاورزی و دامپروری با زندگی مردم روستایی آمیخته شده است، ولی ساکنان روستا‌ها باید تلمبار کردن و جمع‌آوری کود‌های حیوانی را اصولی انجام دهند و دپو کردن آن را مدیریت کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: