April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۵۸۲
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
نسخه فعلی نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی، CES 2024، شاهد رونمایی از چند صنعت عجیب و شگفت انگیز در دنیای فناوری بود.

برجسته‌ترین نوآوری‌های فناورانه در نمایشگاه CES 2024

در این گزارش لیستی از برجسته‌ترین فناوری‌هایی که در آخرین دوره نمایشگاه CES ۲۰۲۴ که بین ۹ تا ۱۲ این ماه در لاس وگاس برگزار شد، ارائه شده است.

تلویزیون شفاف ال جی

شرکت کره‌ای ال‌جی الکترونیکس، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه‌ها در جهان، اولین تلویزیون OLED شفاف دنیا با رزولوشن ۴K را رونمایی کرد. این تلویزیون همچنین به عنوان یک تکه لوازم خانگی که به لطف شفافیت خود با محیط اطراف ترکیب می‌شود یا به عنوان نوعی آکواریوم دیجیتال عمل می‌کند.

ربات «بالی» سامسونگ

سامسونگ با نسخه اصلاح شده ربات بالی خود بیشتر به هوش مصنوعی متمایل شده است، ماشینی شبیه توپ تنیس که می‌چرخد و می‌تواند شما را دنبال کند. جدا از برقراری ارتباط با آن و صدور فرمان، بالی می‌تواند با سایر دستگاه‌های هوشمند خانه تعامل داشته باشد و حیوان خانگی شما را مراقبت کند.

در بخش سخت‌افزاری نیز، سامسونگ محصولات جدید صفحه نمایش بصری و دستگاه‌های دیجیتال، لپ‌تاپ Galaxy Book۴ و یک سرویس هوش مصنوعی فضایی جدید را برای افزایش تعامل بین کاربران و دستگاه‌هایش معرفی کرد.

سامسونگ قرار است گروه بعدی گوشی‌های هوشمند پیشرو خود را در ۱۷ ژانویه در سانفرانسیسکو عرضه کند و انتظار می‌رود سری گلکسی اس ۲۴ به فناوری‌های هوش مصنوعی بیشتری مجهز شود. علاوه بر این، سامسونگ نگاهی اجمالی به نمایشگر‌های جدید بزرگتر، قابل چرخش و تاشو انداخته و صفحه نمایش جدید را به عنوان صفحه‌ای با قابلیت جمع شدن به داخل و خارج توصیف کرده است.

فناوری سونی برای مبارزه با اطلاعات نادرست

شرکت ژاپنی سونی اولین روز نمایشگاه CES را با تعهد به مبارزه با اطلاعات نادرست با ارائه گواهی تولد برای عکس‌های گرفته شده با دوربین خود به پایان رساند.

این شرکت مستقر در توکیو اعلام کرد که فناوری دیجیتال درون دوربینی را برای تأیید صحت تصویر توسعه داده است که بسیار شبیه به مفهوم توکن‌های غیرقابل تعویض است. این ابتکار به حفاظت از حقایق و مبارزه با اطلاعات نادرست کمک خواهد کرد.

از دیگر نکات برجسته پیشنهاد سونی می‌توان به تقویت جامعه خلاق با ارائه خدمات جدید، از جمله ایجاد صحنه‌های دیجیتال قبل از عکاسی اصلی، حمایت از رشد تولیدات مجازی، و تجربه تعامل با طرفداران جدید با همکاری تیم فوتبال انگلیسی منچستر سیتی اشاره کرد.

همچنین با همکاری شرکت آلمانی زیمنس از هدست‌هایی با فناوری پیشرفته که از واقعیت ترکیبی پشتیبانی می‌کنند، رونمایی کرد. برای سرگرمی، سونی آخرین نسخه ماشین الکتریکی Afeela را که در سرمایه‌گذاری مشترک Sony Honda Mobility ساخته بود، با استفاده از کنسول پلی‌استیشن روی صحنه آورد.

فولکس واگن و ChatGPT

فولکس واگن، بزرگترین خودروساز اروپا، با ادغام یک ربات مجهز به ChatGPT در تعدادی از خودرو‌های خود، به رقابت هوش مصنوعی پیوست.

این شرکت مستقر در ولفسبورگ اعلام کرد که این چت بات با دستیار دیجیتال IDA خود ادغام خواهد شد و تعداد زیادی قابلیت جدید را ارائه می‌دهد که بسیار فراتر از کنترل صوتی قبلی است. این موارد شامل کنترل سیستم اطلاعات سرگرمی، ناوبری و تهویه مطبوع یا پاسخ دادن به سوالات اطلاعات عمومی است.

خودرو‌هایی که امکان تعویض قطعات را دارند

آیا به فضای بیشتری در ماشین خود نیاز دارید؟ کیا به شما اجازه می‌دهد این کار را انجام دهید. اما به جای تعویض ماشین واقعی، قطعات آن را تعویض می‌کنید. این خودروساز کره‌ای خودرو‌های مدولار جدیدی را معرفی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد آن‌ها را مطابق با نیاز خود سفارشی کنند.

اتصال آسان اندروید به دستگاه‌ها

گوگل تعدادی به روز رسانی جدید را برای سیستم عامل موبایل اندروید خود ارائه کرده است که بر ارتباط یکپارچه بین دستگاه‌ها تمرکز دارد. این ویژگی قابلیت اشتراک‌گذاری سریع را معرفی کرده که همان طور که از نامش پیداست، به کاربران اجازه می‌دهد با سایر دستگاه‌های اندروید و کروم‌بوک مانند سرویس AirDrop اپل متصل شده و به اشتراک بگذارند. گوگل همچنین اعلام کرد که اندروید اتو در ماه‌های آینده با خودرو‌های بیشتری به خصوص خودرو‌های الکتریکی ادغام خواهد شد. همچنین Fast Pair را معرفی کرد که به شما امکان می‌دهد دستگاه‌های بلوتوث مانند هدفون را بسیار سریع‌تر به دستگاه‌های اندروید متصل کنید.

منبع: آرم نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: