April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۵۸۸
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
خرمی شاد مشاور، مدیر حوزه مدیرعامل و مدیر گروه روابط‌عمومی را تعیین کرد.

اعتماد شرکت ملی مس به علی‌آبادیان در اوج

روابط عمومی یکی از حساس‌ترین و کلیدی‌ترین بخش‌های هر مجموعه است که مسوولیت‌های جدی و مهمی از شناسایی چالش‌ها تا مدیریت آن‌ها را در عرصه‌های گوناگون بر عهده دارد. روابط عمومی بر اساس وظایف، عملکرد‌ها و نوع مخاطبان به بخش‌های گوناگون تقسیم می‌شود که شامل ارتباط با مشتریان، ایجاد ارتباط بین مدیر و کارکنان، ارتباطات دولتی، روابط با سرمایه‌گذاران و ارتباط با رسانه‌ها می‌شود.

ضرورت داشتن دقت

روابط عمومی به اندازه‌ای اهمیت دارد که باید دقت بالایی در انتخاب مدیر روابط عمومی داشت. هرچقدر یک مجموعه بزرگتر، تاثیرگذارتر و مهمتر باشد، باید در انتخاب مدیر روابط عمومی بهتر و دقیق‌تر عمل کرد. بزرگترین چالشی که امروزه در بسیاری از ادارات و سازمان‌ها رو به رو هستیم، انتصاب مدیران روابط عمومی غیر متخصص و ناکارآمد است. انتصاب دوستان و آشنایان به سمت مدیر روابط عمومی، معضلی است که به صورت جدی و گسترده شاهد هستیم. رویکرد‌های حزبی و جناحی، تشکر از فعالان در انتخابات، بکارگماری بیکاران فامیل و بسیاری رفتار‌های غلط دیگر باعث شده تا جایگاه مهم و پرچالش روابط عمومی، به درجات پایین سقوط کند.

نقش آفرینی روابط عمومی

واقعیت این است که عملکرد یک مجموعه، به همت روابط عمومی پررنگ یا کمرنگ می‌شود. روابط عمومی به اندازه‌ای اهمیت دارد که بار‌ها از سوی مقام معظم رهبری بر نقش آفرینی آن تاکید شده است. رهبر انقلاب بار‌ها به قوای سه گانه به ویژه دولتمردان تاکید کرده اند که ارتباط مستمری با مردم داشته باشند و عملکرد خود را برای مردم تشریح کنند. حتی رهبر انقلاب به صراحت اعلام کردند که اگر دستگاه‌ها چالش دارند، آن چالش را به صورت شفاف با مردم در میان بگذارند.

ارتباط با رسانه‌ها

اهمیت ارتباط روابط عمومی در حوزه رسانه بیش از پیش خودنمایی می‌کند. آنچه رهبر انقلاب بار‌ها بر آن تاکید کردند، خطر از دست رفتن اعتماد عمومی و اهمیت بدست آوردن اعتماد مردم است، رویکردی که به صورت مستقیم بر دوش روابط عمومی هاست. بار‌ها شاهد بوده ایم که یک روابط عمومی بدلیل نداشتن درک درست از رسانه، آنچنان کدورت و دشمنی بین یک بخش مدیریتی در قوای سه گانه و رسانه‌ها ایجاد کرده، که پس از برکناری مدیر روابط عمومی ناکارآمد و آمدن مدیری توانمند، برای از بین بردن سابقه سیاه گذشته، مدت‌ها زمان برده و تاوان یک انتصاب اشتباه را دستگاه مربوطه، مردم و حتی نظام داده است.


اعتماد شرکت ملی مس به علی‌آبادیان در اوج
اشتباهات مدیریتی

یکی از جدی‌ترین چالش‌هایی که روابط عمومی‌ها با آن دست به گریبان هستند، اخبار غلط با هدف جریان سازی است که ریشه در کینه توزی‌ها دارد، کینه توزی‌هایی که ناشی از ناآگاهی، نداشتن تسلط به حیطه سازمان، ناتوانی در برقراری ارتباط و اشتباهات فاحش مدیر روابط عمومی در تصمیم گیری دارد. رفتار اشتباه یک مدیر ناکارآمد در عرصه روابط عمومی، به اندازه‌ای می‌تواند مخرب باشد که ممکن است رسانه‌ها را ترغیب به تولید اخبار یا محتوا‌های نادرست کند که نمونه آن را بار‌ها در دادسرای رسانه شاهد بوده ایم.

اهمیت شرکت ملی مس

بی شک شرکت ملی صنایع مس ایران، بزرگترین مجموعه معدنی کشور است. برای آنکه اهمیت این مجموعه را درک کنیم، کافی است بدانیم جایگاه مس ایران در جهان رتبه دهم جهان بود که با اکتشافات و عملکرد‌های مثبت تمامی کارکنان این صنعت، به رتبه هفتم جهان صعود کرد و همچنان کشور‌های دیگر صدای گام‌های ایران را پشت گوششان می‌شنوند و ادامه مدیریت توانمند در صنعت مس، می‌تواند ایران را به رتبه‌های بالاتر در جهان برساند.

اهمیت انتصاب مدیران

باید بپذیریم که موفقیت مدیریت کلان یک مجموعه، به توانمندی مدیران پایین دستی وابسته است که ریشه در انتصاب‌های درست دارد. اگر شاهد موفقیت‌های گسترده شرکت ملی صنایع مس ایران هستیم، باید ریشه را در توانمندی مدیریت کلان و انتصاب‌های شایسته بدانیم. با توجه به اهمیت حوزه روابط عمومی، انتصاب حمید علی‌آبادیان در جایگاه مدیر حوزه مدیرعامل و مدیر گروه روابط‌عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان تصمیمی منطقی از سوی خرمی شاد خودنمایی می‌کند. علی‌آبادیان مدیریت روابط‌عمومی ایمیدرو، شرکت دخانیات، مدیریت منابع انسانی و مدیریت هسته گزینش سازمان ایمیدرو را در کارنامه دارد. سابقه‌ای که نشان می‌دهد تا چه اندازه به حوزه روابط عمومی تسلط دارد.

 

بیشتر بخوانید:

جاری شدن آب خلیج فارس در زمین‌های خشک ایران


مدیریت در دفتر مدیرعامل

نکته مهم دیگری که در حکم انتصاب خرمی شاد برای علی آبادیان به چشم می‌خورد، مدیریت حوزه مدیرعامل است. این جایگاه نشان از اعتماد صد درصدی دارد. از آنجا که تمامی قرارها، جلسات، تصمیمات و... در دفتر مدیریت صورت می‌گیرد، انتصاب مدیر حوزه مدیرعامل اهمیت ویژه‌ای دارد که انتصاب علی آبادیان حکایت از توانمندی، تسلط و اعتماد دارد.

ظرفیت مشاور

عنوان دیگری که در حکم علی آبادیان آمده، سمت مشاور است. بی شک مدیران بدلیل مشغله کاری که دارند، نمی‌توانند در مورد همه چیز مطالعه کنند و نسبت به تمام مسایل تسلط داشته باشند، به همین دلیل در قالب بکارگیری مشاور، این مسوولیت را بر دوش مشاوران می‌گذارند تا مطالعه گسترده‌ای در همه زمینه‌ها داشته باشند. استفاده از توان مشاور یک امر عادی است که در سراسر جهان به چشم می‌خورد و در شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در قالب استفاده از توان علی آبادیان صورت گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: