April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۶۱۴
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
دبیر انجمن شرکت‌های کشتیرانی گفت: جنگ غزه و اسرائیل سبب تغییر مسیر کشتی‌های بزرگ شده است.

افزایش ۲۵ درصدی هزینه های تجارت جهانی از طریق تغییر مسیر کشتی ها

مسعود پل مه دبیر انجمن شرکت‌های کشتیرانی گفت: برنامه توسعه دریا محور طبق سیاست‌های اجرایی در دست بررسی است و در تمامی شقوق و سایر مولفه‌های حکمرانی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: یکی از عارضه‌های اساسی در حوزه دریایی و بندری کشور عدم وجود یکپارچه سازی است و چنانچه هدف اقتصاد دریا محور باشد، نیازمند مدیریت واحد هستیم مدیریتی که مبتنی بر توسعه دریا محور و کلیه مولفه‌های توسعه واحد باشد.

پل مه اظهار کرد: برای استفاده از تمامی مواهب دریا باید از تجربه تمامی کشور‌های دنیا استفاده کنیم و برای این مواهب باید سازمان مدیریت جزایر و فراتر از آن یک وزارت خانه ایجاد شود.

او گفت: بیش از ۱۲ درصد از تجارت دریایی از طریق کانال سوئز انجام می‌شود و باب المندب دروازه ورود به کانال سوئز است.

دبیر انجمن شرکت‌های کشتیرانی توضیح داد: با توجه آن که بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی بزرگ جهان در شرایط جنگ غزه مسیر خود را از کانال سوئز به دماغه امید نیک تغییر داده اند این تغییر مسیر هزینه‌ای از جمله زمان را بین ۱۵ تا ۲۵ روز براساس سرعت و سایز کشتیرانی‌ها افزایش می‌دهدو در نتیجه ۲۵ درصد هزینه را افزایش می‌یابد.

پل مه اظهار کرد: جنگ غزه به ویژه اسرائیل باعث شده که تجارت جهانی متورم از حیث هزینه شود و این هزینه‌ای است که اسرائیل به کل دنیا تحمیل می‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های کشتیرانی افزود: جنگ غزه ۲۵ درصد نرخ تبادل و مبادلات لجستیکی را افزایش داده و جنگ غزه کشور‌های غربی و اقتصاد دریا حمل ونقل دریای را کامل تحت تاثیر خود قرار داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: