کد خبر: ۴۰۷۶۲۵
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
0
رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد از افزایش ظرفیت ۴۰ میلیون تنی تولید فولاد کشور در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

ظرفیت ۴۰ میلیون تنی تولید فولاد کشور در سال آینده

استراتژی فولادسازان همواره بر استفاده از ظرفیت‌های ساخت داخل قرار گرفته است و برنامه‌ریزی برای سال های بعد در زمینه مهندسی معکوس است که با همت تولیدکنندگان و متخصصین داخلی انجام می شود. صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی که گامی بلند را برای افق آینده کشور است که نتیجه آن توسعه صنعت کشور در سطح منطقه‌ و همچنین افزایش تولید خواهد بود.

 

تولیدکنندگان فولاد در مشارکت با شرکت های دانش‌بنیان داخلی، به‌دنبال تحقق صرفه‌جویی ارزی هستند و این مهم در قالب قرارداد ساخت داخل/ میز تعمیق ساخت داخل در افتتاحیه پنجمین جشنواره فولاد به امضا رسید.

 

بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: در حال حاضر ما ۲۲ میلیون تن، تولید شمش داریم در بهترین حالت ۱۰ میلیون آن داخل کشور مصرف می‌شود به طوری که ۱۲ میلیون تن صادرات داریم.

او گفت: متاسفانه عوارض صادرات و معافیت از مالیات را که می‌تواند مشوق باشد را برمی دارند، به طور کلی تولید افزایش یافته است، اما محدودیت صادرات می‌گذارند.

سبحانی گفت: تولید فولاد کشور ۳۰ میلیون تن است اگر سال ۱۴۰۳ محدودیت گاز طبق روال امسال باشد و اوضاع بهبود پیدا کند ظرفیت ۱۰ میلیون تنی خواهیم داشت و اگر محدودیت در زمینه گاز و برق نداشته باشیم این رقم به ۴۰ میلیون تن می‌رسد.


صرفه‌جویی ارزی از طریق بومی‌سازی فولاد

تولیدکنندگان فولاد طی ۹ ماهه ۱۴۰۲ موفق شدند با استفاده از ظرفیت‌های ساخت قطعه مورد نیاز در واحد‌های فعال معدنی و صنعتی خود را بومی سازی کنند که با این احتساب ضرایب فنی، ۳٫۳ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته تولیدکنندگان با بومی سازی در طول سال‌های اخیر توانسته اند با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی و مهندسین مجرب خود بومی‌سازی را به طرز شایسته‌ای در عمل به اثبات برساند.


مهدی کویتی، معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه اظهار کرد: شرکت فولادمبارکه در حال حاضر با دارا بودن بیش از ۱۳۰ شرکت در گروه خود و با سرمایه ثبتی به ارزش اسمی ۸۰ هزار میلیارد تومان به‌عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ عملیاتی کشور شناخته می‌شود. در تابلوی معاملاتی بازار سرمایه نیز ارزش شرکت هم‌اکنون نزدیک به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است که از این منظر نیز در جایگاه دوم بازار سرمایه قرار دارد.

 

بنابر اظهارات معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه، عظمت فولاد مبارکه را نمی‌توان تنها در قالب این ارقام خلاصه کرد؛ چراکه این شرکت همواره به‌عنوان پیشتاز در عرصه صنعتی و بالأخص تولید فولاد، نه‌تنها در ایران، بلکه در کل دنیا مطرح بوده و برای حفظ این جایگاه برنامه‌ها و استراتژی‌هایی را در قالب طرح‌های توسعه با هدف بی‌نیازی کشور به واردات و خودکفایی صنعتی، اشتغال‌زایی، ارزآوری و… تدوین کرده است.

 

کویتی در تشریح این افزایش سرمایه گفت: در این راستا گزارش توجیهی افزایش سرمایه از محل سود انباشته به میزان ۲۸ هزار میلیارد تومان توسط هیئت‌مدیره محترم تهیه و به حسابرس مستقل و بازرس قانونی ارائه گردید. حسابرس نیز پس از بررسی‌های انجام‌شده تأییدیه این افزایش سرمایه را صادر کرد. در حال حاضر نیز این گزارش به سازمان بورس و اوراق بهادار تهران ارسال شده تا پس از اخذ تأییدیه نهایی آن سازمان مجوز برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام دریافت و افزایش سرمایه پس از تصویب سهام‌داران اعمال گردد.

 

وی خاطرنشان کرد: قطعاً با اجرای این افزایش سرمایه نه‌تنها کام سهام‌داران فولاد شیرین خواهد شد، بلکه برکات آن به کل کشور و مردم عزیز ایران نیز خواهد رسید؛ چراکه انتظار داریم با به ثمر نشستن طرح‌های توسعه اشاره‌شده در گزارش توجیهی افرایش سرمایه، اشتغال‌زایی، افزایش تولید، کاهش وابستگی کشور به واردات و در نهایت سودآوری گروه فولاد مبارکه بیش از گذشته افزایش یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: