April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل کاوشگران صنایع معدنی تحقیقات تحول آفرین شرکت را تشریح کرد
کد خبر: ۴۰۷۶۲۷
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
مدیرعامل شرکت دانش بنیان کاوشگران صنایع معدنی راشا از تحقیقات تحول آفرینی خبر داد که منجر به مدیریت بحران و سوددهی در صنعت فولاد شده است.

ردپای راشا در مدیریت بحران و سوددهی صنعت فولاد

مقداد ملکی به معرفی شرکت دانش بنیان کاوشگران صنایع معدنی راشا پرداخت و گفت: راشا یکی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر شرکت چادر ملو به شمار میآید که با شعار "حلقه ارتباط پژوهش، فناوری و صنعت" ایجاد شده است.

وی در خصوص هدفگذاری‌های تعیین شده برای شرکت دانش بنیان کاوشگران صنایع معدنی راشا گفت: این شرکت در سال ۹۸ ایجاد شده و هدف اصلی آن حل چالش‌های صنعت آهن و فولاد کشور است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان کاوشگران صنایع معدنی راشا به تشریح دستاورد‌های شرکت پرداخت و گفت: در مدت سال‌های پس از تاسیس، با حمایتی که سهامداران راشا از مجموعه داشتند، به دستاورد‌های دانش بنیانی چشمگیری رسیدیم که از جمله مهمترین آن‌ها میتوان به هوشمندسازی عملیاتی تجهیزات کارخانه‌های صنعتی اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه راشا توانست پروژه هوشمندسازی مدار آسیاب کنی گلوله‌ای را با موفقیت انجام دهد گفت: برای مدار آسیاب کنی گلوله‌ای هیچ سنسور و تجهیزی وجود نداشت که اندازهگیری شوند، اما توانستیم شاخص‌های کلیدی برای آن‌ها تعریف کنیم تا با کمک دیتا‌های سیستم، اندازه گیری را به صورت آنلاین انجام دهیم.

 

بیشتر بخوانید:

جاری شدن آب خلیج فارس در زمین‌های خشک ایران



ملکی به تشریح اقداماتی پرداخت که راشا برای کارخانه‌های احیای مستقیم انجام داده و گفت: کارخانه‌های احیای مستقیم، یکی از بخش‌های کلیدی زنجیره آهن و فولاد است که توانستیم با هوشمندسازی، میزان کربن و ام. دی آهن اسفنجی را به صورت آنلاین اعلام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اعلام آنلاین میزان کربن و ام. دی آهن اسفنجی تاکنون صورت نگرفته بود گفت: کاری که کارخانه‌های احیای مستقیم انجام دادیم، هیچ سنسور و تجهیزی برای اندازهگیری آن وجود ندارد و به همت نیرو‌های متخصص و کارآمد در راشا برای اولین بار در دنیا این کار را انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان کاوشگران صنایع معدنی راشا از فرآوری سرباره‌های کوره‌های قوس الکتریکی خبرداد و گفت: سرباره‌های کور‌های قوس الکتریکی یک پسماند جامد است که حدود ۳۰ درصد از حجم تولید فولاد را به خود اختصاص میدهد.

وی با اعلام اینکه تا امروز راهکار اقتصادی که بتواند پسماند سرباره‌های کور‌های قوس الکتریکی را فراوری بکند و تمام آن را به استفاده برساند، موجود نبود گفت: طی دو سال کار پژوهشی، آزمایشگاهی و نیمه صنعتی، با کمک شرکت آهن و فولاد ارفع، شرکت چادرملو، شرکت گل گهر و دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه، موفق شدیم به یک فناوری برسیم.

ملکی با تاکید بر اینکه فراوری این سرباره برای شرکت‌هایی که با این پسماند سروکار دارند، بسیار اهمیت دارد گفت: این فراوری یک کار اقتصادی بسیار سودآور است، زیرا پسماندی که به جا میماند، قابلیت کاربرد در صنایع آسفالت سازی را دارد و در صنایع تولید سیمان نیز کاربرد دارد.

وی با تاکید بر اینکه کارخانه‌های تولید سیمان، فراوری صورت گرفته از سوی راشا را تایید کرده اند گفت: با فراوری که انجام داده ایم، به جای آنکه سرباره و پسماند به ضایعات تبدیل شود، می‌توانیم از آن درآمدزایی کنیم و به طور کامل از آن استفاده مفید داریم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان کاوشگران صنایع معدنی راشا از بهینه سازی نوآورانه خطوط انتقال مواد و کارخانجات فراوری، گندلهسازی و احیا به عنوان دستاورد دیگر راشا خبرداد و گفت: با شبیهسازی فرایند تولید در سیستم‌های کامپیوتری و نرمافزار‌های خاصی که تیم راشا طراحی کرده، میتوانیم گلوگاه‌ها و نقاط بحرانی خطوط را شناسایی کنیم و با طراحی مجدد، آن سیستم را بهبود دهیم.

ملکی بهینه سازی نوآورانه خطوط انتقال مواد و کارخانجات فراوری، گندلهسازی و احیا را دستاوردی بزرگ توصیف کرد و گفت: این بهینه سازی به ظاهر اقدامی کوچک است، اما در عمل تولید را تا ۳۰ درصد افزایش داده و تاثیرات شگرفی در تولید و سوددهی برجای گذاشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: