April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۶۴۱
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
0
وزیر بهداشت گفت: در حادثه تروریستی کرمان در همان ساعت اولیه، ۱۱۰ عمل جراحی انجام شد و الان ۲۲ مصدوم در بیمارستان بستری هستند.

راه اندازی ۱۵ پارک علم و فناوری حوزه سلامت

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در مراسم دو مین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی گفت: تا الان ۱۵ پارک علم و فناوری در حوزه سلامت راه اندازی شده است و ۳۵ قرارداد برای تولید سیتی اسکن‌های تولید داخل داریم و اکثر تجهیزات بیمارستان‌ها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تامین شده است.

وی افزود: الان ۲۲۰۰۰ عضو هیئت علمی و ۶۷ دانشگاه و دانشکده پزشکی در کشور داریم. امید به زندگی به ۷۶ سال رسیده است، ۴۸ درصد از استادان را زنان تشکیل می‌دهند و ۲۷۵ استاد به میزان یک درصد در حوزه سلامت داریم. در سامانه نیماد نیاز‌های حوزه سلامت به ثبت می‌رسد.

وی تاکید کرد: تجاری سازی محصولات باید انجام شود و وزارت بهداشت از شرکت‌ها حمایت خواهد کرد. بسیاری از کشور‌ها تولیدات ایرلن را با کیفیت می‌دانند.

وزیر بهداشت ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک دولت محصولات خوبی را تولید و انتظار این می‌رود که شرکت‌ها کار‌های خلاقانه را انجام دهند و توصیه ما این است که شرکت‌های دانش‌بنیان مراکز تحقیقاتی قوی داشته باشند.

عین اللهی ادامه داد: همگرایی و هم افزایی مراکز تحقیقاتی یکی از برنامه‌های مهم محسوب می‌شود. در دوران کرونا شش نوع واکسن در کشور تولید شد و ما به نقشه جامع علمی تحقیقاتی در حوزه سلامت نیازمند هستیم.

وزیر بهداشت افزود: در حادثه تروریستی کرمان و بیش از ۲۸۰ مصدوم به بیمارستان منتقل و ۱۱۰ عمل جراحی در همان روز انجام شده است. الان ۲۲ مصدوم در بیمارستان بستری هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: