کد خبر: ۴۰۷۶۴۲
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: پیش‌بینی شده که امسال صادرات محصولات دانش‌بنیان حوزه سلامت ۳ برابر سال قبل شود.

صادرات محصولات دانش‌بنیان حوزه سلامت ۳ برابر می‌شود

روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مراسم دو مین نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی گفت: امروز ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند و ۲۰ محصول رونمایی می‌شود. از اول انقلاب تا کنون کشور در حوزه سلامت سرمایه گذاری کرده و به این حوزه اهمیت زیادی داده شده است.

وی افزود: ایران از نظر در دسترس بودن درمان جایگاه خوبی در بین کشور‌های مختلف دنیا دارد و در دنیا انجام یک سیتی اسکن هزینه زیادی تحمیل کرده و این کار در مدت زمان طولانی انجام می‌شود، اما در ایران این کار با هزینه کم و در مدت کوتاهی انجام می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: تشکیل و بالندگی شرکت‌های دانش بنیان سلامت و توسعه صادرات محصولات آن‌ها از جمله برنامه‌های معاونت علمی خواهد بود.

دهقانی ادامه داد: پیش بینی شده که امسال صادرات محصولات دانش بنیان حوزه سلامت سه برابر سال قبل شود.

وی افزود: کشور‌های مختلف دنیا به فکر این بوده اند تا محصولات راهبردی را در داخل تولید کنند تا در مواقع بحرانی دچار مشکلی نشوند. ایران از نظر ارزان بودن، در دسترس بودن همچنین آمادگی انجام کار‌های مشترک علمی از ظرفیت خوبی برخوردار است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: