April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۶۴۶
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
0
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: توسعه پلاسما تراپی برای سرطان و زخم‌های دیابت بوده و سبب بهبود کیفیت بیماران خواهد بود.

تولید کیت غربالگری ۵۶ بیماری در نوزادان

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی گفت: تحقیقات نتیجه گرا در این سازمان وجود دارد و این کار برای رفع نیاز و پاسخگویی به نیاز‌های کشور است و فرایند تبدیل ایده به محصول به خوبی در این سازمان انجام شده است.

وی بیان کرد: اکنون ۲۲ محصول در مرحله تحقیقات بالینی قرار دارد. تولید رادیو دارو مستلزم داشتن صنعت هسته‌‎ای است و این صنعت بدون اورانیوم کارایی ندارد. کیت‌های ایزوتوپی تشخیصی در سازمان انرژی اتمی تولید شده است.

اسلامی بیان کرد: مجوز تولید کیت غربالگری نوزادان اخذ شده است و این کیت، ۵۶ بیماری نوزادان را تشخیص خواهد داد. توسعه پلاسما تراپی برای سرطان و زخم‌های دیابت بوده و سبب بهبود کیفیت بیماران خواهد بود که با پشت سر گذاشتن مرحله بالینی این محصول در خدمت بیماران قرار گرفته خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: