April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۶۵۴
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
اینتل در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ از پردازنده‌های کم‌مصرف Core سری ۱ (Core Series ۱) برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد.

اینتل از پردازنده‌های کم‌مصرف Core سری ۱ برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد

اینتل در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ در کنار پردازنده‌های قدرتمند سری HX، از پردازنده‌های کم‌مصرف Core سری ۱ (Core Series ۱) هم برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد. این پردازنده‌ها در سری U قرار می‌گیرند و توانی برابر ۱۵ وات دارند.

در حال حاضر پردازنده‌های سری ۱ با نام Core شناخته می‌شوند؛ درحقیقت این پردازنده‌ها نه بخشی از سری HX و نه سری Core Ultra هستند. این خانواده تنها شامل سه پردازنده می‌شود.
پردازنده‌های Core سری ۱ اینتل

پایین‌ترین عضو این خانواده، اینتل Core ۳، ۱۰۰ U نام دارد که به ۶ هسته شامل ۲ هسته قدرتمند و ۴ هسته کم‌مصرف مجهز شده است. این پردازنده همچنین از ۸ رشته و ۱۰ مگابایت حافظه کش بهره می‌برد. فرکانس پایه و بوست هسته قدرتمند این تراشه به ترتیب برابر ۱.۲ و ۴.۷ گیگاهرتز است. همچنین این پردازنده از حداکثر ۹۶ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند.
پردازنده‌های Core سری ۱

پردازنده بعدی، اینتل Core ۵، ۱۲۰ U نام دارد که به ۱۰ هسته پردازشی شامل ۲ هسته قدرتمند و ۸ هسته کم‌مصرف مجهز شده است. فرکانس پایه و بوست هسته قدرتمند این تراشه به ترتیب برابر ۱.۴ و ۵.۰ گیگاهرتز است. همچنین این پردازنده از حداکثر ۹۶ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند.

در نهایت با پردازنده اینتل Core ۷، ۱۵۰ U روبه‌رو هستیم که همچنان ۱۰ هسته پردازشی شامل ۲ هسته قدرتمند و ۱۰ هسته کم‌مصرف دارد. فرکانس پایه هسته قدرتمند این پردازنده برابر ۱.۸ گیگاهرتز و فرکانس بوست آن برابر ۵.۴ گیگاهرتز است. این پردازنده از حداکثر ۹۶ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند.

تمام این پردازنده‌ها از گرافیک مجتمع اینتل بهره می‌برند و توان طراحی حرارتی پایه ۱۵ واتی و حداکثر توان ۵۵ واتی دارند. همچنین این پردازنده‌ها از ۴ پورت تاندربولت ۴، وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵.۴ پشتیبانی می‌کنند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: