April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
واکسن روتاویروس در ایران تولید می‌شود؛
کد خبر: ۴۰۷۷۰۵
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: بر اساس مصوبات ابلاغی واکسن‎‌های روتاویروس و پنوموکوک در سبد واکسیناسیون کشوری قرار می‌گیرند.

اما پنوموکوک کاملا وارداتی است

اخیرا اخباری مبنی بر قرارگیری واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک در سبد ملی واکسیناسیون کودکان در کشور منتشر شده اند. این اتفاق به دلایلی تا کنون به تاخیر افتاده بود. به تازگی از وزارت بهداشت اخباری اعلام شده اند که این دو واکسن از ماه آینده جزء سبد واکسیناسیون کشوری قرار خواهند گرفت.

در این خصوص، شهنام عرشی٬ رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس مصوبات ابلاغی دو واکسن روتاویروس و پنوموکوک در سبد واکسیناسیون کشوری قرار می‌گیرند.

او بیان کرد: الان چند شرکت داخلی واکسن روتاویروس را تولید می‌کنند؛ اما واکسن پنوموکوک در حال حاضر در ایران تولید نمی‌شود و این واکسن وارداتی است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: به طور کلی این دو واکسن به زودی در سبد ملی واکسیناسیون کودکان قرار خواهند گرفت. واکسن روتاویروس از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری خواهد کرد.

محسن زهرایی٬ رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن سازی، این واکسن‌ها در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی برای نوزادان قابل تزریق است. در حال حاضر شبکه بهداشت کشور آماده ورود این واکسن هاست تا پس از فراهم شدن شرایط، این دو واکسن نیز به گروه هدف تزریق شوند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت از تلاش‌های مجموعه‌های واکسن ساز دانش بنیان داخلی برای ساخت این دو واکسن خبر داد و گفت: امیدواریم وقتی تولید داخلی این دو واکسن به نتیجه رسید و مطالعات کنترل کیفی توسط سازمان غذا و دارو بررسی و تاییدیه و مجوز مصرف توسط این مجموعه‌ها دریافت شد؛ بتوانیم از تولیدات داخلی در برنامه واکسیناسیون کشوری استفاده کنیم. اما در حال حاضر به دلیل زمان بر بودن این پروسه، واکسیناسیون با واکسن‌های وارداتی انجام و پس از تایید واکسن‌های داخلی، این کار با تولیدات داخلی انجام می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: