April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ارغایی از جایگاه پنجم مجتمع در بین تولیدکنندگان برتر جهان خبرداد
کد خبر: ۴۰۷۷۰۷
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0

خط‍‌ ونشان مجتمع صنعتی اسفراین برای تولیدکنندگان جهان

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین با تاکید بر اینکه در تولید خیلی از قطعات جز ۵ تولید کننده برتر دنیا هستیم گفت: به دلیل اینکه تکنولوژی بسیار بالایی که تولید بسیاری از قطعات دارد و دو تا سه سال طول کشیده این تکنولوژی بومی‌سازی شود، جایگاه مجتمع جهانی شده است.

 

علیرضا ارغایی فلسفه ایجاد مجتمع صنعتی اسفراین را بومی‌سازی قطعات سنگین و نیمه سنگین دانست و گفت: فولاد بخش اصلی محصولات ماشین سازی است و از آنجا که کلیه قطعات و مجموع قطعاتی که قرار است ساخته شود، به فولاد آلیاژی متناسب با آن قطعه نیاز دارد، مجتمع صنعتی اسفراین این نیاز را تامین می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه مجتمع صنعتی اسفراین بعد از ۲۰ سال فعالیت و تلاش بی وقفه، اکنون به بلوغ رسیده گفت: مجمع صنعتی اسفراین با تولید قطعات سنگین و نیمه سنگین با تکنولوژی بسیار بالا از طریق مهندسی معکوس، به مرحله تولیدی با کیفیت در سطح جهانی رسیده است.

 

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین به تشریح روند کار مجتمع پرداخت و گفت: مجتمع صنعتی اسفراین تا امروز حدود ۸۰ تا ۹۰ گره آلیاژی تولید کرده و بر روی قطعات سنگین قدرت مانور بسیار بالایی دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه مجتمع ابتدا کار را با طراحی جدید شروع می کند و تولید را انجام می دهد گفت: همیشه از شرکت‌های دانش بنیان اسم برده شده، ولی از مجتمع دانش بنیان که اهمیت بیشتر و گستردگی دارند، اسمی برده نشده است.

 

ارغایی با اعلام اینکه شرکت‌های دانش بنیان ابتدا از یک طرح کار را شروع می‌کنند گفت: مجتمع دانش بنیان با استفاده از مهندسی معکوس یک طرح را تهیه می کند می شکافد و به دنبال فرایند ساخت این طرح می‌رود.

 

وی مراحل و فرایند ساخت یک قطعه را تشریح کرد و گفت: پیدا کردن آنالیز مواد بکار رفته در یک قطعه یا ماشین بسیار آسان است از سوی دیگر از نظر فیزیکی می‌توان انواع قطعات را شناسایی کرد که این هم کار آسانی است، ولی مشخصات قطعه، برندی است که شرکت‌های سازنده برای خود نگه می‌دارند که اصل دانش فنی است و این دانش به راحتی به دست نیامده است.

 

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین گفت: مجتمع اسفراین بعد از ۲۰ سال زحمت و تربیت کارشناسان، متخصصان بومی و تکنسین‌های قوی با بررسی و آزمایش‌های کلیدی، وضعیت یک قطعه را شناسایی و اقدام به تولید می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه مجتمع همواره بدنبال نوآوری است گفت: مجتمع صنعتی اسفراین در حال حاضر به مرحله ای رسیده که می‌تواند یک قطعه را مهندسی معکوس کند، دوباره طراحی جدید کند و فرایند ساخت را با نوآوری به مرحله نهایی برساند.

 

ارغایی با اشاره به اینکه در مجتمع صنعتی اسفراین به دنبال تجاری سازی هستیم گفت: اینکه یک قطعه معمولی از سر رفع تکلیف بسازیم، درست نیست بلکه بدنبال این هستم یک قطعه‌ای بسازیم که با قیمت‌های جهانی رقابت کند و در این راستا با طی کردن تمام مراحل دانش بنیان، به تولید انبوه رسیده‌ایم.

 

وی مهندسی معکوس را برای رفع نیاز کنونی دانست و گفت: با تولید قطعه به روش مهندسی معکوس، نیاز داخل را تامین می کنیم اما هنوز به پایان کار نرسیده‌ایم، زیرا در این مرحله تازه به شرکت سازنده این قطعه که چندین سال قبل به این فناوری رسیده، رسیده ایم.

 

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین با تاکید بر اینکه پس از مهندسی معکوس به بحث واحد آر.اند.دی وارد می شویم گفت: این واحد با بررسی اشکالات یک قطعه، به کیفیت، هزینه‌ها، تولید انبوه، کاهش هزینه‌ها برای تجاری سازی و... رسیدگی می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

مجتمع صنعتی اسفراین با تولید قطعات با تکنولوژی بسیار بالا نیاز جهانی را تامین می‌کند(+فیلم)

 

وی از توجه ویژه به طول عمر قطعه خبر داد و گفت: اکثر قطعاتی که مجتمع صنعتی اسفراین می‌سازد، مربوط به صنایع فولاد و صنایع معدنی است. عمده این قطعات مصرفی هستند و طول عمر برای این قطعات بسیار مهم است که از این مرحله به بعد، مجتمع صنعتی اسفراین برای برطرف کردن نواقص قدیمی وارد می شود.

 

ارغایی با تاکید بر اینکه در مرحله بررسی طول عمر، به مهندسی معکوس اکتفا نمی شود گفت: یک زمان مفیدی را برای ساخت قطعه با کیفیت و کاهش هزینه‌های آن در نظر می‌گیریم تا تجاری سازی به معنای واقعی صورت بگیرد.

 

وی بر اهمیت تعامل مجموعه های تولیدی و مصرفی قطعات تاکید کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها مزایای بسیاری برای صنعت کشور و مجتمع صنعتی اسفراین دارد، زیرا می‌توانیم با عرضه خود به شرکت‌های فولادی و تمام شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، از ظرفیت نمایشگاه برای افزایش توان خود استفاده می‌کنیم.

 

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین گفت: ماهیت وجودی یک ماشین و قطعه، بیانگر جایی است که ارزش اصلی آن نهادینه شده و برندسازی صورت گرفته که در نتیجه، اهمیت و جایگاه شرکت را برای ساخت یک ماشین یا قطعه به اثبات می رساند.

 

وی با اعلام اینکه برای ساخت ماشین یا قطعه به شرکت و ابزار‌هایی نیاز است گفت: هر شرکت توانایی‌هایی دارد که وقتی در مجتمع فعالیت کنند، هم افزایی صورت می گرد.

 

ارغایی ایجاد کنسرسیوم و هم افزایی در بخش خصوصی را یکی از مهمترین اهداف مجتمع صنعتی اسفراین دانست و گفت: برای اثبات توانایی های مجتمع، در همایش‌ها و نمایشگاه‌ها شرکت می کنیم تا ارتباط موثری با شرکایمان که دارای توانایی بومی‌سازی هستند و تفکر آن‌ها مانند ما است و هر کدام قادر به ساخت ماشین هستند، برقرار کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: