کد خبر: ۴۰۷۷۷۴
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
به گفته مسئولان، کم کاری پیمانکاران در پروژه‌های مسکن مهر به ویژه پردیس باعث کند شدن روند اجرا شده بود که با برکناری آن‌ها سرعت اجرا افزایش می‌یابد.

پیمانکاران کم کار مسکن مهر برکنار می‌شوند

مسکن مهر یکی از مهم‌ترین طرح‌های حوزه مسکن طی دهه ۸۰ بود که هدف گذاری ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی را کلید زد، اما متاسفانه هنوز بعد از گذشت بیش از ۲ دهه بخشی از واحد‌های مسکن مهر باقی مانده و هنوز تعدادی از متقاضیان نتوانسته اند واحد‌های خود را تحویل گیرند.

خان بابایی یکی از متقاضیان واحد مسکن مهر در پردیس در قالب شهروند خبرنگار به باشگاه خبرنگاران گفته بود بعد از گذشت ۱۵ سال هنوز نتوانسته ام واحد مسکن مهر خود را تحویل بگیریم و چشم انتظار تحویل واحد خود در پردیس هستم. واحد من در فاز ۱۱ پردیس است و با وجود آنکه دفترچه اقساط این پروژه را گرفته و در حال پرداخت اقساط آن هستم، اما هنوز واحدی تحویل نگرفته ام. من این واحد را برای خلاصی از مستاجری ثبت نام کرده بودم، اما همچنان بیش از ۱۵ سال است که مستاجر هستم و طی این مدت به اندازه خرید یک واحد مسکونی هزینه کرده ام.

براساس این گزارش نه تنها این فرد بلکه همواره تعداد زیادی از متقاضیان در شهر‌های جدید و همچنین در شهر‌های اطراف تهران با عدم تحویل واحد‌های مسکن مهر خود روبرو هستند و همین امر باعث می‌شود که بخش زیادی از مستاجران همچنان با سایه سنگین مستاجری روبرو باشند.

به گفته بسیاری از کارشناسان بخشی از علت عدم تحویل واحد‌های مسکن مهر در شهر‌های جدید کم کاری پیمانکاران و همچنین عدم تکمیل خدمات زیر ساختی و روبنایی است که همین امر باعث شده که سرعت اجرای پروژه‌ها کاهش پیدا کند.

در ادامه هاشمی یکی از کارشناسان مسکن به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه با وجود آنکه دولت‌ها تلاش زیادی برای تکمیل واحد‌های مسکن مهر انجام داده اند، اما همچنان شاهد آن هستیم که دلالان و سوداگران در این بخش حضور دارند که قصد دارند با تاخیر در تحویل واحد‌های مسکن مهر متقاضیان را مجبور کنند که مبلغ بیشتری برای تحویل واحد‌های خود پرداخت کنند.

وی افزود: در صورتی که اگر دولت‌ها در طی سال‌های گذشته اقدام به تحویل واحد‌های می‌کردند و آورده‌های متقاضیان را برای تکمیل و اجرای این واحد‌ها هزینه می‌کردند ما شاهد تحویل این واحد‌ها در سال‌های گذشته بودیم.

در همین رابطه خلیل محبت خواه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: یکی از مهم‌ترین فاز‌های مسکن مهر پردیس که با مشکل مواجه است مربوط به فاز ۸ است که طی نشستی با انبوه‌سازان کم‌کار فاز ۸ داشتیم آخرین اخطار‌ها صادر و با پیمانکاران نامتعهد اتمام حجت شد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس اظهار کرد: این شرکت هیچ‌گونه مشکل مالی ندارد و پرداخت‌ها طبق صورت وضعیت انجام می‌شود بنابراین پیمانکاران صرفا در صورت مثبت بودن مطالبات در سیستم مالی شرکت عمران پول دریافت خواهند کرد و ادعای خارج از این چارچوب پاسخ داده نخواهد شد.

همچنین محبت‌خواه خطاب به سازندگان اخطار داد که تمامی برنامه‌ها باید در این راستا باشد که پروژه‌ها در اسرع وقت اتمام یابد و به انتظار بیش از ۱۰ ساله مالکان پایان دهیم. به همین منظور کم‌کاری خط قرمز شرکت عمران است و در قبال کم‌کاری‌ها گذشت نخواهیم داشت و برخوردی کاملا جدی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: هم‌زمان که با پیمانکاران کم‌کار و نامتعهد به صورت قانونی برخورد می‌کنیم، سازندگان متعهدی که در چارچوب برنامه زمان‌بندی و مطابق تعهد عمل نمایند نیز تحت حمایت شرکت عمران خواهند بود و در اولویت به‌کارگیری در پروژه‌های بعدی هستند.

محبت خواه افزود: تمامی پیمانکاران مسکن مهر شامل ۱۳ پیمانکار منفی هستند، تا ۲۴ دی‌ماه به پیمانکاران فرصت دادیم که گزارش مربوط به پروژه‌ها را بیاورند، هر کدام به شرکت عمران نیایند از پروژه‌ها کنار گذاشته می‌شوند. تمامی کم کاری پیمکانکاران در این بخش باید جبران شود و پروژه‌ها زودتر به اتمام برسد.

همچنین در این رابطه علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید گفت: وظیفه دولت اتمام واحد‌های مسکن مهر باقی مانده است که در این بخش برای تسریع در اجرای پروژه‌های مسکن مهر تمامی پیمانکاران کم کار و متخلف را برکنار و از ظرفیت پیمانکاران متعهد برای اجرای پروژه‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: از تعداد واحد‌های باقی‌مانده مسکن مهر در شهر جدید پردیس به تعداد ۲۹ هزار و ۱۸۲ واحد، مهر ماه امسال ۱۰ هزار واحد تکمیل و با اجرای همه زیرساخت‌ها به متقاضیان تحویل شد. مدیران هر بلوک در مشارکت با مالکان همه واحد‌های تحویل شده باید انشعابات برق و گاز خود را که تا محل ساختمان آمده است، راه اندازی کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با بیان اینکه واحد‌های باقی‌مانده مسکن مهر آن شهر اکنون به ۱۹ هزار و ۱۸۲ واحد کاهش یافته است، از برنامه آن شرکت برای تحویل هفت‌هزار واحد در دهه فجر و سه‌هزار واحد دیگر قبل از اتمام امسال خبر داد.

در ابتدای دولت ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده بود که دولت سیزدهم عملیات تکمیل این واحد‌ها را آغاز کرده است، در این بخش آورده و بودجه‌ای نیز در کار نبود، اما دولت سیزدهم خود را متعهد کرد که تمام ظرفیت‌های موجود برای اتمام این پروژه به کار گیرد، در مهر ماه با تحویل ۱۰ هزار واحد دیگر، کار تکمیل یکصد هزار مسکن مهر به پایان رسید و ۱۴۰ هزار واحد دیگر باقی‌مانده که تکمیل آن‌ها نیز در دستور کار است.

گفتنی است با توجه به تاکید رئیس جمهور و همچنین وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اتمام و بسته شدن پرونده مسکن مهر امیدواریم با برکنار کردن پیمانکاران کم کار بتوانیم این پروژه‌ها زودتر به دست متقاضیان برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: