April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد:
کد خبر: ۴۰۷۷۹۹
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
0
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره تمدنی قشم مهد خلق دانش بومی و توسعه آن به غرب و شرق و کشورهای خلیج فارس بوده است و به دنبال احیای سنت های فرهنگی برندسازی این جزیره پهناور و تاریخ ساز هستیم.

به دنبال احیای سنت‌های فرهنگی و برندسازی جزیره تمدنی قشم هستیم

ادریس راموز در نخستین نشست خبری جشنواره ملی عودنوازی قشم در فرهنگسرای ارسباران تهران بیان داشت: جزیره قشم دارای میراث ملموس و ناملموس فراوان است و مهمترین مولفه آن بحث جغرافیای انسانی و فرهنگی اختصاصی و دیرینه ساکنان است.

راموز ادامه داد: یکی از مصادیق و میراث ناملموس جزیره، بحث موسیقی است و عودنوازی و عودسازی متعلق به این جزیره می‌باشد؛ عود ابزاری است برای افزایش تعاملات میان فرهنگی و موجب نفوذ فرهنگ جزیره به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، آفریقا و شرق و غرب شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به علاقه وافری که جزیره نشینان به این ساز دارند و یکی از مولفه‌های زندگی آن‌ها است، اردیبهشت سال گذشته توانستیم عود را به نام ایران و به صورت مشترک با سوریه ثبت جهانی کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: خود ساز عود یک ریتم، ادبیات، فرهنگ و سیاست است که با آن می‌توان به عنوان یک ابزار فرهنگی که در کشور‌های مختلف تعریف شده با کشور‌های دیگر ارتباط برقرار کرد و یکی از اهداف ما در برگزاری جشنواره عودنوازی محوریت دادن به قشم در سطح ملی و بین‌المللی است.

راموز در پایان افزود: ما از طریق برگزاری این جشنواره‌ها به دنبال احیای سنت‌های منطقه فرهنگی خلیج فارس برندسازی جزیره در سطح ملی و بین المللی هستیم تا بتوانیم تعامل هدفمند و اثرگذاری در دیپلماسی فرهنگی داشته باشیم و امیدوارم سال‌های آینده بتوانیم این رویداد را در سطح بین‌المللی برگزار کنیم؛ بنابراین گزارش، نخستین نشست خبری جشنواره ملی عودنوازی قشم با حضور ادریس راموز معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، علی ثابت‌نیا، رییس جشنواره، ارسلان کامکار، دبیر هنری جشنواره، کیوان فرزین، مدیر اجرایی در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: