April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۸۴۱
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
0

بعضی از کسب‌وکارهایی که به تازگی با بازاریابی پیامکی آشنا شده‌اند با خود می‌گویند:«چه کاری است که هزینه کنیم و پنل پیامکی بخریم؟ چرا خودمان با سیم کارت شخصی اس ام اس تبلیغاتی نفرستیم؟» این کار شاید در ابتدا که بازاریابی پیامکی مد شده بود امکان‌پذیر بود؛ اما حالا دیگر نمی‌شود این کار را انجام داد. زیرا اگر شما بیش از روزی 500 پیامک از سیم کارت شخصی خود بفرستید، خطتان مسدود می‌شود.

اگر خوب به این قضیه فکر کنید، اصلا هم چیز بدی نیست. فکر کنید هر کسی بدون احراز هویت و بدون طی کردن مراحل قانونی می‌توانست با سیم کارت خود پیامک تبلیغاتی به هر کسی که دوست داشت بفرستد. آن موقع چه هرج و مرجی پیش می‌آمد؟ در این مطلب می‌خواهیم راجع‌به روش‌های ارسال پیامک انبوه جایگزین سیم کارت شخصی صحبت کنیم و کمی هم مزایای آن نسبت به سیم کارت را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

ارسال پیامک انبوه

اول از همه بیایید ببینیم پیامک انبوه چیست؟ پیامک انبوه تبلیغاتی یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال است. در این روش تعداد بسیار زیادی اس‌ام‌اس برای مخاطبان فراوانی فرستاده می‌شود. پیامک انبوه را باید با استفاده از یک سامانه پیامکی، که نرم‌افزاری تحت وب است، ارسال کرد.

ارسال پیامک انبوه با استفاده از بانک شماره موبایل

سامانه‌های پیامکی قابلیتی به نام بانک شماره موبایل دارند. شماره موبایل‌های افراد در این بانک به صورت‌های مختلف تفکیک شده است. مثلا شما می‌توانید به یک شغل و حرفه خاصی پیامک انبوه بفرستید و یا مشخص کنید پیامک‌های شما را فقط آقایان و یا فقط بانوان دریافت کنند.

سامانه های پیامک یکی از گسترده‌ترین و به‌روزترین بانک‌های شماره موبایل را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. برای استفاده از این بانک شماره موبایل فقط کافی است در عرض چند دقیقه ثبت نام کنید و یک پنل پیامکی بخرید.

ارسال انبوه با استفاده از سامانه اس ام اس انبوه

یکی از راه‌هایی که پنل های تبلیغاتی پیامک در اختیار شما می‌گذارند، ارسال پیامک بدون نیاز به خرید پنل است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید بین 100 هزار تا 2 میلیون پیامک تبلیغاتی بفرستید. این روش هزینه بسیار پایینی دارد و بسیار سریع است. اما تعداد پیامک‌ها در آن خیلی زیاد است. این روش از ارسال به درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند به یک باره برای تعداد بسیار زیادی پیامک ارسال کنند. به‌عنوان نمونه برای تبلیغات بدون نیاز به خرید پنل، می‌توانید به سادگی از لینک زیر پیامک انبوه سفارش دهید.

https://www.melipayamak.com/send/

ارسال پیامک انبوه با استفاده از کدپستی

اگر بخواهید در محدوده مشخصی پیامک تبلیغاتی بفرستید، می‌توانید با داشتن رنج کد پستی، یعنی 3 تا 5 رقم ابتدایی کدپستی آن منطقه، به تعداد دلخواه پیامک بفرستید. این پیامک‌ها فقط به مالک سیم کارت‌هایی می‌رسد که کدپستی ثبت شده در آن منطقه خاص دارند.

تبلیغات با ارسال پیامک از روی نقشه گوگل

یکی دیگر از روش‌های ارسال انبوه به یک محدوده جغرافیایی خاص، استفاده از نقشه گوگل است. مثلا همان سامانه ملی پیامک، ماژولی به نام «پیامپ» دارد. با استفاده از این قابلیت بدون داشتن کدپستی می‌توانید منطقه پستی مورد نظر خود را روی نقشه انتخاب کنید و سپس به شماره موبایل‌های ثبت شده در آن منطقه، اس‌ام‌اس تبلیغاتی بفرستید.

البته باید دقت کنید که این امکان فقط در 17 کلان‌شهر ایران قابل اجرا است و شهرهای کوچک‌تر نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

ارسال پیامک زنده (live)

یکی دیگر از راه‌های ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، استفاده از قابلیت ارسال پیامک زنده از طریق دکل LBS همراه اول است. این قابلیت هم درست مانند دو روش بالا، بر اساس موقعیت جغرافیایی افراد است. یعنی اگر سیم کارت همراه اول روشنی در محدوده آن دکل مخابراتی باشد، پیامک شما را دریافت می‌کند.

با استفاده از قابلیت ارسال پیامک زنده، می‌توانید مشخص کنید سن افراد چقدر باشد، جنسیت آن‌ها چه باشد و حتی سیستم عامل گوشی آنان چه باشد. به عنوان مثال شما اگر یک آرایشگاه زنانه داشته باشید، می‌توانید پیامک خود را به بانوان 18 تا 50 ساله ارسال کنید.

ارسال با استفاده از دکل مخابراتی bts

از دیگر قابلیت‌های سامانه های پیامکی، ارسال پیامک به شماره‌های تحت پوشش یک دکل مخابرات ایرانسل است. یعنی افرادی که در محدوده یک دکل مخابراتی هستند و سیم کارت فعال ایرانسل دارند، پیامک شما را دریافت می‌کنند.

از بزرگترین مزایای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی با این روش، این است که دکل‌های مخابراتی ایرانسل هر 15 روز یک بار بین ساعات 12 تا 2 نیمه شب به‌روز رسانی می‌شوند. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید، پیامک‌های تبلیغاتی انبوه شما قطعا به دست افرادی می‌رسد که در آن محدوده سکونت دارند. فقط دقت کنید حداقل میزان پیامکی که می‌توان با روش bts فرستاد، 50 هزار عدد است.

ارسال پیامک انبوه به مخاطبان دفترچه تلفن

تمام روش‌های بالا برای زمان‌هایی است که شما شماره موبایل مشتری‌ها را ندارید و دوست دارید مشتری جدید جذب کنند. اما اگر بخواهید به افراد قدیمی و مشتریان وفادار خود پیامک بفرستید باید چه کنید؟

اگر شماره موبایل مشتریان قدیمی خود را دارید می‌توانید با ذخیره آن در دفترچه تلفن پنل پیامکی‌تان، به آنان به صورت انبوه و گسترده پیامک ارسال کنید. دفترچه تلفن این قابلیت را دارد که افراد را در گروه‌بندی‌های خاص ذخیره کنید. مثلا یک گروه مخصوص پزشکان، یک گروه مخصوص دندانپزشکان و الی آخر.

همچنین با استفاده از پنل پیامک می‌توانید شماره موبایل‌ها را در یک فایل اکسل ذخیره کنید و روی سامانه بارگذاری کنید، به این صورت به تمام شماره موبایل‌هایی که در فایل اکسل ذخیره کرده‌اید پیامک ارسال می‌شود.

بهترین سامانه پیامک انبوه

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، ارسال پیامک انبوه با سیم کارت شخصی ممکن نیست و اگر این کار را انجام دهید، نه تنها سیم کارتتان مسدود می‌شود، بلکه افراد می‌توانند از شما به دلیل ایجاد مزاحمت، شکایت کنند. اما با استفاده از سامانه پیامکی می‌توانید به راحتی و با سرعت بالا، پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. همچنین به این نکته هم دقت کنید که هزینه ارسال هر پیامک با استفاده از سامانه پیامکی ارزان‌تر از سیم کارت شخصی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: