May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۰۰۹
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
با پی‌ بردن دانشمندان به وجود آب در سیاره مریخ، امیدها برای اسکان بشر در‌ این سیاره سرخ افزایش یافته است.

زندگی انسان در مریخ چگونه خواهد بود؟

اگرچه مریخ میلیارد‌ها سال پیش میزبان اقیانوس‌هایی از آب مایع بوده است، اما امروزه هر گونه اثری از آب در مریخ به خوبی پنهان شده است. با این وجود دانشمندان مقادیر زیادی آب را زیر سطح در منطقه استوای این سیاره که با نام Medusae Fossae (MFF) شناخته می‌شود٬ پیدا کرده اند که در صورت ورود انسان به این سیاره می‌تواند مکانی مناسب برای زندگی در مریخ باشد.

بر اساس داده‌های جدید منتشر شده توسط فضاپیمای مارس اکسپرس، آب به شکل یخ در لایه‌ای با ضخامت بیش از ۳.۷ کیلومتر منجمد شده است.

این یخ‌ها اگر آب شوند، آب کل سیاره مریخ را در لایه‌ای از مایع تا عمق ۸.۸ فوت (۲.۷ متر) می‌پوشاند که برای پر کردن دریای سرخ روی زمین کافی است.

اگرچه زمانی که فضانوردان روی مریخ فرود می‌آیند، ذوب یخ ممکن است به عملیات حفاری جاه طلبانه نیاز داشته باشد، اما می‌توان از آن برای نوشیدن یا کشت محصولات کشاورزی استفاده کرد.

همان گونه که در مقاله تحقیق جدید انجام شده توسط گروهی از کارشناسان بین المللی در مجله Geophysical Research Letters منتشر شده است، بخش بالایی هر لایه مملو از یخ حداقل به ۱۰۰۰ فوت (۳۰۰ متر) زیر سطح می‌رسد.

توماس آر. دکتر واترز، محقق این مطالعه از مرکز مطالعات زمین و سیاره‌ای مؤسسه اسمیتسونیان در واشنگتن می‌گوید: ذخایر مملو از یخ MFF پیامد‌های مهمی برای آب و هوای باستانی مریخ دارد و می‌تواند برای اکتشافات آینده انسان در مریخ ارزش زیادی داشته باشد.

این محقق افزود: کانسار MFF در خط استوای مریخ در امتداد مرز بین مناطق پست شمالی و ارتفاعات عمیق با دهانه قرار دارد و یک نقطه ایده آل برای فرود فضاپیما است، زیرا ارتفاع پایین جو بیشتر برای کاهش سرعت فضاپیما فراهم می‌کند.

منبع: الیوم السابع

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: