April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۰۴۴
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
0
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از کسانی که رقم‌های درشتی فرار مالیاتی داشتند باید جریمه گرفته شود و می‌توان کسب‌وکار‌های خرد را جریمه نکرد.

قالیباف: از فراریان مالیاتی کسب‌وکار‌های خرد جریمه گرفته نشود

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بند «ک» تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به اخذ مالیات بر ارزش افزوده از فراریان مالیاتی گفت: این ماده می‌گوید که باید تکلیف کسانی مشخص شود که از سال ۱۳۸۷ یعنی از زمان تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکنون مالیات پرداخت نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: توجه مجلس شورای اسلامی به این نکته است که نباید به این افراد فشار وارد شود لذا قید شده که براساس تبصره یک ماده ۲۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده مجموع جریمه‌های این افراد از ۵۰ درصد اصل مالیات بیشتر نشود.

رئیس مجلس شورای سلامی بیان کرد: اکنون ابهام بر این است که در پرداخت جریمه بین کسی که مثلا ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد با کسی که یک میلیارد تومان بدهی دارد، وجود دارد. پس باید سقفی در تعیین جریمه لحاظ شود در عین این‌که فشاری به افراد وارد نشود.

قالیباف ادامه داد: بخش عمده‌ای از این افراد کسانی هستند که کسب‌وکار‌های خرد دارند و شاید لازم نباشد که همان ۵۰ درصد جریمه را از آن‌ها بگیریم با این نگاه برای افراد ضعیف‌تر سقف گذاشته شده و حتی می‌توان از آن‌ها جریمه نگرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید از کسانی که فرار مالیاتی با رقم‌های درشت دارند، جریمه گرفت و حتی می‌توان اصلا کسب‌وکار‌های خرد با رقم‌های جزء را جریمه نکرد.

در نهایت این بند برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: