April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۲۱۴
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
0
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در 9 ماهه امسال 148 میلیون دلار از تولیدات منطقه به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش نشان می دهد.

رشد 30 درصدی صادرات محصولات تولیدی از منطقه آزاد ارس

مجید کیانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عمده تولیدات صادراتی منطقه محصولات گلخانه‌ای، خشکبار، فراورده‌های نفتی، شمس فولادی، مواد پلاستیکی است، اضافه کرد: روسیه، ترکیه، آذربایجان، عراق، ارمنستان، گرجستان، امارات، قزاقستان، افغانستان و پاکستان به ترتیب ۱۰ کشور مبدا تولیدات ارس هستند.

کیانی همچنین از افزایش حجم تولیدات منطقه آزاد ارس در ۹ ماهه سالجاری خبر داد و گفت: در این مدت واحد‌های تولیدی منطقه ۱۴۸ هزار تن محصولات صنعتی و ۱۰۷ هزار تن محصولات کشاورزی عرضه کرده‌اند.

وی، ارزش محصولات تولیدی منطقه را بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس کمک به افزایش تولید و صادرات واحد‌های صنعتی و کشاورزی را در کنار جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید، راهبرد اصلی منطقه آزاد ارس خواند و گفت: در سایه رفع موانع تولید و معرفی تولیدات منطقه به بازار‌های بین‌المللی و راه‌اندازی مرکز توسعه صادرات ارس، شاهد رونق تولید، اشتغال و صادرات در منطقه‌ایم.

منطقه آزاد ارس با ۷۱ هزار و ۸۰۰ هکتار گستره در محدوده جلفا، ایری و سیه رود، نوردوز، خداآفرین و قلی بیگلو و داشتن سه گمرک شامل جلفا، نوردوز و خداآفرین از ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رونق اقتصادی استان برخوردار است و به عنوان صنعتی‌ترین مناطق آزاد کشور مطرح بوده و در مسیر توسعه صادرات و تجارت با کشور‌های منطقه گام برمی دارد.

این منطقه علاوه بر ایفای نقش صنعت آذربایجان شرقی، صادرات و واردات استان با داشتن دشت‌های وسیع حاصلخیز، قرار گرفتن در مجاورت رودخانه مرزی و پرآب ارس و ۵۰۰ هکتار اراضی کشت گلخانه ای، در تولیدات و صادرات محصولات این حوزه قطب اصلی کشور و در پیشانی استان قرار داشته و به عنوان یکی از بازیگران اصلی تامین امنیت غذایی پیشتازی می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: