April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۲۱۸
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
0
استفاده از ظرفیت‌ها و حرکت جهشی در حوزه دانش بنیان، با توجه به شرایط ویژه قشم به عنوان یک جزیره و یک منطقه آزاد، ظرفیت اولیه تبدیل شدن قشم به مرکز توسعه استارتاپ‌های کشور وجود دارد

تبدیل مرکز بین المللی رشد قشم به زیست بوم استارت آپی در کسب و کار‌های اقتصاد دریاپایه

شرکت‌های نوپا در دنیا روز به روز به سرعت در حال افزایش هستند. با این حال، همه استارت آپ‌ها موفق نمی‌شوند. در واقع، بسیاری از استارت آپ‌ها بیش از چند سال پس از شروع اولیه خود دوام می‌آورند. در حالی که مزایای متعددی برای یک شرکت استارت آپی وجود دارد، موانعی نیز وجود دارد که باید قبل از راه اندازی یک سازمان استارت آپی یا کار برای یک سازمان در نظر بگیرید. تقویت واحد‌های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان و زمینه سازی برای جذب مجموعه‌های جدید و جهت حل مشکلات و ریل گذاری برای کارکرد بهتر و جذب شرکت‌های دانش‌بنیان در قشم برای توسعه منطقه ازاد ضرورت دارد.

قشم مرکز توسعه استارتاپ‌های کشور

استفاده از ظرفیت‌ها و حرکت جهشی در حوزه دانش بنیان، با توجه به شرایط ویژه قشم به عنوان یک جزیره و یک منطقه آزاد، ظرفیت اولیه تبدیل شدن قشم به مرکز توسعه استارتاپ‌های کشور وجود دارد که نیاز به یک برنامه ریزی اصولی با کمک جامعه علمی جزیره است.

 

شرکت‌های نوپا، علیرغم تمام سختی‌ها و چالش‌هایی که صاحبان شان با آن‌ها روبرو می‌شوند، مزایای بسیاری را برای سیستم اقتصادی کشور به همراه دارند.


گسترش فرهنگ کار تیمی

یکی از نکات برجسته استارتاپ ها، وجود تیم‌هایی است که در راستای یک هدف مشترک گام برمی‌دارند و بر اساس ارزش‌های مشترک شان، از فضای کار تیمی بهره می‌برند. وجود فضای کار گروهی و مشترک در استارتاپ‌ها موجب شده تا دیگر کسب و کار‌ها نیز، به اهمیت بسیار روحیه کار تیمی و اثرات مثبت آن پی ببرند.


ترویج نوآوری

نوآوری یکی از حقایق کارآفرینی است که با ظهور استارتاپ ها، توجه به این مفهوم نیز قوت گرفت. هرچند که نوآوری و عنصر اصلی آن به نام خلاقیت، ضرورتی بزرگ، برای کسب و کار‌ها محسوب می‌شود، اما خوشبختانه، استارتاپ‌ها توانستند نوآوری را، از فناوری به سایر عرصه‌های تجارتی و همچنین حرفه‌های مختلف، وارد کرده و شاهد پویایی بیشتر این عرصه‌ها باشیم.

تبدیل مرکز بین المللی رشد قشم به زیست بوم استارت آپی در کسب و کار‌های اقتصاد دریاپایه

در حکم مدیرعامل سازمان خطاب به کمال بیرامیان آمده است:
با عنایت به سوابق، تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به سمت «سرپرست مدیریت مرکز بین المللی رشد قشم» منصوب می‌شوید.


امید است با همتی بلند، توکل به قادر متعال و همکاری و همدلی با سایر همکاران با برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف در انجام امور محوله نسبت به تبدیل مرکز بین المللی رشد قشم به "زیست بوم استارتاپی در کسب و کار‌های اقتصاد دریاپایه" و ارتقای مرکز اهتمام ورزید.

اهم وظایف به شرح زیر است:
تلاش در جهت جذب و پذیرش واحد‌های فناور و توانمندسازی تیم‌های مستقر
فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌های لازم به منظور توسعه واحد‌های فناور
ارائه خدمات مشاوره‌ای مورد نیاز واحد‌ها در راستای تبدیل ایده‌های نو به محصولات قابل تجاری شدن و تجاری‌سازی آن
نظارت بر روند رشد واحد‌ها و تحلیل مستمر دستاورد‌ها با هدف افزایش کارایی
برقراری ارتباط با سایر مراکز رشد و پارک‌های فناوری به منظور تبادل تجربیات و همکاری
از درگاه خداوند منان توفیق روز افزون جنابعالی را در انجام وظایف محوله و خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئلت دارم.

 

قشم می‌تواند الگوی توسعه و پیشرفت در میان مناطق آزاد کشور باشد

منطقه آزاد قشم بواسطه وجود ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری، می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای توسعه و پیشرفت در میان مناطق آزاد کشور باشد.

محمد دهقان در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران حوزه‌های مختلف جزیره قشم، اظهار داشت: بازدید از ظرفیت ها، توانمندی‌ها و طرح‌های اقتصادی و زیربنایی قشم نشان داد که اراده جدی برای توسعه و پیشرفت در این جزیره وجود دارد.


دهقان ادامه داد: با دستور شخص ریاست جمهوری و با هدف شناسایی و احصا مشکلات و موانع قانونی مانع پیشرفت و رونق تمامی مناطق آزاد کشور، بازدید‌های مستمری از سوی اعضای دولت انجام می‌شود و برای رفع چالش‌های پیش رو برنامه ریزی خواهد شد.


معاون حقوقی رییس جمهور اضافه کرد: جزیره قشم دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که با استفاده از آن‌ها می‌توان برای جذب سرمایه‌گذار، حل مشکلات تولیدکنندگان و رونق فعالیت اقتصادی در این منطقه برنامه‌ریزی نمود.


به گفته دهقان؛ جزیره قشم دارای ظرفیت‌های فرهنگی بالایی است و امروز الگوی بسیار خوبی در زمینه صمیمیت میان مردم و مسوولان و وحدت میان مذاهب در کشور است.


معاون رییس جمهور همچنین بر بازنگری قوانین مناطق آزاد در راستای تسهیلگری و روان سازی فعالیت سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و بازرگانان تاکید کرد و افزود: موضوعات و مسائل مطرح شده از سوی فعالین اقتصادی و مسئولین جزیره در نخستین فرصت با رییس جمهوری مطرح و بررسی خواهد شد

مشکلات فعالان اقتصادی قشم احصا می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه گفت: جلساتی برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه آزاد قشم با حضور اعضای دولت برگزار خواهد شد و پیگیری رفع این مسائل در دستور کار قرار دارد.


عادل پیغامی با اشاره به برنامه ریزی جهت احصا مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی در منطقه آزاد قشم افزود: شناسایی و رفع چالش‌های پیش روی فعالان اقتصادی با هدف سرعت گرفتن روند توسعه و پیشرفت جزیره قشم در حال انجام است.


پیغامی ادامه داد: برنامه ریزی برای تجهیز و استفاده از توانمندی مجموعه‌های دانش بنیان داخلی برای هوشمندسازی شبکه توزیع آب شهر قشم صورت گرفته و امیدواریم تا پایان سال تا نقطه خوبی اجرایی شود.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: در حوزه قوانین و بخشنامه‌های موجود نیز مشکلاتی در مناطق آزاد وجود دارد که با حمایت دولت و مجلس برای رفع آن‌ها تلاش خواهیم کرد.


براساس این گزارش در این نشست فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم نیز مشکلات خود در حوزه قوانین، بخشنامه و دستورالعمل‌های مغایر با ماهیت مناطق آزاد را با معاون رییس جمهور مطرح کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: