April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۳۰۰
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: میانگین خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه خواهد رسید.

خدمت سربازی کم می‌شود؟

سید محسن دهنوی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم اظهار کرد: در چندین جلسه کارشناسی با حضور آقای قالیباف و سردار باقری برای رفع ابهام از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اصلاح سربازی در برنامه هفتم تصمیماتی را گرفتیم. اول اینکه میانگین خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه خواهد رسید یعنی حداقل ۳ ماه از خدمت تمامی سربازان کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: ستاد کل نیرو‌های مسلح با تامین اعتبار دولت، نسبت به جایگزینی سرباز با سایر عضویت‌ها در حد اعتبار تامین‌شده اقدام خواهد کرد. با این مصوبه، کاهش نیاز به سرباز، محقق شده و استفاده از سربازان در جایگاه‌های تخصصی افزایش پیدا می‌کند.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که دانشجویان خارج از کشور، امکان معافیت تحصیلی خواهند داشت که این باعث تسهیل بازگشت نخبگان به کشور می‌شود.

دهنوی اضافه داد: ستاد کل نیرو‌های مسلح، برنامه‌ای جهت تعیین تکلیف مشمولان غایب تدوین کرده و به مجلس ارائه می‌کند.

وی بیان کرد: مشمولان خدمت سربازی با ۳۵ سال سن و دارای دو فرزند و بیشتر معاف خواهند شد. این معافیت جهت حمایت از مشمولان سربازی که تشکیل خانواده داده‌اند، وضع شد.

دهنوی همچنین گفت: این تصمیمات در قالب حکم پیشنهادی برای رفع ابهام شورای نگهبان، امروز در سامانه قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی بارگذاری شده تا پس از تصویب در صحن مجلس و تایید شورای نگهبان، اجرایی شود.

وی در پایان گفت: از پیگیری‌ها و همکاری‌های آقای قالیباف و سردار باقری تشکر می‌کنم که موجب شکل‌گیری یک کار موفق مشترک بین مجلس شورای اسلامی و ستاد کل نیرو‌های مسلح، پس از سال‌ها شدند. این مسیر همکاری ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: