May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۳۵۳
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
0

کشور آلمان جزو آن دسته کشورهای اروپایی بوده که هرساله افراد بسیار زیادی از سراسر دنیا، اقدام به مهاجرت به آن می‌کنند. در کنار مهاجرت، تعداد کسانی که برای مسافرت به این کشور سفر می‌کنند نیز بسیار زیاد است. آلمان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی به شمار رفته که در کنار آن نیز می‌توان گفت کشوری صنعتی با سرانه رفاه بسیار خوبی می‌باشد. شما می‌توانید به دلایل مختلفی به آلمان مهاجرت کنید. در این مطلب قصد داریم به طور کامل، هر آنچه که برای مهاجرت به کشور آلمان لازم دارید را به طور مفید ذکر کنیم. پیش از آنکه قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید، بهتر است اندکی با خود کشور آلمان نیز آشنا شوید.

همه چیز درباره رفتن به آلمان در سال 2024

آلمان، کشور صنعت و پیشرفت

همان‌طور که گفته شد، آلمان یکی از اقتصادهای برتر اروپا به شمار می‌رود. ازاین‌رو، این کشور نیز بسیار پیشرفته بوده و از امکانات بسیار مناسبی بهره‌مند است. شما می‌توانید در آلمان از بیمه عمومی بسیار مناسبی برخوردار شوید که در اکثر موارد به شما کمک خواهد کرد. چندین شرکت خودروسازی محبوب و مشهور دنیا نیز در آلمان بوده که ازاین‌رو می‌توان گفت از لحاظ اشتغال‌یابی یکی از کشورهای مناسب محسوب می‌شود.

نکته دیگری که شاید برای شما دارای اهمیت باشد، سطح امکانات دانشگاهی و آموزشی این کشور است. آلمان یکی از کشورهای بسیار معتبر در این زمینه بوده و به‌خصوص در بین رشته‌های مهندسی و صنعتی، در کنار کشور ایتالیا می‌توان گفت یکی از بهترین‌ها در جهان است.

آب‌وهوای بسیار مناسب نیز نکته مثبت بعدی دربارهٔ این کشور است. آب‌وهوای خنک و معتدل آن می‌تواند برای افراد بسیاری مناسب باشد. همچنین آلمان به چندین ایالت تقسیم شده که هر ایالت دارای قوانین مخصوص به خود هستند. البته تفاوت تنها در قوانین جزئی بوده و قوانین کلی و اساسی در کل این کشور یکسان خواهند بود.

 لازم به ذکر است که شما برای دریافت انواع ویزاهای مختلف کشور آلمان، نیاز به یک مشاور و راهنمای مناسب خواهید داشت. در این راه، موسسه مهاجرتی میرداماد، همراه شما خواهد بود.

روش‌های مهاجرت به آلمان

همان‌طور که پیش‌تر هم ذکر شد، شما می‌توانید به روش‌های مختلفی به آلمان بروید. به‌طورکلی می‌توان روش‌های مهاجرتی به این کشور را به 6 دسته کلی تقسیم‌بندی کرد:

  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت به روش پناهندگی
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
  • تولد در کشور آلمان

از بین روش‌های ذکر شده، مهاجرت از طریق تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و ازدواج به ترتیب بیشترین سهم را در بین مهاجران دارند. به همین دلیل، به بررسی این چند مورد خواهیم پرداخت:

مهاجرت تحصیلی

نکته‌ای که می‌بایست به آن توجه داشته باشید، این است که برای اینکه بتوانید درخواست ویزای تحصیلی داده و برای تحصیل به آلمان مهاجرت کنید، باید از دانشگاه مدنظر خود دعوت‌نامه دریافت نمایید. دریافت این دعوت‌نامه، اولین قدم مهاجرت تحصیلی است. نکته بعدی که می‌بایست به آن دقت داشته باشید، این بوده که قصد دارید به چه زبانی در این کشور تحصیل کنید. درصورتی‌که قصد تحصیل به زبان آلمانی را دارید، باید سطح شما حداقل B1 باشد. البته دقت داشته باشید که این سطح مربوط به دوره‌هایی نظیر کارشناسی است. در صورت تحصیل در مقاطع بالاتر، نیاز به مدارک زبانی بالاتری دارید.

درصورتی‌که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید، باید برای دریافت مدرک آیلتس اقدام کنید. البته برای اینکه به مشکل بر نخورید، بهتر است از دانشگاه مقصد خود به طور دقیق مطمئن شوید. زیرا گاهی اوقات برخی دانشگاه‌ها بعضی مدارک دیگر را نیاز خواهند داشت.

در مراحل بعدی شما نیاز به ترجمهٔ مدارک خود و آماده‌سازی آن‌ها را خواهید داشت. پس از طی‌کردن مراحل قبل، باید در صف نوبت‌دهی سفارت برای مصاحبه قرار بگیرید. این نوبت‌دهی نیز نزدیک به 1 سال زمان خواهد برد.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

کشور آلمان برای مهاجرت سرمایه‌گذاری یکی از بهترین کشورها است. شما می‌توانید در این کشور برای سرمایه‌گذاری سبک اقدام کرده یا اقدام به ثبت شرکت کنید. برای این کار نیاز به ارائه طرح اقتصادی خود دارید. به این منظور که به دولت آلمان نشان می‌دهید که چه پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری خود دارید و این که آیا این طرح به ثمر خواهد نشست یا خیر.

همچنین نقشهٔ ارائه‌شدهٔ شما باید با حوزه کاری‌ مرتبط باشد. یعنی می‌بایست در زمینه‌ای که قصد سرمایه‌گذاری دارید دارای سابقه و تجربه باشید. برای ثبت شرکت در این کشور، حداقل مبلغ 25000 یورو نیاز است. البته در نظر داشته باشید که این مبلغ برای یک شرکت کوچک بوده و شما می‌توانید مبلغ بیشتری را برای ثبت یک شرکت بزرگ‌تر نیز در نظر بگیرید.

مهاجرت به آلمان

مهاجرت از طریق کار

روش مناسب بعدی برای مهاجرت به آلمان، مهاجرت کاری است. برای دریافت ویزای کاری آلمان، شما نیاز به یک پیشنهاد کاری رسمی از این کشور دارید. این پیشنهاد، می‌بایست به مدت حداقل 3 ماه در این کشور و یا در اتحادیه اروپا ثبت شود. پس از این مدت، اگر شخصی قادر به استخدام شدن نبود، آنگاه شخص دیگری و از کشور دیگر می‌تواند برای آن اقدام کند. مدت اعتبار ویزای کاری آلمان 6 ماه بوده، بدین منظور که شما 6 ماه برای پیدا کردن شغل در این کشور زمان دارید. پس از اینکه شغل مناسبی پیدا کردید، می‌توانید به صورت 6 ماهه این ویزا را تمدید کنید. پس از آن شما می‌توانید برای دریافت ویزا و اقامت دائم نیز اقدام نمایید.

در این مطلب از موسسه مهاجرتی میرداماد  روش های مهاجرت به کشور صنعتی آلمان بررسی شد. در صورت نیاز به مشاوره برای مهاجرت به این کشور و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت موسسه مراجعه نمایید و یا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: