کد خبر: ۴۰۸۳۸۸
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: میانگین مصرف آب در بخش کشاورزی در جهان ۶۰ درصد است، در حالی که میزان مصرف در ایران بیش از این است.

میانگین مصرف آب در بخش کشاورزی ایران بیش از میزان جهانی است

سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در هفتمین کنفرانس تغییر اقلیم گفت: میزان خسارت‌های وارد شده ناشی از سیل در سال ۹۸ در ایران ۳۵ هزار میلیارد تومان بود، اما با این وجود ما همچنان به مسئله پیشگیری بهتر از درمان است توجه چندانی نداریم.

وی با بیان اینکه باید بسیاری از دستگاه‌ها از جمله وزارت صمت و جهاد کشاورزی گام‌های اساسی در حوزه جلوگیری از آسیب‌های ناشی از تغییر اقلیم در ایران بردارند گفت: در سازمان محیط زیست و پژوهشکده تغییر اقلیم اقداماتی انجام شده و این موضوع در لایحه مسئله تغییر اقلیم مطرح شده است.

سلاجقه بیان کرد: سازمان حفاظت از محیط زیست مکلف است با همکاری دستگاه‌ها برنامه ملی تغیر اقلیم را تدوین کند و دستگاه‌های اجرایی در این بخش هم باید در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اظهار کرد: رویکرد دولت در بحث شرایط تغیر اقلیم مشخص است به طوری که باید در چندین بخش اقدامات لازم صورت گیرد که یکی از این بخش‌ها کیفی سازی سوخت است که باید گام‌های مهمی برداشته شود و تا به امروز هم دولت سیزدهم بیشترین خاموشی فلر‌ها را انجام داده که نقش موثری در بهبود وضعیت محیط زیست داشته است.

او بیان کرد: وزارت صمت هم ملکف به استفاده از برقی کردن خودرو‌ها است که باید گام‌های اساسی برداشته شود و به نظر می‌رسد رویکرد وزارت صمت هم در این زمینه مناسب بوده است.

سلاجقه با بیان اینکه در بحث کشاورزی و مصرف آب و استفاده از سموم باید وزارت جهاد کشاورزی همکاری لازم را انجام دهد افزود: وزارت جها کشاورزی نقشه الگوی کشت و همچنین ساماندهی چاه‌های غیر مجاز را باید در دستور کار خود قرار دهد همچنین در در بعد مصرف وزارت جهاد کشاورزی باید اقدامات لازم را اجرایی کند.

وی افزود: ما در حال حاضر شاهد دگر زیستی تنوع زیستی هستیم به طوری که این موضوع در قسمت‌های پایینی جنگل‌های شمال رخ داده است بنابراین برای پیشگیری و جلوگیری از افزایش و تبعات آن باید تمامی دستگاه‌ها همکاری لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه میانگین مصرف آب در بخش کشاورزی در جهان ۶۰ درصد در بخش کشاورزی است گفت؛ طبق بررسی‌های صورت گرفته میزان مصرف آب در بخش کشاورزی ایران بسیار بالاتر از نرم جهانی است بنابراین باید در این بخش از گونه‌های کم آب بر استفاده کرد.

او تاکید کرد: تغییر اقلیم مسئله‌ای است که باید برای جلوگیری از افزایش آن اقداماتی از جمله تغییر روند خورد وخوراک و جلوگیری از اصراف گرایی را انجام داد. کاهش مصرف انرژی و تغییر الگوی مصرف به سمت انرژی‌های خورشیدی و سرمایه گذاری در بحث انرژی بادی را از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: