April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۴۱۷
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
عضو هیئت انتخاب و داوری بخش فیلم کوتاه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فجر معتقد است فیلمسازان ایرانی یک سر و گردن از سینمای خارج بالاتر هستند.

فیلمسازان ایرانی یک سر و گردن از سینمای خارج بالاتر هستند

حمید بهمنی عضو هیات انتخاب بخش فیلم کوتاه جشنواره فجر بیان کرد: فیلم‌های کوتاه در این دوره از تنوع خوبی برخوردار است و با توجه به اینکه دوره قبل داور بخش بین‌الملل بودم و فیلم‌ها را دیدم احساس می‌کنم فیلم‌های کوتاه ایرانی خیلی بهتر از فیلم‌های خارجی هستند و تصور می‌کنم فیلمسازان ایرانی یک سر و گردن از سینمای خارج بالاتر هستند و یکسری اصول را در حوزه هنری رعایت می‌کنند، اما این اتفاق در سینمای بین‌الملل وجود نداشت و وسواسی که سینماگران ایرانی دارند، خارجی‌ها نداشتند و فکر می‌کنم این دوره بهتر از دوره‌های قبل است.

او با بیان اینکه اساسا همه بخش‌های جشنواره فیلم فجر حساسیت خاص خودش را دارد، گفت: به تعبیر من فیلم‌های کوتاه به عنوان فوندانسیون که آینده سینمای ایران را رقم می‌زند، به نحوی از بخش‌های دیگر مهم‌تر است.

این عضو هیئت انتخاب و داوری بخش فیلم کوتاه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فجراعلام کرد: با توجه به آثاری که در بخش فیلم کوتاه دیدم می‌توان گفت فیلمسازان خوبی را از سینمای ایران برای سال‌های آینده به دنیا معرفی کرد.

بهمنی با بیان اینکه من به محتوای فیلم‌ها کاری ندارم، افزود: صاحبان آثار ویژگی‌های یک فیلمساز خوب را داشتند گرچه شاهد نقاط ضعف هم در برخی کار‌ها بودیم. در مجموع فکر می‌کنم سینمای کوتاه برآیند نهایی سینمای ایران در آینده خواهد بود.

او ادامه داد: مشکلی که در بخش سودای سیمرغ وجود دارد این است که برخی از فیلمسازانی که فیلم سینمایی بلند ساخته‌اند، پیش از این تجربه فیلمسازی نداشتند و در حواشی سینما حضور داشتند و در حال حاضر فیلمساز شدند. این امر در حوزه رسانه و بصری هم دیده می‌شود و کمتر کسی را می‌بینیم که در جای خود باشد برای مثال بازیگر کار یک مجری را می‌کند و مجری کارگردانی می‌کند و نویسنده خانه نشین است، کتاب فروش هم کنار خیابان می‌نشیند.

این عضو هیئت انتخاب و داوری بخش فیلم کوتاه بیان کرد: می‌توان گفت سینمای فیلم کوتاه، خالص‌ترین بخش سینما محسوب می‌شود و فیلمساز با تمام وجود خود تلاش می‌کند به کارش عشق بورزد به همین دلیل می‌توان بسیار امیدوار بود.
بهمنی اظهار کرد: طی ۴۲ دوره‌ای که از جشنواره فجر می‌گذرد می‌بینیم که هر دوره کامل‌تر از دوره قبل است که این امر در همه جشنواره‌های دیگر دنیا هم وجود دارد و یک امر طبیعی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: