کد خبر: ۴۰۸۵۰۰
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
0
سخنرانی احمد مرادی نایب رییس کمیسیون انرژی و نماینده مردم هرمزگان در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت.

تنها راه اشتغالزایی حمایت از بخش خصوصی است (+فیلم)

کشور ایران حدود ۸۵ میلیون نفر جمعیت دارد و همه باید در کشور بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و اگر بحث حمایت هست باید  جدی باشد. کمیسیون انرژی با دو وزارتخانه و سازمان ارتباط تنگاتنگی دارد؛ هم وزارت نفت هم وزارت نیرو و هم سازمان انرژی اتمی. این‌ها موضوعات و مسائلی است که وقتی وزارتخانه‌هایی که نام بردم تقاضاهایی را دارند برای اینکه بتوانیم به معنای واقعی حمایت را انجام دهیم،  در همین دوره در دولت سیزدهم وزارت نیرو گفت اگر این احکامی را به ما بدهید که ۴۰ هزار مگاوات برق را وارد شبکه کنیم که خوب این وظیفه مجلس بود که این کار را انجام دهیم.

 

 

وزارت نفت نیز می‌گوید زمینه باید ایجاد شود که بتوانیم در روز حدود ۴ میلیون بشکه نفت تولید و صادر کنیم و مثل خیلی از کشورهای دنیا یک اقتصاد پایدار داشته باشیم. مجموعه سازمان انرژی اتمی نیز ۱۰ هزار مگاوات برق را که نیمی از آن در استان هرمزگان با حضور رئیس جمهور در همین هفته مراسم کلنگ زنی آن انجام می‌شود. این‌ها نمونه‌هایی از گفتگوهای میان طرفین است که باید در آن به نتیجه برسیم و این کاری  است که نماینده‌های مجلس می‌توانند آن را انجام دهند.

 

بیشتر بخوانید: الماس باران بانک توسعه صادرات در حوزه تامین مالی (+فیلم)

 

نظر کمیسیون انرژی این است که حمایت ما از این بخش وجود دارد و جدی است این حمایت، خواهشم این است که این ارتباطات بیشتر از پیش شود تا بتوانیم دغدغه‌هایی که برای شما وجود دارد را برطرف کنیم. معتقدیم که هر کسی به هر میزانی سرمایه‌گذاری می‌کند باید سود ببرد و برای این سود نیاز است که ما تولید و اشتغالی که دغدغه همه ما است را افزایش دهیم.  دولت یک میلیون شغل را باید در سال ایجاد بکند؛  فکر می‌کنیم این یک میلیون شغل فقط با حرف انجام می‌شود؟ بلکه باید در عمل ثابت شود و هیچ راهی برای آن جز حمایت از بخش خصوصی نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: