April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات مطرح کرد؛
کد خبر: ۴۰۸۵۱۶
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
0
کرباسی گفت: یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های فناوری اتصال‌پذیری و ارتباطات، هوشمندسازی صنایع بوده و بخش اصلی آن در بخش سخت‌افزاری در حوزه اینترنت اشیا است.

هوشمندسازی صنایع مهم‌ترین کاربرد‌ فناوری اتصال‌پذیری و ارتباطات

محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با ارائه گزارشی از اهم اقدامات و دستاورد‌ها و اعلام برنامه‌های آتی ستاد برای توسعه زیرساخت‌های فناورانه در حوزه ارتباطات گفت: ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در خرداد تشکیل شد. این ستاد ۵ حوزه رصد فناوری، ترویج و فرهنگ سواد فناوری، حمایت‌های پژوهشی و توسعه فناوری و همچنین توسعه بازار و تبادل فناوری‌های بین الملل را شامل می‌شود.

او افزود: این اتصال پذیری و ارتباطات دارای ۳ حوزه زیر ساخت‌های ارتباطی، هوشمند سازی صنایع و همچنین اینترنت اشیا و امنیت سایبری است. محور‌های فرعی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات دارای خودرو متصل و مخابرات کوانتومی است که دیگر ستاد‌ها نیز در این محور‌ها مشارکت دارند. خودرو متصل موقیعت، اطلاعات کامپیوتری و سرعت خود را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

او گفت: در ۲ دی فراخوان نوآفرین در جهت هدایت ایده‌ها توسط این ستاد داده شد و تا بهمن تمدید شده است که بالای ۱۲۰ طرح در این فراخوان ثبت نام کردند.

کرباسی اظهار کرد: ۵۰۰ میلیون تومان از سمت صندق و ۵۰۰ میلیون تومان از سمت ستاد برای پیشبرد ارائه‌ها و ایده‌ها به شرکت کننده‌ها تسهیلات داده خواهد شد. در فراخوان دیگر که برای مقطع پسا دکترا است ۲۰ طرح پسا دکترا تایید و برای هر طرح ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که در مجموع ۴ میلیارد تومان تسهیلات برای مقطع پسا دکترا در نظر گرفته شده و دارای ۱۵ محور است.

او بیان کرد: برای بومی سازی شبکه فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات توسعه‌هایی در نظر گرفته شده که فهرست آن منتشر شده است. ارتباطات رادیویی، فناوری‌های هسته‌ای شبکه و امنیت بخشی از فهرست بوده که تجهیزات رادیویی یکی از بخش‌های اصلی این فهرست است. ۶۰۰ میلیارد تومان از سمت اپراتور ایرانسل برای این فراخوان زیر ساخت در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات گفت: طرح مسابقه دانشجویی ماهواره‌ای که برای ساخت ماهواره مکعبی ایجاد شده، بیش از ۴۰ تیم ۵ الی ۱۰ نفره در این مسابقه شرکت کردند که از این تعداد تنها ۳ تیم ظرفیت انتخاب و برنده شدن در این مسابقه را دارند. تفاهم در جهت راه اندازی آزمایشگاه نسل ۵ ارتباطات بین ستاد و وزارت ارتباطات امضا خواهد شد.

کرباسی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های اتصال پذیری و فناوری ارتباطات، هوشمند سازی صنایع است. بخش سخت افزاری این هوشمند سازی در حوزه اینترنت اشیا بوده که بخش مهمی نیز بوده، اما علاقه مندی خود صنعت‌ها یکی از بحث‌های اصلی هوشمند سازی صنایع است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: